هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی

به گزارش مجله فوتبال، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان مدیریت بحران کشور درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد که از فردا آدینه شروع می گردد و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی

به گزارش مجله فوتبال، بارش باران گاهی توام با وزش باد شدید موقت و در منطقه ها گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

این سامانه روز آدینه 1400/9/26 جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری را در بر می گیرد و شنبه 1400/9/27 شامل خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ارتفاعات استان های البرز، تهران و قزوین خواهد شد.

این سامانه روز یکشنبه 1400/9/28 چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر را تحت تاثیر قرار می دهد و

دوشنبه 1400/9/29: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب اصفهان و روز سه شنبه: 1400/9/30: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

سازمان مدیریت بحران درباره جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده های کوهستانی، تاخیر و یا احتمال لغو پرواز، مسدودشدن جاده های کوهستانی و برف گیر هشدار داده است.

بعلاوه این موارد توصیه شده است: پرهیز از توقف و تردد درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی آبرو ها و دهانه پل ها، تجهیز خودرو ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هرگونه فعالیت های کوهنوردی، جابجا نشدن عشایر کوچ رو، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و آمادگی فرمانداری ها و سایر دستگاه های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی.

اعضای محترم ستاد پیشگیری مدیریت بحران، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان را برنامه ریزی نمایند و شهرستان ضمن آمادگی کامل، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم نمودن تجهیزات مورد احتیاج از جمله، اطلاع رسانی و هشدار به موقع به وسیله رسانه های محلی، رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از منطقه ها در معرض خطر و ... در منطقه ها کوهستانی، ممانعت از عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها و. تخلیه ساکنان منازل تحت تاثیر و اسکان اضطراری در مکان های امن (در صورت احتیاج) فراهم اورند.

بعلاوه همکاری با نیرو های امدادی، راهداری ها، پلیس راهورو عوامل مردمی در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان مدیریت بحران؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید