نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران

به گزارش مجله فوتبال، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران صبح امروز چهارشنبه با حضور در نشست خبری گفت: به عنوان مسئول تیم ملی از این پس هر 7 ماه یکبار در نشست خبری در خدمت اهالی کشتی هستم. هم اکنون هم حرفهای زیادی برای گفتن دارم. ما تا رقابتهای جهانی راه بسیار سختی را پیش رو داریم. من حدود 7 ماه به عنوان سرمربی این مسئولیت را قبول کردم و حالا هم قصد ندارم به اتفاقات گذشته باز گردم چون خاطرات خوبی از آن روزها ندارم. من 10 سال قبل هم سرمربی تیم ملی بودم که بنا به دلایلی در این میان وقفه ای ایجاد شد که ترجیح می دهم در این خصوص صحبت نکنم.

نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران

وی افزود: کشتی ما در حال حاضر بیش از هر چیز به همدلی و اتحاد نیاز دارد. ما روزهای سخت و مسابقات مهمی پیش روداریم. به هیچ عنوان قبول ندارم که برخی می گویند عده ای از کشتی گیران دچار بی انگیزگی شده اند. ما تمام موجودیت کشتی را به کار گرفته ایم تا با رعایت عدالت و برابری، شرایط برای درخشش تیم ملی و کشتی گیران مهیا باشد. البته هنوز معتقدم دوران طلایی کشتی ایران بعد از المپیک 2020 خواهد بود چراکه مدتی در رده نوجوانان سرمربیگری کردم و به خوبی به پتانسیل این رده سنی که آینده ساز کشتی هستند واقفم. به همین دلیل معتقدم المپیک 2020 توکیو یکی از سخت ترین و حساس ترین المپیک ها برای ورزش ما باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در جمع مجله فوتبال گفت: باید به این موضوع اعتراف کرد که زمان زیادی را از دست دادیم اما ناامید نیستیم و امیدواریم با حمایت و همدلی همه جانبه این مساله را جبران کنیم. هدف اصلی ما در رقابتهای جهانی است که بتوانیم در 6 وزن المپیکی، کسب سهمیه کنیم و جایگاه خوب در رنکینگ اتحادیه جهانی بدست آوریم. البته ما باید برای موفقیت در دستیابی به این هدف به این نکته توجه کنیم که چه امکانات و ابزاری در اختیار داریم. باید قبول کنیم که در دو سال گذشته زمان زیادی در کشتی از دست دادیم و وضعیت خوبی نداشتیم. ما در حال حاضر تیم های ششم و نهم جهان را در اختیار داریم و در برخی از اوزان با عدم حضور کشتی گیران شش دانگ روبرو هستیم.

وی در واکنش به این موضوع که آیا هنوز مشتاق برای ادامه حضور در تیم ملی هست یا خیر، گفت: هنوز چیزی مشخص نیست و تصمیم نهایی را به بعد از انتخابات موکول می کنم. اعضای کادر فنی باید از ماندن خودشان مطمئن باشند ولی آنها هنوز نمی دانند که در این مسئولیت ماندگار هستند یا خیر؛ برخی از مربیان خارجی در ایران قراردادهای بسیار خوب و بلند مدت دارند و دستمزدهای نجومی می گیرند. آیا این منصفانه است که مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی با چنین دستمزدهای ناچیزی در حال فعالیت هستند. به عنوان مثال محمد بنا با این همه افتخار و توانمندی در یکسال چیزی حدود 5 هزار دلار دستمزد می گیرد. در حالیکه این دستمزد تنها برای یک بازی فوتبال به بازیکنان تعلق می گیرد!

وی در خصوص اتفاقاتی که در تورنمنت جام ساساری ایتالیا رخ داد و به دیسکالیفه شدن یکی از ملی پوشان طلایی ایران منتهی شد، گفت: بارها گفته ام چون احساس کردم به من نیاز است در کنار کشتی قرار گرفتم و خدا را شکر که در همین مدت هم اتفاقات خوبی افتاد. اما در رابطه با تورنمنت ساساری ایتالیا باید بگویم که متأسفانه ما در این گونه مسابقات با کشتی گیر به میدان نمی رویم و با داوران و عوامل داخلی که از بیرون خط می دهند هم در حال رقابت و سرشاخ هستیم. متأسفانه هم اکنون از داخل فدراسیون کسانی هستند که منتظر زمین خوردن ما و کلاً مجموعه کشتی هستند.باور کنید شرایط خوبی نداریم و برخی در مسابقات خارجی برای ما از رو شمشیر بسته اند. به همین دلیل بسیار نگران هستم که در رقابتهای جهانی با ناکامی همراه شویم چراکه خیلی از اتفاقات خارج از تشک کشتی در حال رخ دادن است.

محمدی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی کافی به کادر فنی در خصوص جلوگیری از اتفاقات جام ساساری گفت: فدراسیون به ما گفته که در جریان این اتفاق نبوده است. همان اتفاقاتی که باعث شد محمدباقر یخکشی به رغم مدال طلا، روی سکوی قهرمانی دیسکالیفه و حذف شود. واقعاً در فدراسیون کشتی چه کسی وظیفه دارد بخشنامه ها را به ما اطلاع دهد؟ هیچکس در این خصوص به ما چیزی نگفته بود و در نهایت ضربه اصلی را ما و تیم ملی کشتی خورد. همین خانم ادیت که از مسئولان برگزاری مسابقات جام ساساری ایتالیا بود بارها به ایران آمده و ارتباط بسیای خوبی را مسئولان فدراسیون کشتی داشته، اما به رغم این مسائل حق ما را خوردند و زمانی هم که اعتراض کردم به من کارت قرمز دادند و اخراجم کردند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: باور کنید با توجه به این اتفاقات قصد داشتم تیم را بیرون بکشم اما تصمیم اصلی با من نبود چون اگر تصمیم با من بود حتماً این کار را می کردم. کننده اتحادیه جهانی کشتی پیش از این اتفاقات به سرپرست تیم ملی ایران گفت به حبیبی گفته بود که رفتن بر روی سکو با تی شرت هیچ منعی ندارد و بحث دیسکالیفه شدن یخکشی درست بعد از رفتن او روی سکو پیش آمد! البته گفته اند که کمیته ملی المپیک پیگیر این مساله است و به دنبال احقاق حق ما هستند که امیدوارم حق ملی پوش کشورمان ضایع نشود.

محمدی در ادامه با انتقاد از عملکرد کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی به نامه ای در خصوص محمدحسین محمدیان اشاره کرد و گفت: واقعاً با دیدن این نامه که مربوط به اتمام دوران محرومیت محمد حسین محمدیان است تعجب کردم. تاریخ این نامه مربوط به ماه 2018 است که نشان می دهد 2 ماه قبل از سرانجام محرومیت 4 ساله محمدیان او می تواند در خدمت تیم ملی باشد، اما حالا من بعد از یکسال در جریان این نامه قرار گرفته ام. متأسفانه در حالیکه روابط بین الملل فدراسیون بخش مهمی در سیستم اجرایی کشتی دارد، هم اکنون تبدیل به پاشنه آشیل آن شده است. امیدوارم از این پس افرادی در رأس امور قرار گیرند که دلسوز کشتی باشند.

وی در خصوص برنامه های پیش رو تیم ملی کشتی آزاد هم گفت: فعلاً که نه قراردادی دارم و نه مدت زمان حضورم به عنوان سرمربی مشخص است اما بنا به وظیفه ای که قبول کردم باید در جهت مشخص حرکت کنیم تا رسیدن به هدف اصلی از تلاش دست بر نداریم. خوشبختانه هم اکنون شاهد حضور همان نوجوانانی هستم که روزی در تیم نوجوانان با من بودند و حالا در رده جوانان و حتی بزرگسالان فعالیت می کنند. آن زمان که سرمربی نوجوانان بودم، تمامی برنامه ها را در ذهن مان ترسیم و برای آینده هدفگذاری کردیم که خوشبختانه حالا شاهد پویایی زودهنگام آن برنامه ها هستیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در سرانجام در رابطه با انتخابات رئیس فدراسیون نیز خاطر نشان کرد: علاقه ای ندارم وارد این بحث شوم اما ناگزیر هستم که نظر خودم را بیان کنم. من با کاندیداهای اصلی انتخابات دوران قهرمانی و حضوردر تیم ملی را پشت سر گذاشتم و همگی از دوستان من هستند. مهمترین خواسته من این است که رقابتی سالم و عادلانه برگزار شود و در نهایت هر فردی که به عنوان رئیس انتخاب می شود بیشترین ظرفیت و توانایی را نسبت به رقبای دیگر داشته باشد. باید اعتراف کرد که مباحث مالی از مهمترین مسایل و مسائل کشتی بوده و هست و رئیس بعدی باید بتواند به خوبی از پس حل کردن مسائل مالی بر آید. متولیان ورزش کشورمان نیز باید به حل این مسائل کمک کنند تا کشتی بتواند در فضایی آرام و مطلوب، گام در جهت افتخار بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست خبری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید