برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

به گزارش مجله فوتبال، سفر به آفریقای جنوبی یکی از شگفت انگیزترین سفرهایی است که هرکس ممکن است تجربه کند. اگر تا به امروز سفر به آفریقای جنوبی را در دستور کار قرار نداده اید، پیشنهاد می کنیم که در اسرع وقت برای سفر به این کشور دیدنی و شگفت انگیز برنامه ریزی کنید. البته هنگام سفر به آفریقای جنوبی حسابی باید مراقب باشید که گول فصل ها را نخورید. در این کشور فصل ها بر خلاف چیزی است که ما تصور می کنیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی کدام فصل است و چه چیز زمان را در این کشور متفاوت می نماید؟

برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

برای خرید آنلاین مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی مجله فوتبال روی تصویر زیر کلیک کنید:

چرا به آفریقای جنوبی سفر کنیم؟

تور آفریقای جنوبی ترکیبی زیبا از حیات وحش و امکانات لوکس است. شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون نماد مدرن بودن آفریقای جنوبی و سان سیتی نیز با سافاری های مجذوب کنندهش حیات وحش این سرزمین را به زیبایی به تصویر می کشند. بسیاری از توریستان و مسافران به خاطر سواحل زیبای آفریقای جنوبی راهی این کشور می شوند و در هتل های ساحلی آن اقامت می گیرند. بعضی تنها می خواهند که با کوسه های سفید در زیر آب های این ناحیه شنا نمایند، هر چند که امنیت نیز برای بسیار مهم است. بعضی دیگر از توریستان و جهانگردان در پی سافاری های متعدد و تماشای حیات وحش زیبای آفریقای جنوبی در میان طبیعت زیبای آن هستند. حتی تماشا درختان بائوباب خود به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های توریستی آفریقای جنوبی باشد که هر عاشق طبیعت و البته گیاهان عجیب و غریب را به این کشور جذب کند. باور کنید که بزرگ ترین درخت زنده بائوباب جهان در آفریقای جنوبی زندگی می نماید. طبیعت وحشی و بی نظیر این کشور هر ماجراجو و البته ورزشکارهای ماهر و متخصص را نیز به سمت خود می کشاند.

جدای از طبیعت بی نظیر آفریقای جنوبی، فرهنگ و تاریخ فرهنگی آن نیز بسیار مجذوب کننده است. مردم این کشور ترکیبی از مردم آفریقایی و گروه های قبیله ای متعددی هستند که الهام بخش بعضی از اصطلاحات سیاسی و جهانی مدرن امروزی بوده اند. از میراث نلسون ماندلا گرفته تا هارمونی های لیدی اسمیت بلک مامبوزو، قطعا آفریقای جنوبی را مکانی مجذوب کننده برای یادگیری و غوطه ور شدن در فرهنگ آن می یابید.

چه وقت به آفریقای جنوبی سفر کنیم؟

آفریقای جنوبی در نیمه کره جنوبی زمین و در زیر خط استوا قرار گرفته است و به همین خاطر از نظر فصلی با کشورهایی که در بالای خط استوا قرار دارند فرق دارد. بهار این کشور همزمان است با ماه های مهر، آبان و آذر (سپتامبر تا نوامبر)، تابستانش همزمان است با دی، بهمن و اسفند (دسامبر تا فوریه)، پاییزش همزمان است با فروردین، اردیبهشت و خرداد (مارچ تا می) و در نهایت زمستان آفریقای جنوبی همزمان است با تیر، مرداد و شهریور (جون تا آگست).

فروردین، اردیبهشت، خرداد

فصل بهار در ایران همزمان است با فصل پاییز در آفریقای جنوبی. از آنجایی که پاییز این کشور همزمان است با تعطیلات نوروزی، توریستان ایرانی بسیاری تور آفریقای جنوبی را برای شروع سال تازه و گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب می نمایند. دمای هوای پاییز بین 15 تا 17 درجه سانتی گراد است و با پوشیدن یک لباس نسبتا گرم می توان از تفریحات این کشور نهایت لذت را برد. اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت، از شلوغی تابستانی خبری نیست و توریست های بی شمار شهر کمتر می شوند و در نتیجه سفر آرام تری را پیش رو دارید. فصل کم رونق تری نسبت به ژانویه و فوریه است و هزینه پرواز و اقامت کمتری پرداخت می کنید. اما در ماه آوریل چند رویداد مهم در کیپ تاون برگزار می گردد که ممکن است، قیمت ها را کمی بالاتر ببرد؛ تور دوچرخه سواری کیپ تاون و تعطیلات عید پاک معروفترین این رویدادها به حساب می آیند. تله کابین سواری بر روی کوه تیبل، بازدید از اسکله زیبای ویکتوریا و آلفرد، سافاری های جنگل و بعلاوه بازدید از شهر بنفش پرتوریا و سایر جاذبه های تاریخی از تفریحاتی هستند که در فصل پاییز می توانید آن ها را تجربه کنید.

تیر، مرداد، شهریور

فصل زمستان در آفریقای جنوبی در حالی شروع می گردد که کشورهای نیم کره شمالی در حال سپری کردن تابستان هستند. دمای هوای این فصل بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد است و آفریقای جنوبی بارانی ترین روزهای خود را سپری می کند. تورهای تابستانه آفریقای جنوبی به توریستان این امکان را می دهد تا در هتل های لوکس و مجهز جنگلی اقامت نمایند و حیوانات منحصر به فردی را که بیشتر، شب ها از لانه خود بیرون می آیند، مشاهده نمایند.

از آنجایی که برف در این کشور به ندرت می بارد، هستند توریستانی که زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند. با این حال نمی توان زمستان را در میان فهرست برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی قرار داد. با توجه به اینکه استفاده از سواحل و گشت و گذار در حیات وحش امکان پذیر نیست، پایین بودن قیمت تور تنها مزیت اقامت در شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون و … در فصل زمستان است.

با سرد شدن هوا تعداد توریست ها کمتر می گردد، شهر خلوت تر می گردد و قیمت ها هم کاهش محسوسی پیدا می نمایند. در نتیجه اگر دنبال سفر مقرون به صرفه قیمت تری هستید می تونید این ماه ها را برای سفر انتخاب کنید. علاوه بر هزینه کمتر، در تیر و مرداد می توانید نهنگ های شکارچی جنوبی و نهنگ گوژپشت را در دریا ببینید که قطعا تماشاشان خالی از لطف نیست و تجربه به یاد ماندنی ای خواهد بود.

مهر، آبان، آذر

وقتی در ایران پاییز است، در آفریقای جنوبی تازه بهار شده. دمای هوای بهار در آفریقای جنوبی 21 درجه سانتی گراد است و طبیعت این کشور زیباترین لحظات خود را سپری می نماید. سافاری های حیات وحش، طبیعت گردی و تماشا جاذبه های تاریخی و تفریحی کیپ تاون و ژوهانسبورگ از آن دست کارهایی هستند که می توانید با سفر به آفریقای جنوبی در بهار تجربه اش کنید. تمامی این امکانات باعث شده تا بهار در میان فهرست برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی قرار گیرد. لازم به یادآوری است که با توجه به بارش کوتاه باران در بعضی از روزها همراه داشتن سویشرت یا بارانی را نباید فراموش کنید. درضمن در این ماه ها می توانید کوهنوری، وقت گذراندن در طبیعت و استفاده از ساحل دریا و بازی های دریایی را تجربه کنید. در این مدت هوا کمی خنک تر می گردد و رطوبت هوا کمتر است. به همین خاطر هم احتمال ابتلا به مالاریا کمتر می گردد. شب ها دمای هوا پایین است و کمی سرد می گردد پس بهتر است به همراه خودتان یک ژاکت داشته باشید.

دی، بهمن، اسفند

در حالی که نیمی از جهان را برف و باران فرا گرفته، کشور آفریقای جنوبی وارد فصل تابستان می گردد. تابستان هایی که همواره ورود توریستان شیفته حیات وحش را همراه خود دارد. 15 تا 26 درجه سانتی گراد دمای هوایی است که منطقه ها پرتوریست مانند ژوهانسبورگ، کیپ تاون، سان سیتی و پارک ملی پیلانسبرگ در فصل تابستان تجربه خواهند کرد. این دمای هوای معتدل تابستان را به برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی تبدیل نموده است.

از دیگر مزیت های سفر به آفریقای جنوبی در تابستان استفاده از دریا و تفریحات آبی این کشور است. ساحل مویزنبرگ با خانه های رنگی در کیپ تاون و پارک های آبی سان سیتی حسابی پر رونق شده و با تفریحات هیجان انگیز آماده پذیرایی از توریستان هستند. در فصل تابستون آفریقای جنوبی میزبان بیشترین تعداد توریست در طول سال است. بسیاری از توریستها برای فرار از سرمای کشورشان به آفریقای جنوبی سفر می نمایند و از گرمای دلپذیر این کشور لذت می برند. طبیعتا با افزایش توریست در این فصل، هزینه ها هم افزایش پیدا می نمایند و به سادگی نمی توانید هتل های خوب و مقرون به صرفه قیمت پیدا کنید. بیشتر قسمت های جنوب آفریقا از نوامبر تا مارچ بارانی ترین و البته گرم ترین دوران خودش رو پشت سر میذاره. در طول این مدت یکی از برترین کار هایی که می تونید بکنید رفتن به کنار ساحل و لذت بردن از درخشش خورشید در کنار آب های آبی و زیباست که برترین مکان هم می تواند کیپ تاون و در امتداد راستا باغ معروفش باشد.

منبع: الی گشت

به "برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فصل سفر به آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید