تمرکز ایالات متحده بر اخلال در تأمین اقتصادی شبه نظامیان الشباب

به گزارش مجله فوتبال، آمریکا به شدت از کوشش برای ایجاد اخلال در روش های تأمین اقتصادی غیرقانونی مورد استفاده گروه افراط گرای الشباب سواقتصادی حمایت کرد. به گفته کارشناسان سازمان ملل، این گروه بیش از 21 میلیون دلاری را که سال گذشته صرف جنگنده ها، تسلیحات و اطلاعات کرد، به دست آورده است.

تمرکز ایالات متحده بر اخلال در تأمین اقتصادی شبه نظامیان الشباب

به نقل از آسوشیتدپرس، کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل به شورای امنیت گفت که دولت ترامپ، متعهد به شراکت با دیگر کشورها و استفاده از تحریم های سازمان ملل برای مقابله با تأمین اقتصادی تروریسم توسط الشباب و تهدید بمب های دست سازی است که این گروه در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: آمریکا همچنین بر محدود کردن توانایی الشباب برای انجام حملات علیه غیرنظامیان، متمرکز می ماند.

شورای امنیت بر روی گروهی از کارشناسان متمرکز شده بود که آخرین گزارش آن ها بر تأثیر مداوم عملیات الشباب، نه تنها در سواقتصادی، بلکه در کشور همسایه آن کنیا تأکید داشت.

بنا بر این گزارش، تهدیدی که از سمت الشباب، صلح، امنیت و ثبات در سواقتصادی را نشانه گرفته، از تأثیر فعالیت های نظامی مرسوم این گروه و جنگ نامتقارن فراتر رفته و شامل سیستم های پیچیده اخاذی و اقتصادیات گیری، روش های جذب بچه ها و یک ماشین تبلیغاتی مؤثر است.

الشباب که پیوندهایی با القاعده دارد، به عنوان فعال ترین و مقاوم ترین گروه افراط گرا در آفریقا باقی مانده که بخش هایی از سواقتصادی جنوبی و مرکزی را در کنترل دارد و معمولاً ایست های بازرسی و دیگر مناطق مهم در موگادیشو، پایتخت سواقتصادی را هدف قرار می دهد. این گروه سال جاری چندین خمپاره به فرودگاه بین المللی موگادیشو که تحت تدابیر امنیتی شدید است و سفارت آمریکا و دیگر سفارت خانه ها در آنجا قرار دارند، شلیک نموده است.

کارشناسان سازمان ملل تأکید کردند که عملیات نظامی علیه الشباب، باید با کوشش های غیرنظامی همراه گردد تا قابلیت این گروه را تنزل داده و با تبلیغات آن مبارزه کند.

تحقیقات این گروه از کارشناسان نشان داد الشباب حدود 13 میلیون دلار در چهار مورد مطالعه آن ها به دست آورده است. تحقیقات، این طور ارزیابی کردند که این گروه در یک موقعیت اقتصادی قدرتمند و در حال فراوری مازاد بودجه قابل توجهی است، که بخشی از آن در کسب و کار و خرید دارایی در موگادیشو، سرمایه گذاری شده است.

گزارش فوق حاکی از آن است که دولت سواقتصادی، گام هایی برای تقویت بخش اقتصادی خود برداشته تا به وسیله قانون و نظارت، با تأمین اقتصادی تروریسم مبارزه کند و بخش خصوصی نیز اقداماتی برای حفاظت از سیستم های خود انجام داده است.

فیلیپ کریدلکا، سفیر بلژیک در سازمان ملل که ریاست کمیته نظارت بر تحریم تسلیحاتی و دیگر تحریم ها علیه سواقتصادی در شورای امنیت را بر عهده دارد نیز در این پنل گزارش داد و بر تحلیل اقتصادی خود از درآمدهای الشباب و دیدگاه دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل درباره قاچاق اجزای تجهیزات انفجاری دست ساز، تأکید کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: حل تهدید جاری الشباب، نیازمند همکاری نزدیک بین دولت فدرال سواقتصادی، بخش خصوصی این کشور و شرکای بین المللی به منظور ایجاد اخلال در منابع تأمین اقتصادی آن هاست.

کرافت اظهار کرد: ما تشویق می شویم که بدانیم این همکاری در حال شتاب دریافت است.

وی همچنین از اعضای شورا خواست ماه آینده تحریم های سازمان ملل، از جمله ممنوعیت تجهیزات انفجاری دست ساز را تجدید نمایند.

کریستوف هوسگن، سفیر آلمان در سازمان ملل نیز از بهبود همکاری این گروه استقبال کرد و گفت ضروری است با چالش مداوم تهدیدات الشباب به سمت ثبات و امنیت سواقتصادی مقابله گردد. اهمیت زیادی دارد که روال تحریم ها ادامه پیدا کند تا از آنچه الشباب سعی دارد انجام دهد، جلوگیری گردد.

آنا اوستیگنیوا، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل نیز گفت مسکو تحریم ها از جمله محدودیت بر اجزای تجهیزات مواد منفجره دست ساز را مدنظر قرار می دهد و این طریق مهمی برای یاری به دولت سواقتصادی برای ایجاد صلح و امنیت است. وی اما تأکید کرد که تحریم ها نباید تحت هیچ شرایطی مانع ارتش ملی سواقتصادی در جنگ با الشباب گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تمرکز ایالات متحده بر اخلال در تأمین اقتصادی شبه نظامیان الشباب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز ایالات متحده بر اخلال در تأمین اقتصادی شبه نظامیان الشباب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید