خبرنگاران زندان های هرمزگان مرتب ضدعفونی می شود

به گزارش مجله فوتبال، بندرعباس- خبرنگاران- مدیرکل زندان های هرمزگان گفت: تمامی مکان ها و خوابگاه های بازداشتگاه ها و زندان های سطح استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مرتب ضدعفونی می شود.

خبرنگاران زندان های هرمزگان مرتب ضدعفونی می شود

مصطفی کیشانی روز چهارشنبه در بازدید از کانون اصلاح و تربیت بندرعباس اضافه نمود: همه سطوح زندان های هرمزگان مرتب ضدعفونی می شود و همه کارکنان، پرسنل وظیفه و زندانیان ملزم به رعایت توصیه های بهداشتی هستند.

وی بیان داشت: به میزان کافی وسایل بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ژل های ضدعفونی کننده در زندان های هرمزگان نیز توزیع شده است.

مدیرکل زندانهای هرمزگان بر رعایت بهداشت فردی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تاکیدکرد وگفت: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات پیشگیرانه در زندان های استان اجرا شده و نیاز است همه افراد بهداشت فردی را نیز رعایت کنند.

اقدام پیشگیرانه در زندان بندرعباس برای مقابله با ویروس کرونا

مدیر زندان مرکزی بندرعباس نیز با بیان اینکه تا به امروز در بین زندانیان موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است، گفت: اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری از ابتلا به این ویروس آغاز شده است.

محمد فیروززاده اضافه نمود: واحد بهداشت و درمان زندان. بندرعباس بالاترین سطح آمادگی و اقدامات بهداشتی را به منظور پیشگیری در تمامی گروه های هدف به کار گرفته است.

وی بیان داشت:ضدعفونی کردن تمامی اماکن و خوابگاه ها، ارائه آموزش های پیشگیرانه، نصب پوسترهای آموزشی، بررسی نشانه ای تمامی مددجویان جدید الورود به زندان، محدودسازی برنامه های گروهی، توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی از جمله اقداماتی است که به منظور پیشگیری از بیماری کرونا در زندان بندرعباس در حال انجام است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی 53ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب هرمزگان، همه ساله در این روزها شاهد خیل عظیم مسافران در این منطقه هستیم که این روزها نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، همچنان ورود مسافران به این استان به صورت عادی ادامه دارد در حالی که مقوله قرنطینه شهرهای آلوده چندان به اعتقاد مسوولان وزارت بهداشت عملی نیست، دست کم غربالگری مسافران ورودی به مناطق مختلف شهرها باید در دستور کار باشد، اقدامی که هنوز در هرمزگان انجام نشده است.

تا لحظه مخابره این گزارش هنوز هیچ تصمیمی برای غربالگری در استان هرمزگان اتخاذ نشده و مسافران بدون غربالگری وارد استان می شوند که این موضوع خود بر نگرانی مردم استان دامن زده است؛ البته ناگفته نماند در فرودگاه ها و بندر شهید رجایی از هفته های قبل غربالگری از مسافران ورودی از خارج کشور در حال انجام است، اما در مسیرهای زمینی هنوز هیچ اقدام صورت نگرفته است.

ششم اسفند ماه فریدون همتی استاندار هرمزگان از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست به بکارگیری تمامی امکانات جهت کنترل سلامت مسافران در مبادی ورودی استان برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدام کند و به سایر دستگاه های مرتبط همچون راه آهن، فرودگاه ها، حمل ونقل جاده ای، بنادر ودریانوردی و پلیس راه نیز دستور داد با دانشگاه علوم پزشکی، همکاری لازم را برای این کار داشته باشند.

با وجود نگرانی شهروندان بر اساس آمار اداره کل بنادر ودریانوردی، در روزهای اخیر کاهش 40 درصدی مسافر در بندرپل خمیر و کاهش 15 درصدی در بندر شهید حقانی بندرعباس ثبت شده است که نشان می دهد مردم نیز به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از سفرهای غیرضرور توجه دارند.

وزارت بهداشت 30 بهمن ماه ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تا به امروز استان های قم، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز درگیر این بیماری شده اند.

آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ظهر روز هفتم اسفند ماه به 139 نفر و موارد فوت ناشی از آن به 19 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زندان های هرمزگان مرتب ضدعفونی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زندان های هرمزگان مرتب ضدعفونی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید