در مدح وزیر صمت با فرزند بیشتر!

به گزارش مجله فوتبال، بارها از همین تریبون خدمت مردم شریف ایران و هموطنان خودمان اعلام نموده ایم که آقاجان، خودرو یک رکن مهم در زندگی اجتماعی است و صرفاً وسیله ای برای رفت و آمد نیست. امروزه حتی موضوع خودرو در ادبیات و دنیای شعر ما هم وارد شده و به زودی قرار است مسئولیت تازه ای در زمینه افزایش جمعیت هم به عهده بگیرد!

در مدح وزیر صمت با فرزند بیشتر!

می خند آقای فردوسی پور؟ !اتفاقاً هیچ هم خنده ندارد! مگر ندیدید که آن شاعر مشهور در خط فراوری ایران خودرو در حضور وزیر نو صمت چه قصیده ای سرود؟! مرحبا صنعتگران، وقت شکوفایی شده … و به خصوص آنجا که شاعر فرمود:کیفیت، مبنای کار صنعتِ فراوری ماست … که البته منظور فراوری ماست از شیر نبود. یعنی اینکه فراوری ما می باشد! و بعد که دوباره فرمود: بچه ها خودکنترل هستند، تماشایی شده … که ظاهراً منظور شاعر در خصوص بچه ها یعنی پرسنل زحمتکش فراوری و مونتاژ خودرو است.

اما با توجه به اینکه شاعر مدیحه سرای عزیز به سبک دربار قدیم و دوران صفوی و قاجاری دارد برای وزیر نو می خواند به نظر نگارنده باید دنبال ایهام در آن بگردیم و شاید که زیر پوست این کلمات معانی دیگری هم پنهان شده باشند که منظور شاعر در اصل به آن هاست. چند روزی است، در خبرها آمده که قرار است در راستای سیاست های افزایش جمعیت و مبارزه با پیر شدن نفوس کشور، مشوق هایی برای والدین در نظر بگیرند و حتی نماینده محترم مجلس فرموده اند که به خاطر تولد دومین فرزند برای هر خانواده، والدین می توانند یک دستگاه خودروی پژو به قیمت مصوب کارخانه و بدون قرعه کشی از این کمپانی تحویل بگیرند!

https://divar.ir/blog/wp-content/uploads/2021/11/سرودن-شعر-برای-وزیر-صمت.mp4

از شما چه پنهان که شست بنده نیز از همین جا خبردار شد که شاعر مدیحه گوی عزیز در سالن فراوری تارا اتوماتیک، منظورش از مصرع بچه ها خود کنترل هستند …، اشاره به همین فراوری بچه است و این توصیه به والدین که دیگر خودتان را کنترل نفرمایید و اجازه بدهید بچه ها به جهان بیایند! وسایل مشهور جلوگیری و خودکنترلی را هم که دیگر دارند از ویترین مغازه ها جمع می نمایند! ما که بخیل نیستیم. خیلی هم خوب است که به خاطر بچه دوم به خانواده ها قرار است پژو با قیمت مصوب بدهند، اما خب معین بفرمایید که کدام مدل پژو را قرار است تحویل بدهید؟ اگر منظورتان 405 است که باید عرض کنیم فراوری این خودرو متوقف شده و نمی تواند زوجین را به فرزندآوری ترغیب کند. اما اگر منظورتان 206 و 207 است که آن هم یک مشکلاتی دارد و به نظر می آید تا سال آینده هر چه از این محصولات فراوری گردد باید به کسانی که پیش خرید نموده اند تحویل داده گردد!

کاری از محمد علی رجبی / خبرگزاری فارس

اما سوال مهم از نمایندگان مجلس که در صدد اعمال مشوق های اینچنینی برای فرزند دوم و سوم هستند این است که تکلیف بچه های اول و به قول معروف ارشد چه می گردد؟ مگر آن ها را لک لک ها آورده اند که چیزی به آن ها تعلق نمی گیرد؟ حداقل یک امکانی هم به بچه های اول بدهید. خیلی ها هنوز بچه اولشان را هم جرات ننموده اند بیاورند. مدیون من هستید اگر فکر کنید که سوال من به این خاطر است که خود بنده بچه ارشد خانواده هستم و باید حقوق بچه های اول را استیفا کنم … حداقل یک عدد سانروف به خانواده هایی که فقط یک بچه دارند به قیمت کارخانه بدهید که بروند روی ماشین شان نصب نمایند و اجازه بدهند بچه اولشان موقع تردد ماشین، سرش را از آنجا بیاورد بیرون و سری توی سرها دربیاورد. البته پیشنهاد دیگر اینجانب هم این است که خانواده هایی که نه ماشین دارند و نه بچه، اول بچه دومشان را بیاورند و بعد بچه اول را! اینجوری با یک تیر دو نشان می زنند و صاحب خودرو هم می شوند …

پیشنهاد آخر بنده هم این است که با هماهنگی دو خودروساز بزرگ ایران، خانواده ها نام فرزند دومشان را هم تارا (اگر دختر بود) و شاهین (اگر پسر شد) بگذارند و سایپا و ایران خودرو هم به خاطر این تبلیغ دائمی، از این دو محصول هم به عنوان مشوق فرزندآوری استفاده نمایند و با قیمت مصوب دولتی آن ها را به خانواده ها بفروشند. حقیقتاً که از این همه ایده های مشعشعی که دادیم از خودمان خوشمان آمد و باید آن شاعر مدیحه سرای ایران خودرو را احضار کنیم تا چند بیتی هم برای ما بخواند …

باقی بقایتان …

منبع: دیوار

به "در مدح وزیر صمت با فرزند بیشتر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مدح وزیر صمت با فرزند بیشتر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید