قیمت بلیط قطار در نوروز 1401 تغییر می نماید؟

به گزارش مجله فوتبال، تهران (پانا) - طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، قیمت بلیط قطار در نوروز 1401 تغییری نمی کند.

قیمت بلیط قطار در نوروز 1401 تغییر می نماید؟

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی - در مراسم بهره برداری از 470 دستگاه ناوگان فراوری داخل، اظهار کرد: در مراسم امروز 470 ناوگان ریلی مانند واگن اضافه شده و این مسئله نشان دهنده تحولی در حوزه ساخت است چرا که در حوزه ساخت ناوگان ریلی به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات واگن نداریم.

وی اضافه کرد: در سال آینده شاهد تحول در حوزه های حمل و نقلی در بخش های هوایی، جاده ای و ریلی هستیم. در بخش حمل بار و و ترانزیت نیز بر اساس تفاهم نامه هایی که در این زمینه منعقد شده رکورد 60 ساله گذشته در کشور شکسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازدیدهای متعددی از شرایط عرضه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس داشته ام و قیمت آن ها به هیچ عنوان از سال گذشته افزایش نیافته است. برای بلیت هواپیما هم سقف قیمتی معین شده و ایرلاین ها حق ندارند بیشتر از آن قیمت را بالا ببرند و تا ماه رمضان قیمت ها تغییری نمی کند.

بعلاوه مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام نوروز پیش رو در بخش مسافری افزایش قیمتی اعمال نخواهد داشت.

سید میعاد صالحی در این مراسم، به بیان بخشی از اقدامات راه آهن در دولت سیزدهم اشاره نمود و گفت: با دستور رئیس جمهوری در مورد کنترل قیمت ها و با پیگیری وزیر راه و شهرسازی در بخش ریلی مسافری در نوروز 1401 افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: امروز 8 لکوموتیو نو، 4 لکوموتیو بازسازی شده، 423 واگن باری نو، 31 واگن باری بازسازی شده و یک ریل باس به ناوگان ریلی اضافه کرده شده که در نوع خود رکوردی در بخش ریلی محسوب می گردد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: 470 دستگاه ناوگان فراوری داخل که با سرمایه 1350 میلیارد تومان به ناوگان اضافه کرده شده نسبت به سه ماهه اول سال 3 برابر و نسبت به سه ماهه دوم و سوم رشد 2 برابری داشت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "قیمت بلیط قطار در نوروز 1401 تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بلیط قطار در نوروز 1401 تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید