کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد

به گزارش مجله فوتبال، کره جنوبی از توافق اشتراک گذاری اطلاعات نظامی با ژاپن خارج شده است.

کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال، کره جنوبی امروز آدینه رسما به ژاپن خبر داد تصمیم گرفته از توافق اشتراک گذاری اطلاعات نظامی با توکیو خارج گردد. این اقدام کره جنوبی به تنش بیشتر میان این دو کشور شرق آسیا می انجامد.

تاکه شی ایوایا وزیر دفاع ژاپن در واکنش به این تصمیم کره جنوبی اعلام نمود این اقدام تاسف بار است و نشان می دهد توافق مذکور قادر نبوده به تهدید امنیتی روزافزون کره شمالی پاسخ دهد.

به نقل از رویترز، وزیر دفاع ژاپن همچنین خطاب به مقامات کره جنوبی گفت: قویا از آنها می خواهیم تصمیمی عاقلانه بگیرند.

روابط دو متحد آمریکا در شرق آسیا پیش از خروج کره جنوبی از توافق امنیت عمومی اطلاعات نظامی که با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات نظامی مربوط به شبه جزیره کره منعقد شد، به سردی گراییده بود.

مناقشه بر سر ماجرای سوء استفاده از کارگران اجباری کره ای در زمان استعمار ژاپن اخیرا به حوزه تجارت دو کشور نیز کشیده شده است. ژاپن محدودیت هایی را برای صادرات مواد نیمه رسانه به کره جنوبی اعمال کرد و این کشور را از فهرست کشورهای طرف قرار داد خود در این زمینه خارج کرد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز آدینه در واکنش به اقدام کره جنوبی در خروج از توافق اطلاعاتی گفت که توکیو هنوز انتظار دارد سئول به تعهدات خود در مورد موضوع کارگران اجباری زمان جنگ و اعتمادسازی پایبند باشد.

بر اساس مفاد توافق اشتراک اطلاعاتی که فردا شنبه قرار بود به طور اتوماتیک تمدید گردد دو کشور اطلاعات مربوط به تهدید ناشی از برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی را به اشتراک می گذاشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی از توافق اطلاعاتی با ژاپن خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید