سئول: نشانه ای از شرایط غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد

به گزارش مجله فوتبال، مقامات کره جنوبی با بیان اینکه هیچ تحرک غیرمعمولی را در همسایه شمالی خود مشاهده نکرده اند، خواهان حفظ احتیاط و هوشیاری درباره گزارش ها حول بیماری رهبر کره شمالی شدند.

سئول: نشانه ای از شرایط غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال، کیم یئون چول وزیر اتحاد کره جنوبی می گوید دولت سئول به قدری از توانمندی اطلاعاتی لازم برخوردار است که تایید کند هیچ نشانه ای از شرایط غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کیم شامگاه یکشنبه در جلسه ای خصوصی پشت درب های بسته، ضمن رد گزارش ها درباره بیماری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و عمل قلب وی، گفت بیمارستانی که به عنوان محل مداوا نام برده شده از توانایی اجرای چنین جراحی برخوردار نیست.

با این حال یون سانگ هیون رئیس کمیته اتحاد و امور خارجی در مجلس کره جنوبی، صبح امروز (دوشنبه) در یک نشست تخصصی گفت اینکه کیم جونگ اون مدتی است در انظار عمومی ظاهر نشده، نشان از آن دارد که وی اخیرا به صورت عادی به فعالیت مشغول نبوده است.

به نوشته رویترز، یون در این نشست گفت: از تاریخ 11 آوریل، گزارشی درباره اینکه او مانند همواره مشغول تصمیم گیری های سیاسی بوده، منتشر نشده که باعث این تصور می گردد که او یا بیمار است یا به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه شده است.

پیش از این نیز مون چونگ این، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی شامگاه یکشنبه به شبکه خبری فاکس نیوز گفته بود که رهبر کره شمالی زنده است و در تفرجگاه خود حضور دارد.

این مقام سئول شرح داد: موضع دولت ما پایدار است.کیم جونگ اون رهبر کره شمالی زنده و خوب است. وی از 13 آوریل (دوشنبه 25 فرودین) در منطقه ونسان است. تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی از او گزارش نشده است.

بعضی رسانه های ژاپنی شنبه بعد از ظهر مدعی ناپیروز بودن عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی شدند و به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی پیروز نبوده است.

منابع آمریکایی نیز شبانگاه شنبه به وقت تهران مدعی بعضی تحرکات موشکی و استقرار قطار ویژه رهبر کره شمالی در یک ایستگاه راه آهن نزدیک یکی از اقامتگاه های وی شدند. به نوشته بعضی منابع آمریکایی، یک قطار متعلق به رهبره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک ونسان محل اقامت وی مستقر شده است.

از سوی دیگر بعضی منابع اطلاعاتی آمریکا از تحرکات موشکی کره شمالی خبر دادند. آنطور که این منابع گفتند سکوی پرتاب موشک کره شمالی در منطقه سونداک در شرق این کشور مستقر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سئول: نشانه ای از شرایط غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: نشانه ای از شرایط غیرعادی در کره شمالی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید