وان پلاس از رابط Oxygen OS 13 با قابلیت های نو رونمایی کرد

به گزارش مجله فوتبال، وان پلاس به تازگی از رابط کاربری تازه خود با نام Oxygen OS 13 رونمایی کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنالیز قابلیت های این رابط و بعلاوه دستگاه هایی که آن را دریافت می نمایند بپردازیم.

وان پلاس از رابط Oxygen OS 13 با قابلیت های نو رونمایی کرد

وان پلاس چندین سال است که رابط کاربری مخصوص خود را دارد و آن را هر سال با قابلیت های خوب بروزرسانی می نماید. این رابط در مقایسه با بسیاری از رابط های کاربری موجود برای اندروید، به خاطر شباهت زیاد به اندروید استوک معروف است و در نتیجه عملکردی سریع، بهینه و بسیار نرم و روان دارد. البته این شباهت به اندروید استوک مربوط می گردد به چند سال قبل؛ این روزها شرکت چینی بیشتر و بیشتر رابط خود را شخصی سازی می نماید تا از رقابت با رقبای قدر جا نماند.

وان پلاس به تازگی از رابط کاربری تازه خود یعنی Oxygen OS 13 رونمایی کرد. این نسخه از رابط کاربری شرکت به همراه گوشی وان پلاس 10T (و نه برای آن) رونمایی شد و قابلیت های فراوانی هم دارد. اگر بخواهیم از طراحی شروع کنیم، باید بگوییم شرکت در طراحی این رابط کاربری تازه از آب الگو گرفته است که ماده ای طبیعی، آرامش بخش و منعطف است و دلیلی که شرکت چینی آن ها را در نظر گرفته این است که رابط تازه در هنگام روز روشن تر و در حوالی غروب هم اندکی تیره می گردد و یک جلوه فوق العاده زیبا را همگام با طبیعت پدید می آورد.

قابلیت های رابط کاربری Oxygen OS 13 وان پلاس

جز طرح و رنگ، قابلیت های بیشتری هم در رابط تازه وان پلاس وجود دارد چرا که اندروید تازه هم کلی قابلیت خوب و مجذوب نماینده به آن افزوده است. از جمله این موارد می توان به امکان افزایش میزان پوشه ها در صفحه اصلی اشاره نمود. این یعنی شما می توانید میزان پوشه هایی را که درون صفحه اصلی قرار می دهید، تغییر دهید و بزرگ تر کنید. حتی امکان باز کردن اپ ها از درون یک پوشه، بدون اینکه نیازی به باز کردن خود پوشه باشد نیز فراهم است که این دقیقا می تواند شرح خوبی برای امکان بزرگ تر کردن پوشه ها باشد. چون در این صورت انتخاب اپ ها از درون آن ها راحت تر خواهد بود.

یک تغییر مهم و ارزشمند دیگر هم قرار است در نمایشگر همواره روشن اتفاق بیفتد. با آپدیت تازه، کاربران این امکان را خواهند داشت که موارد مختلفی را به نمایشگر همواره روشن اضافه نمایند و شخصی سازی های بیشتری را روی آن انجام دهند. مورد نخست، یعنی امکان اضافه کردن موارد مختلف به این صفحه تا حد زیادی از اپل الگوبرداری شده است. شرکتی که از زمان فعالیتش تا به امروز هنوز چنین قابلیتی را در گوشی هایش قرار نداده اما همین که تصمیم به انجام این کار گرفت، به الگوی شرکتی تبدیل شده که خودش چند سال است از این قابلیت در گوشی هایش استفاده می نماید.

از جمله قابلیت های دیگر این رابط هم می توان به سیستم امنیتی Privacy Safe 2.0، پشتیبانی از Nearby Share، سیستم بهبود سرعت مبتنی بر هوش مصنوعی، سرویس استریم اپلیکیشن، دسترسی به قابلیت های صوتی نظیر فناوری سوییچ صدای گوگل، صدای فراگیر و دالبی اتموس و… اشاره نمود.

فهرست محصولات واجد شرایط برای دریافت Oxygen OS 13

وان پلاس انواع و اقسام محصولات سخت افزاری که بتوان روی آن ها سیستم عامل نصب کرد ندارد، در نتیجه وقتی می گوییم محصولات واجد شرایط در واقع منظورمان همان گوشی های شرکت هستند. وان پلاس خودش خبر خاصی در این رابطه منتشر نکرد و نگفت چه زمانی شاهد این رابط خواهیم بود اما انتظار می رود وان پلاس 10 پرو و وان پلاس 10T خیلی زود آن را دریافت نمایند. به صورت کلی با توجه به سیاست شرکت چینی در عرضه آپدیت نرم افزاری، می توان انتظار داشت گوشی های زیر رابط کاربری یادشده را در زمان مشخص دریافت نمایند.

  • وان پلاس 8 / 8 پرو
  • وان پلاس 8T
  • وان پلاس 9 / 9 پرو / 9R و 9RT
  • وان پلاس 10 پرو / 10R و 10T
  • وان پلاس نورد 2
  • وان پلاس نورد 2T
  • وان پلاس نورد CE
  • وان پلاس نورد CE 2
  • وان پلاس نورد CE 2 لایت

در این فهرست جای خالی نورد N20 به چشم می خورد و اگر وان پلاس آپدیت یادشده را برای آن عرضه نکند، واقعا باید به حال شرکت و سیاستش در زمینه آپدیت نرم افزاری تأسف خورد که محصول سال 2022 را به سیستم عاملی که در همین سال عرضه شد مجهز نمی نماید و این اصلا نشانه خوبی از احترام به مشتری نیست. حال باید دید آیا محصولی به این فهرست اضافه می گردد یا خیر.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "وان پلاس از رابط Oxygen OS 13 با قابلیت های نو رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس از رابط Oxygen OS 13 با قابلیت های نو رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید