بیشترین رشد هزینه های نظامی دنیا در 10 سال اخیر رقم خورد

به گزارش مجله فوتبال، نتایج یک مطالعه و آنالیز نشان می دهد میزان هزینه های نظامی دنیا در سال 2019 میلادی با بیشترین رشد در 10 سال اخیر روبرو شده است.

بیشترین رشد هزینه های نظامی دنیا در 10 سال اخیر رقم خورد

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج مطالعه و تحقیق موسسه بین المللی مطالعات راهبردی حاکی است که هزینه های نظامی دنیا در سال 2019 میلادی با رشد 4 درصدی روبرو شده که این بیشترین رشد در 10 سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش آمریکا و چین بیشترین رشد هزینه های نظامی را در سال 2019 میلادی به خود اختصاص داده اند.

این گزارش اضافه نمود: برنامه مدرنیزه کردن ارتش چین موجب نگرانی واشنگتن شده و این مساله عامل اصلی افزایش هزینه های نظامی ایالات متحده بوده است.

میزان هزینه های نظامی آمریکا در سال 2019 میلادی نسبت به سال قبل از آن با رشد 53.4 میلیارد دلاری روبرو شده که این رقم تقریبا معادل کل بودجه نظامی بریتانیا بوده است.

این گزارش نشان می دهد آمریکا و چین هر دو هزینه های نظامی خود را 6.6 درصد افزایش داده اند و هزینه های نظامی اروپا نیز طی سال گذشته با رشد 4.2 درصدی روبرو شده است. ولی این افزایش، میزان هزینه های نظامی اروپا را به سطح سال 2008 میلادی بازگردانده است، یعنی پیش از شروع بحران مالی و مالی بزرگ دنیا.

کشورهای اروپایی عضو ناتو به افزایش هزینه های نظامی خود هستند تا فشارهای ترامپ را خنثی نمایند. ترامپ بارها از کشورهای عضو ناتو به خصوص آلمان به خاطر عدم افزایش هزینه های نظامی انتقاد نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بیشترین رشد هزینه های نظامی دنیا در 10 سال اخیر رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین رشد هزینه های نظامی دنیا در 10 سال اخیر رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید