سفر با کوله پشتی ، ده نکته مفید برای داشتن سفر بک پکینگ

به گزارش مجله فوتبال، داستان از آنجا شروع می گردد که شما یک کوله پشتی دارید و یک پاسپورت که آماده مهر شدن و جهانگردی و کوله گردی است. تمام چیزی که باقی می ماند این است که تصمیم بگیرید به کجا سفر و کوله گردی کنید و وقتی به آنجا رسیدید چه کارهایی انجام دهید. برای حل مشکل اول، کافیست تعدادی نقشه را آنالیز کنید و تصمیم بگیرید به سمت کدام شهر یا کشور راهی شوید. اما برای پاسخگویی به سوال دوم، بهتر است این مطلب را بخوانید تا بتوانید برترین تصمیم را بگیرید و برترین تجربه ها را کسب کنید. این مطلب، ده نکته غیرقابل انکار برای داشتن یک تجربه عالی از سفر با کوله پشتی یا سفر بک پکینگ را به شما ارائه می نماید.

سفر با کوله پشتی ، ده نکته مفید برای داشتن سفر بک پکینگ

یک چرخش 360 درجه انجام دهید.

گشتن به دور دنیا، یک روش کلاسیک و شناخته شده برای شروع یک سفر با کوله پشتی محسوب می گردد. امروزه سفر کردن در مسیرهای همیشگی گردشگران مانند مسیر هیپی (مسیر گردشگری خاصی در دهه 60 و 70 میلادی که هیپی ها برای مسافرت در بخش هایی از جاده باستانی ابریشم از آن استفاده می کردند. این مسیر از اروپا شروع شده، از ایران گذشته به هند و تایلند می رسد.) بسیار سخت به نظر می رسد. اما هنوز راه های متفاوت بی شماری برای سفر به دور سیاره زمین و دنیاگردی وجود دارد. شما می توانید به صورت زیگزاگی یا ضربدری سرتاسر قاره ها را طی کنید یا با بلیط های مقرون به صرفه پرواز به دور دنیا و دنیاگردی، از یک مکان به مکان دیگر بروید. تنها قانون واقعی سفر کردن و بک پکینگ این است که از جایی شروع کنید و در همان جا سفر بک پکینگ خود را به خاتمه برسانید. حتی اگر این کار را هم نکنید، چه اهمیتی دارد!؟

به صورت جاده ای سفر کنید.

اتوبوس ها و قطارها بخش مهمی از تجربه سفر با کوله پشتی را تشکیل می دهند. اما وقتی صحبت از سفر آزادانه و بک پکینگ به تمام معنا و پیچیدن باد در موهایتان به میان می آید، برترین نوع سفر بک پکینگ، سفر جاده ایست. بعضی کشورها برای رانندگی کردن در جاده مناسب تر از بقیه هستند. مثلا برای دنیاگردی در استرالیا و نیوزیلند می توانید با یک وسیله نقلیه کاروان (که در آن امکانات گوناگون از جمله برای خواب، آشپزی و دستشویی وجود دارد) برترین تجربه سفر کوله گردی را داشته باشید یا اگر در پی بنزین مقرون به صرفه تر و فست فود هستید با کاروان خود، سفری در سرتاسر ایالات متحده آمریکا و دنیاگردی داشته باشید.

خودتان را برای پیاده روی آماده کنید.

هر چه وسیله نقلیه شما سریع تر باشد، دنیا پیش پای شما کوچک تر می گردد. با یک هواپیمای جت و یک زمان نیم روزه می توانید تمام قاره ها را ببینید و دنیاگردی کنید. اما این زمان کوتاه به شما اجازه نمی دهد که برترین مسیرهای پیاده روی دنیا را از نزدیک ببینید و لمس کنید. مسیر تاریخی آپالاچی Appalachian در ایالات متحده آمریکا یک مسیر فوق العاده به طول 3476 کیلومتر است و طی کردن مسیر اردویی قله اورست Everest Base Camp در نپال، نزدیک به 16 روز طول می کشد. این اولین سفر شما با با کوله پشتی است !؟ همواره می توانید برای شروع کوله گردی، از جایی نزدیک تر به خانه و شهرتان شروع کنید.

داوطلب فعالیت های بشردوستانه شوید.

آیا به پیوستن به پروژه های حفظ لاک پشت ها در کاستاریکا یا آموزش به بچه ها محصل در ماداگاسکار علاقه دارید !؟ داوطلب شدن برای فعالیت های بشردوستانه (اگر با احساس مسئولیت و پی گیری مداوم انجام گیرد) راه بسیار خوبی برای آشنا شدن با افراد تازه، دنیاگردی، یاری به همنوع و معنا و مفهوم بخشیدن به سفر با کوله پشتی و بک پکینگ شماست.

تنها سفر کنید.

حتی فکر قدم گذاشتن به دنیای وسیع و بزرگ بیرون، می تواند ترسناک باشد. پس چرا، چرا، واقعا چرا باید این کار را به تنهایی انجام بدهید !؟ برای شروع کوله گردی، بهتر است بدانید وقتی تنها سفر می کنید، تنها یک نفر هست که مجبور هستید او را راضی و شاد کنید و دلش را به دست بیاورید و آن هم خودتان هستید. بعلاوه باعث می گردد مجبور شوید به تنهایی و بطور مستقل فکر کنید. تنها شما می توانید تصمیم بگیرید که مقصد بعدی دنیاگردی تان کجا باشد یا برای کنار آمدن با یک شرایط سخت، چه کاری انجام دهید. و از همه بهتر این که، تنها سفر کردن، دوست پیدا کردن را آسان تر می نماید. برترین پیشنهاد این است که سفر با کوله پشتی و دنیاگردی خود را از کشوری شروع کنید که در آن از همه بیشتر احساس راحتی می کنید و سپس به کشورهای دیگر بروید. این اولین مقصد می تواند کشوری باشد که زبان رسمی آن با زبانی که شما در کشورتان استفاده می کنید یکی است یا کشورهایی مانند تایلند و پرو که تعداد زیادی از گردشگران به طور مداوم با کوله پشتی به آنجا سفر می نمایند و با کوله گردی آشنا هستند.

خودتان را پیدا کنید.

با وجود این که بیشتر گردشگرانی که کوله گردی می نمایند از پیدا کردن خود یا انجام یک سفر معنوی دم می زنند، بسیاری از آنها وقتی به مرحله عمل می رسند، در امنیت کافه میهمانخانه محل اقامتشان می نشینند و نوشیدنی می نوشند. انجام دادن این کار در دنیاگردی اصلا بد نیست و کسی شما را از آن منع نمی نماید. اما مکان ها و تجربیاتی وجود دارند که به شما یاری خواهند کرد در خصوص خودتان بیشتر بدانید و خودتان را بیشتر و بهتر بشناسید. به جای این که یک گوشه بنشینید و کارهای تکراری انجام دهید، به تایلند بروید و کوه نوردی کنید، به مالدیو سفر کنید و غواصی را تجربه کنید یا به توکیو بروید و خود را در کوچه پس کوچه های پایین شهر توکیو گم کنید. هر کاری که شما را خارج از حیطه راحتی تان (یک حالت رفتاری که در آن، عملکرد فرد خنثی بوده و سعی می نماید با عدم فعالیت و عدم ریسک پذیری، شرایط ثابت خود را حفظ کند، مرزهای روانی که فرد برای ایجاد امنیت دور خود می کشد و سعی می نماید بیرون از آن قدم نگذارد) قرار دهد، باعث می گردد دنیاگردی شما غنی تر، موثرتر و خاطره انگیز تر باشد.

از سفر با هواپیما پرهیز کنید.

به جای خرج کردن پول خود برای یک بلیط هواپیما برای دنیاگردی ، برای یک سفر زمینی و کوله گردی برنامه ریزی کنید. این بدان معنی نیست که شما مجبورید تمام سفر خود را درون اتوبوس های کولردار بگذرانید. به جای این کار می توانید از رم به لندن را با دوچرخه سواری طی کنید یا به یک ماجراجویی بی پروا بپیوندید. مثلا رالی مغولی Mongol Rally که در آن، افراد ماجراجو با ماشین های قدیمی و از کارافتاده خود، نزدیک به 10000 مایل (بیش از 16 هزار کیلومتر) در طول اروپا و آسیای مرکزی رانندگی می نمایند، از مغولستان می گذرند و در روسیه به خط خاتمه دنیاگردی خود می رسند.

سرما را تجربه کنید.

این که بیشتر گردشگران کوله به پشت در دنیا به روستاهای کشورهای استوایی سفر می نمایند، بدان معنی نیست که شما مجبورید از آن ها برای کوله گردی خود پیروی کنید. کشورهای سرد از نظر زیبایی هیچ چیزی کمتر از کشورهای گرم ندارند. در ضمن بیشتر این کشورها، این مزیت را دارند که جمعیت کمتری از گردشگران به آنجا سفر می نمایند. چطور است برای تپه نوردی و کوه نوردی به سوئد بروید، یا برای تماشا نورهای زیبای سرزمین های شمالی، سری به روسیه بزنید، یا حتی برای تماشا خرس های قطبی به نروژ سفر و دنیاگردی کنید !؟

غذاهای متفاوت را بچشید.

از کشور پرتغال گرفته تا کشور گینه نو، همه مردم عاشق خوردن هستند. پس چرا به جای این که مثل بقیه مردم، تور گردشگری به موزه ها و نقاط تماشای یک کشور داشته باشید، هدف سفر بک پکینگ خود را حول و حوش غذا و غذا خوردن قرار ندهید !؟ ممکن است سال ها طول بکشد تا با غذای خیابانی کشورهای آسیای جنوب شرقی آشنا شوید و تازه بعد از آن، نوبت به شناخت غذاهای رستورانی این منطقه می رسد.

یک تنفس کوتاه برای خود در نظر بگیرید.

شاید فکر این که خانه و آسایش خود را برای ماه ها ترک کنید و به سفر و دنیاگردی بروید، کمی عصبی تان کند. خبر خوب این است که هیچ قانونی برای این که چه مدت باید در سفر باشید وجود ندارد. برای این که سفر با کوله پشتی شما کمی برایتان آسان تر گردد، چند روزی را به اردو زدن و تپه نوردی در نزدیکی خانه خودتان بگذرانید یا یکی دو هفته به کشوری که فرهنگی شبیه به کشور خودتان دارد سفر بک پکینگ کنید. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و شما خودتان را با سختی کشیدن زیاد دیوانه نکنید، می توانید برای یک ماجراجویی بزرگ تر و کوله گردی، شروع به برنامه ریزی کنید.

منبع: همگردی

به "سفر با کوله پشتی ، ده نکته مفید برای داشتن سفر بک پکینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با کوله پشتی ، ده نکته مفید برای داشتن سفر بک پکینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید