هابل عکسی دیدنی از یک مهدکودک متلاطم ستاره ای گرفت!

به گزارش مجله فوتبال، تلسکوپ فضایی هابل عکس جدیدی گرفته که در آن دو جرم به صورت توده های درخشان در اطراف بعضی از ستاره های تازه متولد شده دیده می شوند.

هابل عکسی دیدنی از یک مهدکودک متلاطم ستاره ای گرفت!

این عکس اجرام هربیگ-هارو HH 1 و HH 2 را به تصویر می کشد که هر دو در صورت فلکی شکارچی قرار دارند و در فاصله 1250 سال نوری از زمین قرار دارند.

HH1 شیء سمت راست بالای عکس است و به صورت یک ابر درخشان در اطراف یک ستاره درخشان دیده می گردد. HH2 ابری است که در سمت چپ پایین تصویر قرار گرفته است.

اجسام هربیگ هارو Herbig-Haro به عنوان توده های درخشانی که در اطراف بعضی از ستاره های تازه متولد شده یافت می شوند توصیف می شوند. وقتی فواره های گاز از ستاره های جوان به بیرون پرتاب می شوند با گاز و غبار اطراف با سرعت بالا برخورد می نمایند، آنها ایجاد می شوند.

در سال 2002، هابل توانست مشاهده کند که بخش هایی از HH 1 با سرعتی بیش از 400 کیلومتر در ثانیه حرکت می نمایند.

در حالی که هر دو اجرام هربیگ-هارو قابل مشاهده هستند، منظومه ستاره ای جوان که مسئول ایجاد آن ها است، در دوردست دیده می گردد و در میان ابرهای غباری پیچیده شده است.

خروج گاز از یکی از این ستاره هادیده می گردد و به صورت یک جت درخشان قابل مشاهده است.

این عکس با دوربین میدان گسترده هابل 3 با استفاده از 11 فیلتر مختلف در طول موج های مختلف از جمله فروسرخ، مرئی و فرابنفش گرفته شده است.

وقت رصد با جیمز وب را با دشواری می توان گرفت، بنابراین معین نیست که HH 1 و HH 2 چه زمانی به وسیله تلسکوپ فضایی نو عکسبرداری می شوند.

منبع: یک پزشک

به "هابل عکسی دیدنی از یک مهدکودک متلاطم ستاره ای گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هابل عکسی دیدنی از یک مهدکودک متلاطم ستاره ای گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید