قبل از خرید مخزن گاز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

به گزارش مجله فوتبال، مخزن گاز یک سیلندر افقی یا کروی است که از آلیاژی بخصوصی از فولاد ساخته میشود. مخازن گاز مایع عمدتاً به عنوان یک راه چاره مناسب برای انتقال و ذخیره سازی گاز شناخته میشوند. از مخازن گاز کروی برای جابجایی یا ذخیره اندازه بسیار زیادی از گاز استفاده میشود این نوع از مخازن را در کشتی های حامل گاز یا در پالایشگاه های نفت میتوان یافت. از مخازنی که بصورت سیلندر های افقی ساخته میشوند معمولا برای مصارف کوچکتر استفاده میشود بعلاوه این مخازن بسیار مناسب حمل نقل به وسیله ماشین های باری سنگین مانند کامیون ها است.

قبل از خرید مخزن گاز باید به چه نکاتی توجه کرد؟

مهم ترین و بیشترین استفاده از مخازن گاز برای جابجایی گاز مایع است اما امروزه برای استفاده از گاز مایع در منطقه های که لوله کشی گاز شهری ندارند نیز از مخازن گاز استفاده میگردد. این نوع از مخازن از نظر طراحی، ساخت و استفاده با مخازنی که برای جابجایی گاز مایع استفاده میگردد فرق دارد. و نباید این مخازن را با یکدیگر یکی دانست یا بجای یکدیگر استفاده کرد.به مخازنی که برای ذخیره سازی و استفاده از گاز مایع در محیط های صنعتی یا مسکونی استفاده میگردد. مخزن گاز ذخیره می گویند.

مخزن گاز استاندارد

مخازن گاز هنگام ساخت و استفاده باید مقررات مربوط به حمل و نقل،ذخیره سازی و توزیع گاز مایع را رعایت نمایند. این مقررات در ایران به عنوان استاندارد 841 شناخته میگردد.استاندارد 841 تعین می نماید که مخازن گاز باید از آلیاژ A516 گرید 70 فولاد ساخته بشوند و فشار طراحی و ساخت این مخازن باید 16 تا 20 بار باشد، بعلاوه این قانون معین می نماید که این مخازن باید بصورت افقی فراوری شوند و بر روی بدنه مخزن فلنچ هایی جهت نصب شیرآلات استاندارد مخصوص گاز در نظر گرفته گردد. پس مخازنی که بصورت عمودی ساخته میگردد نمیتواند این استاندارد را پاس بنمایند. و اگر مخزنی به این صورت ساخته گردد قطعا مخزن گاز غیر استاندارد شناخته خواهد شد.

مخزن گاز در استان البرز

استفاده از مخزن گاز در استان البرز به ویژه در منطقه ها اطراف شهر کرج رواج بسیار زیادی پیدا نموده است، این منطقه ها جزء نزدیکترین منطقه ها به تهران محسوب میگردد که دارای منطقه ها گردشگری با روستا ها و و طبیعت زیبا است فروش و ساخت باغچه، ویلا و باغ ها در این منطقه پر رونق است که بیشتر این مکان ها فاقد گاز کشی شهری هستند از همین رو استفاده از مخازن گاز مایع در استان البرز و کرج نسبت به دیگر شهر ها بسیار بیشتر است.

اما بزرگترین معضل در این استان فروش مخازن گاز غیر استاندارد است که هیچ یک از موارد استاندارد 841 مخازن گاز را رعایت نمی نمایند و با قیمت بسیار پائین مخازن غیر استاندارد را به فروش می رسانند. مهم ترین نکته برای خرید و استفاده از مخازن گاز رعایت مقررات و نکات ایمنی در استفاده از مخازن گاز است و این مقررات از لحظه ساخت مخازن تا هنگام استفاده از ان باید مورد توجه قرار بگیرد و رعایت گردد.

معینات مخازن گاز مایع استاندارد

مخازن گاز استاندارد برای ذخیره سازی و انتقال گاز بصورت افقی ساخته میشوند. این مخازن با شیر آلات مخصوص و سوپاپ اطمینان مخصوص مخزن گاز ساخته میشوند. استفاده از شیرآلات گاز شهری بر روی مخازن گاز مایع،غیر استاندارد است . مخازن گاز باید با توجه به محل قرار گیری خطوط برق، لوازم اتش زا و محل مسکونی جانمایی گردد.

مخازن گاز باید با آلیاژ مخصوصی از فولاد بنام A516 گرید 70 ساخته گردد. استفاده از ورق اهن های ساختمانی مانند ST37 باعث میگردد تا در طولانی مدت گاز از مخزن نشت کند وباعث اتش سوزی گردد.

از کجا مخزن گاز بخریم

مخزن گاز در صورت رعایت شرایط ایمنی میتواند برترین راه چاره برای منازل،ویلا،باغ و باغچه هایی باشد که دسترسی به گاز شهری ندارند. قبل از خرید مخزن گاز باید به خوبی در خصوص مخزن های گاز اطلاعات کسب کنید تا بتوانید هم مخزنی استاندارد تهیه کنید و هم با توجه به احتیاج و مصرفتان مخزنی با ابعاد م. برای کسب اطلاعات شما میتوانید به وب سایت کمپرسور حسنی مراجعه کنید کمپرسور حسنی یکی از سازندگان مخازن تحت فشار و مخازن گاز مایع است که در کنار سالها تجربه دارای تیم با تجربه است که در کنار فروش مخازن گاز مایع، از محل نصب مخزن بازدید می نمایند و بصورت رایگان جانمایی مخزن گاز را انجام میدهند.

منبع: همگردی

به "قبل از خرید مخزن گاز باید به چه نکاتی توجه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید مخزن گاز باید به چه نکاتی توجه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید