خرسندل: راهی به جز بها دادن به ژیمناست های جوان نداریم

به گزارش مجله فوتبال، مربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: اگر می خواهیم در مسابقه های آسیایی و بازی های آسیایی پیروز شویم راهی به جز بها دادن به این ژیمناست های جوان نداریم. باید با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی برای این ورزشکاران آن ها را با کوله باری از تجربه راهی بازی های آسیایی اندونزی کنیم.

خرسندل: راهی به جز بها دادن به ژیمناست های جوان نداریم

اسماعیل خرسندل در گفت وگو با مجله فوتبال در خصوص اولین اردوی تیم ملی جوانان ژیمناستیک اظهار کرد: اولین اردوی تیم ملی جوانان با حضور 16 ژیمناستیک برتر از 19 تا 24 آبان ماه پیگیری شد. در این اردو سعی بر این بود که شناخت بیشتری از جوانان صورت بگیرد و شرایط آمادگی - حرکتی و میزان توانایی آن ها در اجرای حرکات و برنامه ها مورد آنالیز قرار گیرد.

او ادامه داد: این شناخت ها انجام شد و نقاط ضعف و قوت آن ها آنالیز شد. در اردوهای بعدی درصدد برطرف نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برخواهیم آمد. هر کدام از جوانان یک برنامه مختص به خود دارد که باید با تکرار آن برنامه در اردوها و با افزایش ارتقای مهارت، میزان اشتباهات خود را کاهش دهند و بتوانند در مسابقات بین المللی نظر داوران را جلب نمایند. باید با تکرار هرچه بیشتر برنامه های خود در هر وسیله، میزان جرایم خود را کاهش دهند.

خرسندل از اعزام جوانان به مسابقه های بین المللی هنگ کنگ سخن گفت و در این مورد توضیح داد: این مسابقه ها در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. می خواهیم تا آن موقع دست کم 3 تا 4 اردو برگزار کنیم تا جوانان در اردیبهشت ماه با آمادگی بیشتری به مسابقه های بین المللی اعزام شوند.

او در ادامه اعلام نمود: می خواهیم این جوانان با حضور در اردوها و مسابقه های بین المللی برای رقابت های آسیایی تایلند آماده شوند. می خواهیم سرمایه گذاری زیادی در این سن صورت بگیرد تا این جوانان پشتوانه ای برای تیم ملی بزرگسالان باشند. اگر می خواهیم در مسابقه های آسیایی و بازی های آسیایی پیروز شویم راهی به جز بها دادن به این ژیمناست ها نداریم. باید با برگزاری اردوهای داخلی و خارجی برای این ورزشکاران، آن ها را با کوله باری از تجربه راهی بازی های اندونزی کنیم.

او نگاه مدیریتی را در پیروزیت یک رشته مهم دانست و گفت: مدیریت هر فدراسیون مهم است. اکنون مدیریت این فدراسیون نگاه خاصی نسبت به این رشته دارد و برنامه محور حرکت می نماید. اسبقیان در مدت حضور کوتاه خود با نگاه مثبت رقابت های قهرمانی کشور را در دو رده جوانان و نوجوانان برگزار نموده است. همچنین اولین اردوی تیم ملی بزرگسالان را در کیش داشتیم و اکنون نیز مرحله اول اردوی جوانان را برگزار نموده ایم. جنب و جوش خوبی در ژیمناستیک ایجاد شد و این سبب می گردد که ژیمناست ها در یک رقابت سالم خود را برای حضور در مسابقه های و تورنمنت ها آماده نمایند.

او در انتها در خصوص منظم و بیشتر شدن اردوهای تیم های ملی گفت: با آقای اسبقیان در این خصوص صحبت شد و قرار است که از لحاظ اقتصادی تا آنجا که امکان دارد حمایت ها را انجام دهد. البته مشکلاتی وجود دارد اما امیدواریم شرایط اردوها سامان یابد و تعداد آن ها نیز بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خرسندل: راهی به جز بها دادن به ژیمناست های جوان نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرسندل: راهی به جز بها دادن به ژیمناست های جوان نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید