چگونه سفر مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشیم

به گزارش مجله فوتبال، اگر عاشق سفر باشید، قطعاً خط زدن مقصدهای نوشته شده در لیست سفرهایتان را یکی از بزرگ ترین لذت های جهان می دانید. همان طور که می دانید پول و زمان 2 عامل بزرگ برای برنامه ریزی و سفر کردن هستند. سفر مقرون به صرفه احتیاج به برنامه ریزی دقیق برای کنترل هزینه ها دارد و بودجه سفر یکی از مواردی است که در کنار زمان، برنامه ریزی سفر شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

چگونه سفر مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشیم

سفر مقرون به صرفه به معنای استفاده از ترفندها و راهکارهایی است که باعث کاهش هزینه های سفر شما می گردد. برای داشتن سفر مقرون به صرفه باید به چند نکته توجه کنید:

زمان مناسب برای سفر

اگر می توانید، از سفر در ایام تعطیلات و فصول شلوغ خودداری کنید. این کار باعث می گردد که بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و هتل را با قیمت پایین تری بخرید.فصل بهار و تابستان، دو فصلی هستند که مردم ایران بیشتر مسافرت می نمایند و در نتیجه با توجه به افزایش تقاضا برای سفر، هزینه نیز افزایش پیدا می نماید. در این زمان است که تورهای مسافرتی جذب مسافر بیشتری دارند و از طرفی همه جاهای دیدنی ایران شلوغ است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت برترین زمان سفر برای ما زمانی است که دیگران در خانه های خود نشسته و تلویزیون دیدن می نمایند یا سر کار می روند. فصل سفر برای مسافرت کم هزینه در واقع زمانی است که دیگران برنامه ای برای سفر ندارند.

روش مناسب برای مسافرت

اگر می خواهید با هواپیما سفر کنید، سعی کنید بلیط را به وسیله اینترنت و با استفاده از سایت های مقایسه قیمت بخرید. اگر می خواهید با ماشین یا اتوبوس یا قطار سفر کنید.در نظر داشته با شید که از نظر بسیاری از افراد، سفر با اتوبوس کمی سخت است، چون به مقدار هواپیما و تاکسی و قطار سریع نیست؛ اما در عوض هزینه آن بسیار پایین تر از دیگر روش های حمل و نقل است. یکی از مزایای دیگر سفر با اتوبوس امکان رفتن به هر نقطه ای از ایران است. در حال حاضر در بیشتر پایانه های مسافربری، برای بیشتر شهرهای ایران اتوبوس وجود دارد. از طرفی می توانید بلیط اتوبوس VIP را بخرید که کمی هزینه بیشتری دارد اما سفر با آن راحتتر است.

یکی از گزینه های مجذوب کننده سفر، قطار است. شبکه راه آهن در ایران از شهرهای مختلفی عبور می نماید اما ممکن است به همه شهرهای ایران دسترسی نداشته باشد؛ بنابراین می توانید برای کاهش هزینه های سفر و داشتن یک مسافرت کم هزینه، بخشی از مسیر را با قطار طی نموده و بخشی دیگر را با اتوبوس یا تاکسی بروید. قطار کوپه های مختلفی دارد و در سفر می توانید با همسفرهای جدیدی آشنا شوید، شاید به این ترتیب دوستان جدیدی پیدا کردید و سفرهای بعدی را با آن ها رفتید.

خرید بلیط با مقرون به صرفه ترین قیمت

برای خرید بلیط هواپیما یا قطار با قیمت مناسب، می توانید از سایت های فروش آنلاین بلیط مثل فلایت گیت، علی بابا، سفرمارکت و ... بهره ببرید. این سایت ها به شما امکان می دهند که بلیط را بین ایرلاین های مختلف مقایسه کنید و برترین گزینه را انتخاب کنید که در بین آنها فلایت گیت مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما را ارائه می نماید به خصوص بلیط هواپیما اصفهان استانبول و بلیط هواپیما تهران استانبول را با بیشترین تخفیف عرضه می نماید.

خرید بلیط چارتری جزو دیگر ترفندهای سفر مقرون به صرفه هستند. اگر قصد دارید به هر دلیلی با هواپیما سفر کنید و تاریخ و روز آن چندان برای شما اهمیتی ندارد، پروازهای چارتری و لحظه آخری گزینه بسیار مناسبی هستند. این نوع پروازها چون از قبل به وسیله چارترنماینده به طور کامل خریداری شده در صورتی که در ساعات انتهایی نزدیک به پرواز، صندلی خالی وجود داشته باشد، برای فروش همه صندلی ها، قیمت بلیط به شدت کاهش پیدا می نماید. بنابراین شما می توانید با خرید بلیط چارتری سفر مقرون به صرفه را تجربه کنید.

انتخاب مقصد مناسب سفر

مقصدی که برای سفر انتخاب می کنید، بسیار تاثیرگذار بر هزینه های سفر شما است. برای سفر مقرون به صرفه و اینکه کدام کشور برای مسافرت خوب است، بهتر است کشورهای نزدیک و مقرون به صرفه را انتخاب کنید. برای مثال، تایلند، ارمنستان، هندوستان، ترکیه، گرجستان و مالزی از کشورهایی هستند که می توانید با بودجه کم به آن ها سفر کنید . بعلاوه، بهتر است از سفر در ایام تعطیلات و فصول شلوغ خودداری کنید، زیرا در این زمان ها قیمت بلیط هواپیما و هتل ها بالاتر می رود.

انتخاب محل اقامت در سفر

اقامتگاه دیگر عامل مهمی است که بر هزینه های سفر شما تأثیر دارد. برای سفر مقرون به صرفه، بهتر است از اقامتگاه های مقرون به صرفه و محلی بهره ببرید.یکی از برترین راه ها برای کاهش هزینه سفر اقامت در مهمان پذیرها یا هاستل هاست. البته هرکسی به اقامت در این نوع اقامتگاه ها روی خوش نشان نمی دهد؛ چون مثلا بسته به امکانات ممکن است مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی مشترک شوید. پس اگر سخت گیر یا وسواسی هستید بهتر است تجدیدنظر کنید. از گزینه های کم هزینه تر در مقایسه با هتل ها، اقامت در منزل افرادی است که اتاقی یا طبقه ای از خانه خود را به مسافران کرایه می دهند.

کاهش هزینه های بازدید از جاذبه ها و خورد و خوراک

بازدید از جاذبه ها و خورد و خوراک نیز هزینه هایی را به سفر شما اضافه می نمایند. برای کاهش این هزینه ها، می توانید از روزهایی که ورودی رایگان یا تخفیف دار است بهره ببرید. بعلاوه، می توانید از غذاهای محلی و خیابانی بهره ببرید و یا خودتان غذا درست کنید.سعی کنید غذای آماده همراه داشته باشید و از خرید تنقلات در مجتمع های بین راهی خودداری کنید.

بسیاری از مواقع خوردن غذاهای محلی نسبت به خوردن فست فود و یا غذاهای دریایی لاکچری هزینه کمتری دارد. با خوردن غذاهای محلی نه تنها تجربه متفاوتی برای خودتان رقم خواهید زد بلکه با ترفندهای سفر مقرون به صرفه هزینه خورد و خوراک را هم به شدت کاهش خواهید داد. البته می توانید با گنجاندن این غذاها در بخشی از برنامه هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و مابقی وعده ها را با غذاهای دلخواه خود پر کنید.

خرید از بازارهای محلی

خرید از پاساژها فکر خوبی است، ولی کلی خرج روی دست تان می اندازد. پیشنهاد می دهیم بازارهای محلی و آدینه بازارها را پیدا کنید و خریدهایتان را از این جور جاها انجام بدهید. در برخی شهرها، شب ها هم می گردد جاهای خوبی برای خرید پیدا کرد. دستفروش ها روی زمین بساط می نمایند و مقرون به صرفه ترین چیزها را می فروشند. خیلی وقت ها کیفیت جنس ها شبیه به پاساژها است، ولی مرکزهای خرید به خاطر ظاهر شیک شان آنها را گران تر می فروشند.

با تجهیزات کامل سفر نمایید

مسافرت مقرون به صرفه با مجهز سفر کردن هرچه در طول سفر احتیاج کمتری به خرید داشته باشید برای داشتن سفر کم هزینه بهتر است. تا جایی ک امکان دارد مجهز سفر کنید. سعی کنید تمام احتیاجهای سفر خود را پیش بینی کنید و وسایل مورد احتیاجسفرتان از قبل تهیه کنید. بهتر است قبل از سفر، چادر مسافرتی، پتو و زیرانداز، داروهای ضروری، لیوان، فلاسک چای، نان و … را همراه داشته باشید تا مجبور به خرید از فروشگاه های بین راهی نشوید.

منبع: چمدان

به "چگونه سفر مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفر مقرون به صرفه و کم هزینه داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید