مرکل: اروپا پیشنهادهای روشنی درمورد برگزیت داده است

به گزارش مجله فوتبال، صدراعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به لندن، پیشنهادهای روشن و مهمی داده است.

مرکل: اروپا پیشنهادهای روشنی درمورد برگزیت داده است

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که اتحادیه اروپا پیشنهادی روشن که دارای نتایج مهمی است در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به بریتانیا داده است و اعمال فشار به لندن، راه درستی برای متقاعد کردن بریتانیا نیست.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، صدراعظم آلمان که امروز سه شنبه در جریان کنفرانس خبری مشترک با شارل میشل نخست وزیر بلژیک سخن می گفت در پاسخ به مجله فوتبال گفت: پیشنهادهای روشن و دارای پیغامدهای مهم که نگرانی های بریتانیا را در نظر می گیرد، داده شده و کوشش می گردد تا پاسخ هایی برای آنها یافته گردد.

مرکل همچنین گفت که وی خواهان برگزیت قانونمند است و اکنون مجلس بریتانیا باید در این زمینه تصمیم گیری کند و آخرین پیشنهادها، گامی به سوی جلو بوده است.

دولت بریتانیا اواخر وقت دوشنبه (به وقت استراسبورگ) در حالی که تنها ساعاتی تا زمان رأی گیری مجلس این کشور در خصوص توافق لندن و بروکسل در خصوص برگزیت زمان باقی بود، گفت با اتحادیه اروپا به یک توافق دارای الزام حقوقی دست یافته که خواسته های نمایندگان مخالف توافق اولیه را تأمین می نماید.

بر اساس این توافق مکمل، در صورتی که اتحادیه اروپا بخواهد وضعیت حفاظ و حضور انگلستان در اتحادیه گمرکی این اتحادیه را دائمی یا مطول کند، لندن می تواند یک فرآیند رسمی قضایی علیه بروکسل شروع کند. اتحادیه اروپا و انگلیس همچنین در بیانیه ای مشترک متعهد شده اند که بعد از دسامبر سال 2020، یعنی حدود دو سال دیگر، وضعیت حفاظ را با یک ساز و کار دیگر، جایگزین نمایند.(اطلاعات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس

به "مرکل: اروپا پیشنهادهای روشنی درمورد برگزیت داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا پیشنهادهای روشنی درمورد برگزیت داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید