پایبندی آلمان به همکاری با ایران، تسهیل ورود تجار ایرانی به آلمان

به گزارش مجله فوتبال به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، میشائیل کلور برشتولد در دیدار با معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: از مسائل کنونی که دولت آمریکا برای ایران درست نموده است باخبریم، اما دولت آلمان علیرغم این سیاست ها همچنان بر توافق خود در برجام پایبند است.

پایبندی آلمان به همکاری با ایران، تسهیل ورود تجار ایرانی به آلمان

وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر منعقد شده با آلمان، افزود: این تفاهم نامه بستر مفیدی را برای تداوم همکاری ها فراهم آورده است.

برشتولد با بیان اهمیت صندلی SME ها(صنایع خرد و متوسط)، گفت: تکیه گاه حقیقی اقتصاد آلمان همین SME ها هستند و با تمام توان و کمال میل از همکاری SMEهای دو کشور استقبال می کنیم.

سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران سرمایه گذاری روی SMEها را کار درستی دانست و افزود: خلاقیت و نوآوری از سوی همین SMEها عملی می گردد و SMEها فرصت های بازار را به خوبی درک می نمایند.

در این دیدار همچنین صادقی نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از صنایع کشور SME ها هستند و انتظار داریم در این مقطع دولت آلمان این صنایع را حمایت کند، گفت: وزیر جدید صمت بر اهمیت آموزش و استفاده از تکنولوژی روز جهان تاکید دارد که در این راستا می توانیم در حوزه های مختلف آموزشی با آلمان همکاری داشته باشیم.

نجفی با بیان اینکه در زمینه خواهرخواندگی هامبورگ با تبریز و برقراری پروازهای هامبورگ - تبریز سفرای آلمان نهایت همکاری را با ما داشتند، بر صندلی SME ها در اقتصاد دو کشور تاکید نمود و افزود: انتظار داریم تا در سفارت کسی را مشخص کنید که در خصوص SMEها با ما همکاری جدی داشته باشد.

نجفی در ادامه خواهان توجه ویژه به کم شدن زمان صدور ویزا برای حضور شرکت های SME ایران در نمایشگاه های آلمان و یا شرکت آن ها در دوره های آموزشی کوتاه مدت این کشور شد و گفت: سفیر آلمان در سفرهای استانی خود در کشور ما از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی بازدید به عمل آورد.

وی همچنین یادآور شد: انتظار داریم تا شرکتهای آلمانی در نمایشگاه SME های ما که سال آینده برگزار می گردد، جهت برقراری ارتباط بیشتر شرکت نمایند.

معاون وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه باید واقعیت های ایران در حوزه صنایع کوچک و متوسط به کشورهای اروپایی منتقل گردد، توضیح داد: در جهان کشورهای زیاده خواه مانند آمریکا وجود دارد، اما ما عادت داریم که در شرایط سخت کار کنیم و از دولت آلمان انتظار داریم که در کنارمان باشد.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم مهیا کردن بسترهای لازم برای حضور آلمانی در ایران، توضیح داد: البته که اقتصاد دستوری نیست و ما باید بستر لازم را برای حضور آلمانی در ایران فراهم آوریم و اگر بخش خصوصی دو کشور به هم نزدیک گردد، این بستر فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که میشائیل کلور_برشتولد نیز در انتها این دیدار گفت: در حال برطرف مسائل مربوط به صدور ویزا و کم کردن زمان این فرآیند برای تسهیل ورود شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای آلمان یا شرکت آنها در دوره های آموزشی کشورمان به وسیله افزایش ظرفیت پذیرش درخواستها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پایبندی آلمان به همکاری با ایران، تسهیل ورود تجار ایرانی به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایبندی آلمان به همکاری با ایران، تسهیل ورود تجار ایرانی به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید