گیاهانی برای اتاق خواب

به گزارش مجله فوتبال، گیاهان هوای اتاق را تصفیه می نمایند و به خانه رنگ و زندگی می بخشند. علاوه بر این گیاهان خاصیت آرامش بخشی دارند که همه اینها باعث می گردد یکی از وسایل ضروری داخل اتاق خواب باشند!

گیاهانی برای اتاق خواب

1- نخل شامادورا

نخل شامادورا گیاهی عالی برای نگهداری در اتاق خواب است چرا که نور زیاد و غیر مستقیم را دوست دارد و می تواند در رطوبت معمول خانه به خوبی رشد کند (البته در رطوبت های بالاتر رشد بهتری دارد). خاک این گیاه را تقریبا مرطوب اما نه خیس نگه دارید. قبل از آبیاری مجدد گیاه به خاک دست بزنید و اگر خاک به نظرتان تقریبا خشک آمد آبیاری مجدد را انجام دهید. این گیاه در زادگاه طبیعیش می تواند تا 2.5 متر هم رشد کند!

2- سانسوریا (شمشیری)

برگ برنده گیاه شمشیری، نه ظاهر زیبایش، که اندازه کم مراقبتی است که احتیاج دارد! رگه های نقره ای برگ در ترکیب با رنگ سبز تیره آن بسیار چشم نواز هستند. سانسوریا به خصوص برای تزیین کنج ها و گوشه های اتاق مناسب است. این گیاه نور کم را می پسندد. برای آبیاری مجدد گیاه اجازه دهید که ابتدا خاک خشک گردد. این گیاه ارتفاعی حدود 120 تا 180 سانتی متر پیدا می نماید.

3- ارکیده فالانوپسیس

یک گلدان ارکیده می تواند آرامش را به خانه شما هدیه دهد! ارکیده فالانوپسیس آسان ترین نوع ارکیده ای است که می توانید پرورش دهید. نام انگلیسی این ارکیده موس ارکید یا همان ارکیده دهان مانند است. این گل بومی منطقه ها استوایی است در نتیجه رطوبت هوا را بسیار دوست دارد. برترین مکان برای قرار دادن گلدان این نوع ارکیده جلوی پنجره شرقی یا غربی و یا پنجره شمالی است که از طریق چیزی مسدود نشده باشد است. این نوع ارکیده بیشتر در تراشه های پوست درختان کاشته می گردد. ارکیده فالانوپسیس یک بار در سال گل می دهد اما گل های آن تا هفته ها و حتی ماه ها روی گیاه می ماند. حواستان باشد که حتما در زیر گلدان ارکیده یک زیر گلدانی قرار دهید تا از خراب شدن مبلمان یا کف، از طریق رطوبت خارج شده از زیر گلدان، جلوگیری کنید. ارکیده می تواند 50 تا 180 سانتی متر رشد طولی داشته باشد!

برای گیاه نور کم تا میانه و دمای معتدل تا گرم فراهم کنید.

4- پتوس

پتوس یکی از آسان ترین گیاهانی است که می توانید در خانه یا شرکت نگهداری کنید. برگ های ضخیم گیاه آب را ذخیر می نمایند و شاخسار ظریف آن اجازه هرس و کوچک نگه داشتن گیاه را به شما می دهند.

پتوس را تقریبا در هر شرایط نوری می توانید پرورش دهید! چه عالی!

اجازه دهید در بین دو آبیاری خاک گیاه اندکی خشک گردد. پتوس با برگ هایی سبز - زرد و سبز - سفید قابل یافت است. اگر برگ های ساده تر و یک دست تر می خواهید می توانید از پسر عموی پتوس، فیلودندرون که آن هم گیاهی بسیار آسان رشد است، بهره ببرید! پتوس بین 30 سانتی متر تا 2.5 متر درازا پیدا می نماید و 30 تا 120 سانتی متر پهن می گردد.

گیاه نور کم تا زیاد را تحمل می نماید و به آبیاری منظم احتیاج دارد.

5- دراسنا

گیاه زیبا و آسان رشد دراسنا با برگ های لاغر و نواری خود که از مرکزش مانند آبشاری به اطراف سرازیر می شوند، دلگیرترین مکان ها را هم تازگی می بخشد! برگ های زیبای گیاه در رنگ های زرد، صورتی، قرمز، سبز و کرم، رنگ شان را حتی در شرایط نوری تاریک هم از دست نمی دهند. یکی از گونه های دراسنا که به نام دراسنای بلالی خوانده می گردد (به علت شباهت برگ هایش به برگ های گیاه ذرت) بسیار محبوب است.

دراسنا در مکانی با نور زیاد و غیر مستقیم برترین رشد را دارد. اجازه دهید سطح خاک گلدان گیاه دراسنا در بین دو آبیاری اندکی خشک گردد و سپس آبیاری مجدد را انجام دهید.

احتیاط! گیاه دراسنا را از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی تان دور نگه دارید چرا که برگ ها دارای توکسین (سم) هستند و در صورت جویده شدن باعث ایجاد مسمومیت می شوند.

منبع: فوت و فن

به "گیاهانی برای اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهانی برای اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید