معاون مالی وزارت امور خارجه: شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم

به گزارش مجله فوتبال، معاون مالی وزیر امور خارجه گفت: در سفری که به شهر سیرجان داشتیم شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در این شهر بودیم.

معاون مالی وزارت امور خارجه: شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم

به گزارش مجله فوتبال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، غلامرضا انصاری در جشن سالگرد ثبت جهانی گلیم سیرجان که با حضور 15 سفیر و رایزن مالی برگزار گردید به سخت کوشی و هنرمند بودن مردم سیرجان اشاره نمود و اضافه کرد: در بازدید از کارگاه های فراوری گلیم شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی بودیم.

او با بیان اینکه سخت کوشی و پشتکار مردم سیرجان هنر آنها را در جهان بلندآوازه نموده است، اظهار کرد: امیدواریم در وزارت امور خارجه بتوانیم نقش مهمی را در معرفی گلیم و صادرات این هنر اصیل ایفا کنیم.

انصاری بیان نمود: برنامه ریزی لازم برای حضور سفیران دیگر کشورها در حال اجرا است.

او توضیح داد: گلیم سیرجانی در سطح و کیفیت بالایی فراوری می گردد و نیازمند زمینه مناسب برای معرفی و صادرات بین المللی است که ایجاد سازمان های مرتبط با صادرات می تواند تاثیرگذار باشد.

وجود 17هزار بافنده گلیم در شهرستان سیرجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان نیز در این مراسم از حضور 17هزار بافنده گلیم در شهرستان سیرجان اطلاع داد.

فریدون فعالی، اظهار کرد: در طول یک سال 30هزار مترمربع گلیم با ارزش ریالی 90میلیارد تومان در شهر سیرجان فراوری می گردد.

او با بیان اینکه 17هزار بافنده گلیم در سیرجان وجود دارد، اضافه کرد: در سیرجان بیشترین فراوری گلیم توسط زنان انجام می گردد.

فعالی به سفر سه روزه 15 سفیر و رایزن مالی به شهرهای سیرجان، رفسنجان و کرمان اشاره نمود و گفت: این مهمانان بین المللی در طول سفر خود از جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان کرمان دیدن می نمایند.

او بیان نمود: حضور سفیران در استان کرمان سبب معرفی استان کرمان به صورت بین المللی خواهد شد.

فعالی توضیح داد: بسته های تبلیغاتی اعم از بروشورهای معرفی شهرستان های استان، کتابچه های ویژه سفر، سی دی به صورت دوزبانه و غیره برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری این استان تهیه شده که در اختیار سفیران قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا

به "معاون مالی وزارت امور خارجه: شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مالی وزارت امور خارجه: شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در سیرجان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید