پخت نان با هوش مصنوعی

به گزارش مجله فوتبال، نانواهای بریتانیایی در تلاشند تا پخت نان در مقیاس صنعتی را به هوش مصنوعی بسپارند.

پخت نان با هوش مصنوعی

زمانی که حرف از پخت نان در مقیاس صنعتی به میان می آید، هوش مصنوعی تبدیل به افزودنی جادویی می گردد که می تواند فراورینمایندگان را در عرصه رقابت به موفقیت رسانده و کیفیت نان های فراوریی را افزایش دهد.

هوش مصنوعی در این روش به یاری سنسورهای حساس، داده های مرتبط با میزان رطوبت هوا و تنظیمات سرعت میکس را جمع اوری نموده و در اختیار روبات و یا نیروی انسانی قرار می دهد. پس از آن روبات ها بر اساس داده های موجود خمیر متناسب با آن روز را تهیه و آماده پخت می نمایند.

نانواها اصولا ترکیب دقیق مواد اولیه و زمان بندی و دما را رموز اصلی کار نانوایی می دانند. به همین دلیل سالها طول می کشد تا یک نانوا مهارت لازم را کسب نموده و مقادیر متناسب برای ترکیب مواد اولیه را فرا بگیرد. حال تصور کنید این ماده غذایی در مقیاس صنعتی و با هزاران تنوع در صدها خط فراوری آماده گردد. قطعا در چنین شرایطی دیگر نانوا نمی تواند صبر نموده و در فراوری هر یک از این نان ها مهارت و تجربه لازم را کسب کند. در چنین شرایطی هوش مصنوعی همانند مولفه ای اصلی ایفای نقش نموده و در فراوری این ماده غذایی در مقیاس صنعتی به یاری نانواها می شتابد.

در حال حاضر دانشمندان علوم مواد غذایی در کمپن بنیاد نرم افزار و تحقیقات RedBlack امیدوارند که در آینده ای نزدیک تمامی نانواها به یاری هوش مصنوعی توانایی تنظیم دستور العمل های خاص خود را فرا گرفته و در عرصه رقابت های صنعتی پیروز شوند.

جین تایلر، مدیر عامل نرم افزار RedBlack نیز می گوید: فناوری قادر است با تجزیه و تحلیل های برتر مناسب ترین طرز تهیه خمیر نان را پیشنهاد دهد اما درنهایت این نیروی انسانی است که با خلاقیت و نوآوری باکیفیت ترین نان را تهیه نموده و به بازار عرضه می نماید.

منبع: ایران آنلاین

به "پخت نان با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخت نان با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید