سازمان بازرسی مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همکاری با کمیسیون آموزش مجلس در حوزه علمی و فناوری

به گزارش مجله فوتبال، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با ساز و کارهای تعریف سده سازمان بازرسی کل کشور مسئول پیگیری اجرای قوانین این شورا است.

سازمان بازرسی مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همکاری با کمیسیون آموزش مجلس در حوزه علمی و فناوری

سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه مجله فوتبال، در مورد ضمانت اجرایی مصوبات این شورا گفت:مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند سایر قوانین و مقررات است و هماهنگی با قوه قضاییه شده و سازمان بازرسی خود را مکلف می داند که مصوبات شورای عالی را پیگیری کند و هم ما به عنوان نهاد سیاست گذار کار نظارت و ارزیابی را انجام می دهیم و هر جا هم که احتیاج باشد قوه قضاییه ورود می نماید.

وی ادامه داد: تمام مصوبات شورا یک نسخه آن برای رییس قوه قضاییه می رود و یک نسخه برای شورای نگهبان تا قوانینی که مغایر با شورای عالی انقلاب فرهنگی است از اجرای آن جلوگیری کند.

عاملی اضافه نمود: ستاد های راهبری که تشکیل شده برای پیگیری کردن مصوبات است، این جلسات برای پیگیری مصوبات است که شورای اسلامی شدن، نقشه جامع علمی کشور اجرایی گردد.

وی خاطر نشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات مهمی داشته هم در مورد جهش فراوری که 13 دستگاه مسئولیت پیدا کردند و مصوبه نظام جذب در آموزش و پرورش کشور که بسیار مهم است که در 42 سال اخیر نظام جذب نداشتیم. اگر کسی می خواهد هیات علمی گردد بابد مراحل لازم را طی کند. یکی دیگر از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب هایی رود که نظام آموزش عالی کشور در 5 بند مصوب شد و گزارش هایی در صحن شورا ارائه شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: ستاد مهندسی فرهنگی 26 مصوبه داشته که 7 سند ملی طراحی شده که سازمان های مربوطه گزارش دادند و 6 ماه فرصت انجام دارند.

عاملی در مورد مصوبات شورا گفت: در ابن دوره در دبیرخانه شورا دوتا ستاد علم و فناوری و ستاد فرهنگی را ایجاد کردیم که هر دو معاونت نظارت و ارزیابی دارند که این ها در حوزه خودشان موظف هستند گزارش نظارتی تهیه نمایند و گزارش های نظارتی هم ابتدا با دستگاه شروع می گردد که گزارش خود را ارائه می دهد و در اینجا آنالیز و راستی آزمایی می گردد و اگر لازم باشد در صحن شورا هم مطرح می گردد لذا فرایند نظارتی فراهم شده است و تذکراتی داده شد و این زیر ساخت در دبیرخانه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هم احتیاج به گام دوم است و شاید در این گام دوم یک مقداری مصوبات اقتضایی باید جای خود را به مصوبات هدفمند تری بگذارد.

عاملی خاطر نشان کرد:اگر رهبر انقلاب در گام دوم هدف را تمدن نوین اسلامی که این تمدن یک امر شاخص بردار است که مهمترین امر آن استقرار عدالت و جلوگیری از تبعیض است و احتیاجمند این است که ما بتوانیم یک عملیات نظامند سیستماتیک تعریف کنیم لذا کمیته گام دوم که در شورا تشکیل شده است ما شاهد یک مجموعه اقداماتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی کاملا بر اساس یک هدف روشن حرکت می نماید.

وی اضافه نمود:این نگاهی است که برای شورا داریم که دستورات به هم پیوسته باشد.

عاملی در مورد همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش گفت: حتما باید همکاری بین این دو نهاد باشد، به لحاظ ساختاری رییس کمیسیون آموزش تحقیقات و کمیسیون بهداشت مجلس عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو ستاد نقشه هستند و می توان گفت که شورا در همه ساز و کار های خود مجلس شورای اسلامی را تعریف نموده و مجلس حضور دارد، اما برعکس آن ساز و کار نظام مندی وجود ندارد و این ساز و کار مبتنی بر نمایندگی مجلس است، اما صحبتی که با رییس مجلس داشتیم، این بود کمیسیون هایی که به شورا مربوط می شوند جلسات ادواری داشته باشیم که مجموعه قانون های مجلس و شورا با یکدیگر هماهنگی داشته باشد، به هر حال این ماموریت به صورت معین در حوزه علم و فناوری و فرهنگی به شورا عالی انقلاب فرهنگی واگذار شده است توسط رهبر انقلاب و در احکام نیز همیشه تصریح شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سازمان بازرسی مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همکاری با کمیسیون آموزش مجلس در حوزه علمی و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بازرسی مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، همکاری با کمیسیون آموزش مجلس در حوزه علمی و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید