خبرنگاران شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1646 تَن رسید

به گزارش مجله فوتبال، اصفهان - خبرنگاران - شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان در آخرین روز سال 98 به یکهزار و 646 تَن رسید و این خطه، رتبه دوم کشوری را پس از تهران در این زمینه دارد.

خبرنگاران شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1646 تَن رسید

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه بیست و نهم اسفند خاطرنشان کرد:ه تا به امروز 18 هزار و 407 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و 284 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و 979 نفر نیز بهبود یافته اند.

امروز اصفهان مانند چند روز اخیر از استان هایی بود که بیشترین موارد ابتلای جدید را داشت و با 108 مورد مثبت جدید پس از تهران قرار گرفت.

در مجموع با احتساب موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا، بیشترین تعداد مبتلایان به ترتیب در استان تهران با چهار هزار و 397، اصفهان یکهزار و 646 و مازندران یکهزار و 552 تَن هستند.

استان اصفهان همچنان در شرایط قرمز در زمینه بیماری کرونا بسر می برد هرچند امروز علیرضا رییسی معاون وزارت بهداشت خاطرنشان کرد که این خطه همراه 10 استان دیگر، کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا را داشت که این نشان دهنده رعایت موارد از طرف مردم است.

این نکته قابل ذکر است که در استان اصفهان با توجه به فعالیت 2 دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی 22 شهرستان با حدود چهار میلیون و 500 هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 2 شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود 500 هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

زمانی که وزارت بهداشت آمار روزانه ابتلا به بیماری کرونا را اعلام می کند درواقع از مجموع آمار و اطلاعات 2 دانشگاه علوم پزشکی مذکور و همه 24 شهرستان را سخن می گوید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با مجله فوتبال، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در 22 شهرستان زیر پوشش این دانشگاه را یکهزار و 28 تَن خاطرنشان کرد و گفت: تا به امروز 85 تَن از بین آنها جان باخته اند.

آرش نجیمی با بیان اینکه از بین بیماران مبتلا، تا به امروز 519 نفر بهبود یافتند و 424 نفر بستری هستند، افزود: در زمان حاضر در کلانشهر اصفهان بیماری مشکوک یا مبتلا به کرونا در چهار بیمارستان مرجع خورشید، عیسی بن مریم، امین و غرضی پذیرش می شوند و هنوز بیمارستان جدیدی برای این منظور اضافه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم نکات بهداشتی و توصیههایی مانند در خانه ماندن و مسافرت نکردن را رعایت کنند، نتایج آن را یک تا 2 هفته آینده خواهیم دید و اینگونه نیست که نتیجه آن بلافاصله حاصل شود.

نجیمی گفت: آمار اعلام شده در باره بیماران قطعی مبتلا به کرونا مربوط به افرادی است که از آنها نمونه آزمایشگاهی گرفته ایم و ممکن است ده ها برابر آن، افرادی باشند که تا به امروز از آنها نمونه گیری نشده، علائم بیماری در آنها خفیف است یا هنوز علائم بیماری بروز نکرده است.

وی افزود: این افراد کماکان در جامعه تردد می کنند و می توانند باعث انتقال ویروس کرونا به تعداد زیادی از مردم شوند به همین دلیل این موضوع یک هشدار و زنگ خطر جدی است زیرا نمی دانیم در جامعه واقعا چه افرادی سالم یا ناقل ویروس هستند.

نجیمی، تنها راه شناخت این افراد را استفاده از کیت های تشخصی دانست و شرح داد: با توجه به محدودیت های موجود فقط از افراد بستری در بیمارستان ها نمونه آزمایشگاهی برای کیت های تشخصی گرفته می شود و امکان نمونه گیری از همه مردم وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز دیروز چهارشنبه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را بیش از 500 نفر خاطرنشان کرد و آخرین آمار اعلامی از سوی این دانشگاه در باره تعداد افراد جان باخته حدود 50 نفر است.

اصفهان بیش از پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 6.5 درصد از جمعیت کل کشور را شامل می شود.

با در نظر دریافت آمار امروز، این استان حدود 9 درصد از بیماران مبتلا به کرونا و حدود 10 درصد از جان باختگان این بیماری را دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1646 تَن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان به 1646 تَن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید