واکنش آمریکا به آزمایش جدید موشکی کره شمالی: اوضاع پیونگ یانگ را زیر نظر داریم

به گزارش مجله فوتبال، یک مقام دولت آمریکا بعد از آزمایش های موشکی بامداد چهارشنبه کره شمالی اعلام نمود کشورش از این آزمایش ها مطلع است و اوضاع پیونگ یانگ را زیر نظر دارد.

واکنش آمریکا به آزمایش جدید موشکی کره شمالی: اوضاع پیونگ یانگ را زیر نظر داریم

به گزارش یونهاپ این مقام دولتی آمریکا به شرط ناشناس بودن روز چهارشنبه به این خبرگزاری گفت که ما درباره پرتاب موشک از کره شمالی مطلع هستیم و به نظارت بر اوضاع ادامه خواهیم داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه اطلاع داد که کره شمالی بار دیگر دو پرتابه ناشناس را از شبه جزیره هودو در استان هامگیونگ جنوبی واقع در ساحل شرقی خود شلیک نموده است.

این خبر در حالی است که 6 روز پیش نیز ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خاطرنشان کرد کره شمالی دو پرتابه ناشناس را در ساحل شرقی این کشور آزمایش نموده است.

دولت کره جنوبی همچنین بعد از جلسه شورای امنیت ملی که به همین منظور برگزار گردید، خاطرنشان کرد پرتابه های کره شمالی نوع جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد هستند.

کره شمالی که از چند ماه پیش از شروع مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف نموده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه های اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد رهبران دو کشور تا کنون سه بار یکدیگر را دیدار نموده اند.

آزمایش های جدید موشکی کره شمالی در حالی است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش اظهار امیدواری نموده بود گفت و گوها با آمریکا خیلی زود از سر گرفته گردد.

کره شمالی دلیل آزمایش های موشکی هفته گذشته را اعتراض به رزمایش های جنگی آمریکا و کره جنوبی اعلام نموده بود.

منبع: انتخاب

به "واکنش آمریکا به آزمایش جدید موشکی کره شمالی: اوضاع پیونگ یانگ را زیر نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به آزمایش جدید موشکی کره شمالی: اوضاع پیونگ یانگ را زیر نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید