با برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو آشنا شوید

به گزارش مجله فوتبال، در اغلب مواقع، افراد علاقه مند به بدنسازی و کاهش وزن، در پی برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو جهت افزایش انرژی و کاهش وزن هستند. برترین مکمل چربی سوز علاوه بر این که باعث افزایش بازدهی در تمرینات می گردد، شما را در دستیابی به عضلات ایده آل یاری می نماید.

با برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو آشنا شوید

یکی از موارد بسیار مهم که در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز اهمیت بسیاری دارد، در نظر گرفتن ترکیبات متفاوت این مکمل است؛ چرا که به مرور زمان بدن به مواد تشکیل دهنده آن عادت می نماید و باعث کاهش اثرگذاری می گردد. اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و از شر چربی های اضافه خلاص شوید، در ادامه مطلب ما به انواع چربی سوزها و برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو اشاره نموده ایم؛ از دست ندهید.

انواع مکمل چربی سوز

در انتخاب برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر چقدر مواد سازنده این مکمل ها دارای منشاء گیاهی باشند، می توانند در سلامت ما نقش مهم تری را ایفا نمایند. پس یکی از مواردی که باید در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز در نظر داشته باشیم، وجود منشاء گیاهی و غیرشیمیایی در آن هاست. در ادامه با چند مورد از برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو آشنا می شویم.

عصاره گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا یک میوه کوچک سبزرنگ به شکل کدو تنبل است که در پوستش مقدار زیادی هیدروکسی سیتریک وجود دارد. این ماده موجود در پوست گارسینیا کامبوجیا به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو، از سال 2012 وارد بازار دنیای شده است.

نحوه اثربخشی این عصاره گیاهی به این صورت است که می تواند آنزیم تولیدنماینده چربی در بدن را مهار کند و سطح سروتونین را افزایش دهد. فرایندی که این ماده در بدن طی می نماید، باعث کاهش میل به غذا می گردد.

پس اگر در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز مناسب خود پایه گیاهی در نظر دارید، در خصوص این مکمل بیشتر تحقیق کنید. یک آنالیز در سال 2011 نشان می دهد، افرادی که به طور میانه از این دارو استفاده می نمایند، در طی چهار هفته حدود 900 گرم از وزن خود را از دست می دهند.

هیدروکسی کات

دومین مورد از برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو، هیدروکسی کات است. این مکمل بیش از یک دهه است که به عنوان یکی از محبوب ترین مکمل های کاهش وزن در دنیا مورد توجه قرار می گیرد. این مکمل چربی سوز دارای مقدار زیادی کافئین و چند عصاره گیاهی ست که در فرایند کاهش وزن به مصرف نماینده خود یاری می نماید.

در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز هیدروکسی کات باید به عوارض جانبی آن دقت گردد. از جمله عوارض جانبی این مکمل می توان به علائمی چون اضطراب، بی قراری، لرزش، حالت تهوع، اسهال و تحریک پذیری اشاره نمود. متاسفانه این مکمل مانند مکمل قبلی تحت مطالعه طولانی مدت قرار نگرفته است و در خصوص اثربخشی درازمدت آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

کافئین

همان طور که اطلاع دارید، کافئین به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو در سراسر دنیا شناخته شده است. این ماده به طور طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات تلخ یافت می گردد. کافئین به طور طبیعی یک تقویت نماینده متابولیسم شناخته شده است که در اغلب مکمل های تجاری کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد.

باتوجه به تحقیقات صورت گرفته روی این ماده، کافئین می تواند متابولیسم را 3 تا 11 درصد افزایش دهد و فرآیند چربی سوزی را تا 29 درصد تسریع بخشد. در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز باید به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنیم. چربی سوزهای دارای کافئین می توانند عوارض جانبی مانند اضطراب، بی خوابی، بی قراری، تحریک پذیری، حالت تهوع و اسهال را ایجاد نمایند.

بعلاوه کافئین اعتیادآور است و می تواند در کیفیت خواب شما تاثیرگذار باشد؛ به همین علت برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو مانند قهوه یا چای سبز دارای کافئین طبیعی هستند که علاوه بر دارابودن این ماده، از مقدار بالای آنتی اکسیدان بهره می برند.

اورلیستات

یکی از برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو که بدون نسخه در سراسر دنیا به فروش می رسد، اورلیستات نام دارد. این مکمل چربی سوز با مهار تجزیه چربی در روده باعث می گردد تا مصرف نمایندگان آن، کالری کمتری از چربی دریافت نمایند.

در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز عوامل بسیاری دخیل هستند؛ به عنوان مثال اورلیستات علاوه بر این که دارای خاصیت چربی سوزی ست، در کاهش فشار خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هم نقش مهمی را ایفا می نماید.

با این حال برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو هم دارای عوارض جانبی ست؛ به همین علت در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز باید عوارض آن را هم مورد آنالیز قرار دهید. اگر با عوارضی مانند نفخ، حرکات مکرر روده و کمبود ویتامین های محلول در چربی روبه رو شدید، بهتر است از ادامه مصرف این مکمل صرف نظر کنید.

کتون تمشک

آیا انتظار داشتید که عامل اصلی بوی خوشایند تمشک به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو در این مقاله مورد آنالیز قرار گیرد؟ بله، درست متوجه شدید، کتون تمشک، ماده ای ست که در تمشک یافت می گردد و مسئول بوی خوشایند و مجذوب کننده آن است.

محققان به این نتیجه دست یافته اند که کتون های تمشک، تجزیه چربی موجود در سلول ها را تسریع می بخشند و در نتیجه کاهش وزن را به همراه دارند. البته این آزمایش روی موش ها صورت گرفته و تا به حال در خصوص اثربخشی این مکمل روی چربی انسان ها آزمایشی صورت نگرفته است. بعلاوه به یاد داشته باشید، از آن جایی که این مکمل مورد آزمایش قرار نگرفته، بهتر است در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز مناسب خود بیشترین حساسیت را به خرج دهید.

عصاره دانه قهوه سبز

دانه قهوه سبز همان دانه های قهوه معمولی ست که بو داده نشده است. داشتن دو ماده کافئین و اسیدکلروژنیک، این ماده را به برترین چربی سوز شکم و پهلو بدنسازی تبدیل نموده است. عصاره دانه قهوه سبز به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو چگونه عمل می نماید؟

همان طور که گفتیم کافئین می تواند سرعت چربی سوزی را افزایش دهد و اسیدکلروژنیک موجود در آن، فرایند تجزیه کربوهیدرات را در روده کندتر می نماید. در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز حاوی عصاره دانه قهوه سبز باید به عوارض جانبی آن دقت کنیم. از جمله عوارض جانبی این مکمل می توان به مواردی چون اسهال و حساسیت های پوستی اشاره نمود.

عصاره چای سبز

آخرین مورد از برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو، عصاره چای سبز است که در این مقاله مورد آنالیز قرار می دهیم. چای سبز به عنوان یک عنصر محبوب در بسیاری از مکمل های کاهش وزن و چربی سوز وجود دارد. مطالعات صورت گرفته نشان می دهند که آنتی اکسیدان موجود در عصاره چای سبز به فرایند چربی سوزی یاری می نماید. بعلاوه این ماده باعث افزایش فعالیت نور اپینفرین می گردد، این هورمون در سوزاندن چربی، یاری بسیاری به بدن می نماید.

اگرچه عصاره چای سبز تاثیر فوق العاده ای در لاغری دارد؛ اما باید در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز به عوارض آن هم دقت کنیم. از عوارض عصاره چای سبز می توان به کافئین بالای آن اشاره نمود که افراد دارای حساسیت به کافئین نباید این ماده را مورد استفاده قرار دهند.

مواد غذایی چربی سوز

جمع شدن چربی شکم در نواحی دور کمر، علاوه بر به خطر انداختن سلامتی، از جمله کبد چرب، دیابت و فشارخون، باعث از بین رفتن مجذوب کنندهیت ظاهری افراد می گردد. در قسمت بالا برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو را مورد آنالیز قرار دادیم و در این بخش انواع مواد غذایی چربی سوز را مورد آنالیز قرار دهیم.

شکلات تلخ

شکلات تلخ سرشار از ماده معدنی روی است که به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو می تواند در رژیم غذایی ورزشکاران یا افرادی که قصد لاغری دارند، جای بگیرد. روی موجود در شکلات تلخ باعث افزایش گردش هورمون لیپید می گردد که در اثر بالا رفتن مقدار گردش این هورمون، ذخیره چربی، مقدار اشتها و مصرف انرژی تنظیم می گردد.

ماهی سالمون

ماهی سالمون دارای مقدار بالایی از چربی مفید است. این چربی مفید که امگا 3 نام دارد، باعث کاهش گرسنگی می گردد؛ به همین علت متخصصان تغذیه توصیه می نمایند حداقل در طول یک هفته از دو وعده غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بهره ببرید.

کرفس

برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو، غذایی ست که دارای مقدار بالایی از فیبر باشد. کرفس در کنار برخورداری از مقدار بالایی از فیبر، کالری بسیار کمی دارد که در کنار بهره مندی از کلسیم و ویتامین C، به فرایند کاهش وزن یاری می نماید.

بلغور جو

اگر از آن دسته افراد هستید که ترجیح می دهند صبحانه خود را با طعمی شیرین میل نمایند، باید این نکته را در یاد داشته باشید که بعد از مصرف غذای شیرین، در مدت زمانی کوتاه، بدن دچار افت قند خون می گردد. به همین علت مصرف بلغور جو در وعده صبحانه در کنار استفاده از میوه های شیرین مانند توت ها، علاوه بر این که میل و اشتهای شما را برای وعده صبحانه شیرین رفع می نماید، به خاطر این که دارای مقدار زیادی فیبر است باعث احساس سیری می گردد.

مقدار تاثیر مکمل چربی سوز در رژیم های غذایی

برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو، مکمل هایی هستند که دارای منشاء طبیعی باشند. به طور مثال چربی سوزهای دارای کافئین به عنوان برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

در بین مکمل های چربی سوز، بعضی از آن ها به علت بی اثربودن یا در بدترین حالت، خطرناک بودن در درازمدت، متابولیسم یا سلامت کلی شما را مختل می نمایند. تا به امروز هیچ مدرک معتبری که نشان دهد قرص ها یا مکمل های چربی سوز می توانند به طور موثر باعث از بین رفتن چربی شوند، وجود ندارد؛ به همین دلیل در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز مناسب، مواد تشکیل دهنده آن اهمیت بالایی دارد.

حتی اگر برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو را تهیه کنید، اطلاعات دقیقی در خصوص اثرات مواد تشکیل دهنده روی برچسب آن ها موجود نیست؛ به همین علت توصیه می گردد در نحوه انتخاب مکمل چربی سوز با پزشک یا مربی ورزشی خود مشورت کنید؛ اما به یاد داشته باشید که برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو هم بدون انجام فعالیت های ورزشی هیچ تاثیری نخواهد داشت.

برترین مکمل چربی سوز بانوان

در این بخش می خواهیم به 3 مورد از طبیعی ترین و برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو برای بانوان اشاره کنیم. پس بهتر است خانم ها جهت رسیدن به وزن و ظاهر ایده آل خود از این مواد غذایی و مکمل ها در رژیم غذایی خود استفاده نمایند.

  • پروتئین
  • کافئین
  • ویتامین ها و مینرال

سخن پایانی پیرامون برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو

در این مقاله از مجله فوتبال مارکت سعی کردیم تا برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو را مورد آنالیز قرار دهیم؛ اما همان طور که اشاره شد، این مکمل ها فقط در کنار انجام ورزش های روتین می توانند نتیجه بخشی مناسبی داشته باشند. بعلاوه با نحوه انتخاب مکمل چربی سوز مناسب، از بدن خود در مقابل ایجاد بیماری ها مقابله کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از انواع مکمل های چربی سوز را دارید، نظرات ارزنده خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: اسنپ مارکت

به "با برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین مکمل چربی سوز شکم و پهلو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید