واحدهای نیروگاه نکا قبل ازپیک مصرف تابستان به مدار تولید بازخواهند گشت

به گزارش مجله فوتبال، خبرگزاری خبرنگاران- محرابیان وزیر نیرودرحاشیه جلسه هفتگی با مدیران وزارت نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی با سرپرست شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به مصاحبه پرداخت .

واحدهای نیروگاه نکا قبل ازپیک مصرف تابستان به مدار تولید بازخواهند گشت

به گزارش خبرنگارمجله فوتبالدفترمازندران درشهرستان نکا: دراین گفتگوی ویدئو کنفرانسی که درحاشیه جلسه وزیر نیرو با معاونین و مدیران وزارت نیرو برگزار گشت حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا به ارائه گزارش عملکرد شرکت پرداخت .

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تعمیرات اساسی واحد چهار بخار گفت: این واحدها بزرگترین واحدهای بخار کشور میباشد که با توجه به حجم بالای کار واحد در تعمیرات با تلاش و همدلی، فرایند تعمیرات رو به رشد بوده و با ایجاد قابلیت ساخت قطعاتی چون پره های توربین های فشار قوی، فشار میانه و فشار ضعیف از طریق شرکتهای دانش بنیان، واحد قبل از پیک بارتابستان به مدارتولید خواهد آمد .

حسینعلی تازیکی با اشاره به تعمیرات واحد بخار سیکل ترکیبی و واحد یک گازی به ترتیب از طریق شرکت های تعمیرات نیروگاهی ومپنا اضافه نمود: با توجه به همدلی و همکاری فیمابین به یاری خدا هر دو واحد قبل از پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری برق کشور متصل می شوند .

وی پروژه آب شیرین کن را یکی از پروژه های مهم و در دست اقدام نیروگاه دانست و گفت: بدلیل کاهش چشمگیر سطح و کیفیت آب چاه های زیرزمینی نیروگاه بویژه در ماه های گرم سال و همزمانی با فصل کشاورزی که منجر به محدودیت تولید می شد، با احداث آب شیرین کن و به مدار آمدن دو فاز از سه فاز با ظرفیت هر فاز 2000 متر مکعب در شبانه روز، با انجام اصلاحات مهندسی حداکثر تا آخر فروردین امسال هر سه فاز قابل بهره برداری می باشد که با به مدار آمدن هر سه فاز، روزانه 6 میلیون لیتر آب شیرین تولید خواهد شد . تازیکی شروع لایروبی حوضچه آرامش را از اقدامات دیگر شرکت بیان نمود و گفت: اگر چه لایروبی حوضچه آرامش زمانبر می باشد اما تمام تلاش ما براین است تا با باز نمودن راستا اصلی آب دریا از محدودیت تولید واحدها در تابستان جلوگیری نماییم . وی نقش نیروگاه نکا در پایداری شبکه برق کشور و فرایند روبه رشد مصرف برق کشور بویژه استان مازندران در پیک تابستان با توجه به مهمان پذیر بودن استان را عامل تصویب طرح و توسعه سیکل ترکیبی بیان نمود و گفت: با توجه به آماده بودن برخی زیر ساخت ها و داشتن توجیه فنی و اقتصادی، احداث دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت 324 مگاوات در فاز اول در حال اجرا می باشد که در فاز بعدی یک واحد بخار 160 مگاواتی نیز به آن اضافه نموده می شود .

در انتها وزیر نیرو ضمن تشکر از گزارش خوب حسینعلی تازیکی، از عملکرد کارکنان نیروگاه شهیدسلیمی نکا تقدیر نمود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واحدهای نیروگاه نکا قبل ازپیک مصرف تابستان به مدار تولید بازخواهند گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای نیروگاه نکا قبل ازپیک مصرف تابستان به مدار تولید بازخواهند گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید