کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواهان برگزاری همه پرسی خواهد شد

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران: شهردار بارسلونا تاکید نمود که منطقه کاتالونیا نیز بلافاصله پس از برگزاری رای گیری در اسکاتلند برای استقلال از انگلیس درخواست برگزاری همه پرسی را برای جدا شدن از اسپانیا مطرح خواهد نمود.

کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواهان برگزاری همه پرسی خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال ، خاویر تریاس شهردار بارسلونا در مقاله ای که در گاردین منتشر شده تصریح نموده است که پس از آنکه مردم اسکاتلند در همه پرسی استقلال از انگلیس شرکت کردند منطقه کاتالونیا نیز درخواست خود را برای برگزاری همه پرسی استقلال از اسپانیا مطرح خواهد نمود.

بر اساس این گزارش وی در این مقاله نوشت: منطقه کاتالونیا نیز در یک سفر سیاسی واقع شده است که منعکس کننده تاریخ آن است ولی خواسته ها و تمایلات مردم بالاتر از همه چیز واقع شده است. کاتالونیا تحت دیکتاتوری که در سال 1975 میلادی به خاتمه رسیده آسیب دیده است. زبان کاتالان ممنوع بود. امروز مردم کاتالونیا بار دیگر تمایل خود را به صورت مسالمت آمیز برای برگزاری همه پرسی استقلال اعلام نموده اند.

شهردار بارسلونا تاکید نمود که در آخرین انتخابات پارلمانی در کاتالونیا بیش از 70 درصد مردم به احزابی رای داده اند که به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه هستند.

بر خلاف دولت انگلیس که با برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند موافقت نموده ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا و دادگاه قانون اساسی این کشور با برگزاری این همه پرسی در کاتالونیا مخالفت نموده و برگزاری آن را غیر قانونی می دانند.

خاویر در ادامه توضیح داد: آرزوهای ما باید محترم شمرده گردد همان طور که دولت انگلیس به درخواست های اسکاتلند احترام گذاشته است. ولی دولت مادرید بر خلاف لندن تمایلات و آرزوهای ما را نادیده می گیرد و حاضر به مذاکره در این خصوص نیست.

تازه ترین نظرسنجی رسمی اجرا شده در کاتالونیا نشان می دهد که حمایت مردم از استقلال این منطقه از اسپانیا در ماه مارس به بیش از 45.2 درصد رسیده که این رقم نسبت به 13.9 درصد در مارس 2006 میلادی سه برابر شده است.

این نظرسنجی حاکی از آن است که 45 درصد مردم از استقلال کامل کاتالونیا حمایت نموده و 20 درصد نیز از تشکیل دولت فدرال و 23 درصد نیز از ایجاد منطقه خودمختار حمایت نموده اند.

ع

منبع: تسنیم

به "کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواهان برگزاری همه پرسی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاتالونیا پس از رای گیری اسکاتلند خواهان برگزاری همه پرسی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید