ناتو درباره عدم توسعه به شرق با روسیه مصاحبه نمی کند

به گزارش مجله فوتبال به نقل از تاس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که خطر درگیری مسلحانه در اروپا همچنان وجود دارد، اما این پیمان نظامی و روسیه همچنان می توانند راه حلی سیاسی را برای اختلافات خود پیدا نمایند.

ناتو درباره عدم توسعه به شرق با روسیه مصاحبه نمی کند

استولتنبرگ در ادامه گفت: می توان با هم یک راستا و یک راه سیاسی رو به جلو پیدا کرد و بعلاوه به نگرانی های روسیه رسیدگی کرد. بازدارندگی ناتو معتبر و قوی است. ما باید برای برترین ها امیدوار باشیم و سخت کوشش کنیم، اما برای بدترین ها هم آماده باشیم.

استولتنبرگ بار دیگر تأکید کرد که ناتو آماده بحث در خصوص خواسته روسیه درباره تضمین عدم توسعه به سمت شرق نیست و چنین تضمینی با اصول اصلی ناتو متناقض است.

دبیرکل ناتو در عین حال تاکید نمود که این سازمان با همکاری آمریکا آماده هستند تا درباره اقدامات احتمالی کاهش خطر مانند کنترل تسلیحات، کوشش برای شفافیت بیشتر در فعالیت های نظامی، تمرین ها و بعلاوه خطوط ارتباطی با روسیه مصاحبه نمایند.

استولتنبرگ گفت که انتظار دارد برای دستیابی به نتایج قابل قبول دو طرف، یک سری جلسات منظم برگزار گردد. او گفت: ما آماده ایم تا برای روابط بهتر کوشش کنیم. ما قبلاً ثابت نموده ایم که می توانیم با روسیه به تفاهم برسیم و راهکار هایی پیدا کنیم.

روسیه و آمریکا قصد دارند در تاریخ 10 ژانویه در ژنو درباره تضمین های امنیتی مصاحبه نمایند. بعلاوه پس از آن در 12 ژانویه نمایندگان مسکو در نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل و سپس در 13 ژانویه در نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین نگرانی های خود را در زمینه امنیت اروپا و پیشنهادها برای تضمین های امنیتی مورد بحث قرار خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ناتو درباره عدم توسعه به شرق با روسیه مصاحبه نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو درباره عدم توسعه به شرق با روسیه مصاحبه نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید