کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین در پی جنگ تجاری

به گزارش مجله فوتبال، صندوق بین المللی پول هشدار داد جنگ تعرفه ای بین چین و آمریکا مطمئنا پیامدهایی بر روی اقتصاد هر دو کشور در سال های پیش رو خواهد داشت.

کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین در پی جنگ تجاری

به گزارش مجله فوتبال به نقل از رویترز، موریس ابستفلد- اقتصاددان صندوق بین المللی پول - گفت: زمانی که دو اقتصاد بزرگ دنیا با یکدیگر در نزاع باشند، همه ضرر خواهند کرد.

صندوق بین المللی پول گفته است رشد اقتصادی آمریکا تا خاتمه سال به 2.9 درصد خواهد رسید که 0.2 درصد کمتر از پیش بینی قبلی است. هم چنین رشد اقتصادی چین از 6.6 درصد قبلی به 6.2 درصد کاهش خواهد یافت. آمریکا در حال حاضر بر واردات نیمی از کالاهای چینی تعرفه اضافی اعمال نموده است و چین نیز متقابلا بر 110 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکایی تعرفه اعمال نموده است.

صندوق بین المللی پول اعلام نموده است که جنگ تجاری، نه تنها چین و آمریکا که رشد اقتصادی همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیش بینی نموده است روند رشد اقتصادی دنیا نزولی گردد. به گفته صندوق، پیامدهای جنگ تجاری اکنون به سطوح کلان اقتصادی رسیده است و این مساله به شرکت ها آسیب خواهد زد.

به گفته صندوق بین المللی پول، تشدید منازعات تجاری در کنار فضای نامطمئن سیاسی دنیا می تواند به بازارهای مالی و کسب و کارها صدمه بزند، نوسانات را در بازار تشدید کند و حجم سرمایه گذاری ها و تجارت خارجی را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین در پی جنگ تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش رشد اقتصادی آمریکا و چین در پی جنگ تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید