تهران بارانی شد ، تهرانی ها 3 روز دمای زیر صفر را تجربه می نمایند ، کجای تهران برفی شد؟

به گزارش مجله فوتبال، در پی پیش بینی هواشناسی، صبح امروز هوای مرکز و تعدادی دیگر از شهرهای استان تهران بارانی شد و آسمان تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز در حال بارندگی است. این دومین بارش پاییزی سال 1401 در آخرین ماه پاییز است.

تهران بارانی شد ، تهرانی ها 3 روز دمای زیر صفر را تجربه می نمایند ، کجای تهران برفی شد؟

به گزارش مجله فوتبال، کارشناسان اقلیم شناسی و هواشناسی قبلا اعلام نموده و هشدار داده بودند که سال جاری پاییزی گرم و کم بارش در کشور خواهیم داشت و اگر هم شاهد بارش باشیم، در ماه آذر خواهد بود.

احد وظیفه، رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی چند روز پیش درباره اندازه بارندگی طی فصل پاییز اظهار کرد: از ابتدای پاییز تا به امروز حدود 25.1 میلیمتر بارندگی در کشور رخ داد. در صورتی که میانگین بارش ها طی بلندمدت در این بازه زمانی 31 میلیمتر بود و این اندازه نشانگر کاهش حدود 20 درصدی بارندگی ها نسبت به بلندمدت است.

او با بیان این که بارش های تهران در پاییز سال جاری کاهش 82 درصدی داشته است، گفت: دمای کشور از ابتدای پاییز تا به امروز یک درجه بیش از نرمال بود و به طور کلی ایران طی دو ماه گذشته پاییزی گرم و بارش هایی کمتر از نرمال تجربه نموده است.

بیشتر بخوانید؛

  • سال جاری زمستان سردی در کشور نداریم | کاهش 82 درصدی بارش های تهران در پاییز سال جاری | تداوم کم بارشی ها چه تبعاتی دارد؟

  • هشدار سازمان هواشناسی | پاییز سال جاری، خشک و کم باران خواهد بود

در پی نفوذ سامانه بارشی به کشور و تاثیرگذاری آن روی استان تهران، مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره اثرات این سامانه بارشی در تهران گفت: طی هفته جاری به ویژه در اواسط هفته کاهش دما پیش بینی می گردد که در اواسط هفته شدیدتر خواهد شد و از دوشنبه به ویژه سه شنبه و چهارشنبه (14، 15 ،16 آذر) تهران دمای زیر صفر را نیز تجربه خواهد نمود.

وی ادامه داد: این کاهش دما بین 4 تا 8 درجه سانتیگراد خواهد بود و به طور میانه در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است.

به گفته غلامی بعلاوه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در بعضی نقاط استان تهران به ویژه نقاط غربی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، طی امروز (13 آذر) در شهر تهران و به ویژه دوشنبه بارش در ارتفاعات و نواحی شمالی مرکز همانند تجریش ، ولنجک و ... یعنی نواحی پای کوه به صورت برف و در پایین دست، جنوب شهر و بخش میانی، به صورت باران است.

غلامی در سرانجام برای جلوگیری از آسیب و خسارت ناشی از حاکمیت این شرایط جوی توصیه کرد: در این شرایط جوی، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل ها، مدیریت توزیع حامل های انرژی در منطقه ها شمالی استان، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه های برف گیر و آمادگی سازمان های ذیربط توصیه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهران بارانی شد ، تهرانی ها 3 روز دمای زیر صفر را تجربه می نمایند ، کجای تهران برفی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران بارانی شد ، تهرانی ها 3 روز دمای زیر صفر را تجربه می نمایند ، کجای تهران برفی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید