تلنگر رقابت فوق سنگین ها در دنیا به نایب قهرمان المپیک

به گزارش مجله فوتبال، نایب قهرمان المپیک توکیو گفت: رقابت بالا در دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی دنیا تلنگری برایم بود و حالا برنامه ریزی جدی برای سال آینده دارم تا نسخه جدیدی از خودم نشان دهم.

تلنگر رقابت فوق سنگین ها در دنیا به نایب قهرمان المپیک

علی داودی در مصاحبه با مجله فوتبال درباره نظر خود نسبت رقابت دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی دنیا ازبکستان اعلام کرد: خدا را شکر سطح رقابت در دسته فوق سنگین قهرمانی دنیا بالا بود و همه پیشرفت نموده بودند و خیلی وقت بود چنین سطح رقابتی را ندیده بودیم. از این بابت خدا را شکر می کنم که تلنگری هم به من خورد و کوشش می کنم در مسابقات بعدی پیشرفت داشته باشم. البته در المپیک توانم بیشتر از این بود و آمادگی بدنی ام خیلی بالا بود حتی می شد وزنه های پایانی ام، به عنوان حرکت های اولم انتخاب گردد اما شرایط رقابت به گونه ای بود که خواستیم با احتیاط کار کنیم. من تمریناتم را جدی دنبال می کنم تا در بازی های آسیایی مدال طلا را کسب کنم. سپس درقهرمانی دنیای حاضر شوم و نسخه جدیدی از خودم نشان دهم.

او در خصوص رکورد 492 کیلوگرمی تالاخادزه که کار را برای وزنه برداران دیگر سخت تر نموده است تا بتوانند به این رکورد برسند، توضیح داد: تالاخادزه کاری کرد که همه برای مسابقات بعدی هم به گرفتن مدال نقره فکر نمایند. او وزنه بردار استثنایی است و واقعا احتیاج به تعریف و تمجید ندارد.

داودی در خصوص اینکه رکورد دوضرب جوانان دنیا در دست او بود اما به وسیله علیرضا یوسفی شکسته شد، گفت: آیت شریفی و علیرضا یوسفی از دوستان خوب من هستند و واقعا مسرور می شوم که نتیجه بگیرند. از طرفی رکورد برای شکسته شدن است و از صمیم قلب مسرور شدم که علیرضا یوسفی پیروز به شکستن کورد دوضرب جوانان دنیا شد و اصلا شعار نمی دهم. یوسفی مدتی در دوران آسیب بود واقعا کوشش کرد و خیلی زیبا هم وزنه زد و به نظرم وزنه 245 کیلوگرم او هم قبول بود. قطعا در آینده می تواند رکورد یک ضرب و مجموع را هم بشکند چون توانایی اش را دارد.

نایب قهرمان المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که علیرضا یوسفی هم برای بازی های آسیایی 2022 برنامه دارد و فکر می نماید این مسئله بتواند در افزایش انگیزه ش برای بالا بردن رکوردهایش یاری کند؟ توضیح داد: البته آیت شریفی هم است و 100 درصد رقابت کار را قشنگ تر می نماید و چند سال بود رقابتی نداشتم. رقابت یاری می نماید که هرسه نفربیشتر کوشش کنیم. اردوها که آغاز گردد با بدن آماده وارد می شوم. برای سال آینده برنامه ریزی جدی نموده ام و واقعا کوه انگیزه ام که برگردم و وزنه های خوبی بزنم. از اینکه با دوستان عزیزم رقابت کنم، استقبال می کنم. این اتفاق که سطح رقابت در دسته فوق سنگین بالا بود، باعث تلنگر شد و حضور این دو وزنه بردار در اردو و رقابتی که برای رفتن به بازی های آسیایی داریم هم باعث تلنگر دیگری می گردد.

داودی در خصوص غیبتش در لیگ برتر وزنه برداری نیز گفت: در ابتدا صحبت هایی شد اما به توافق نرسیدیم و کسی ما را قابل ندانست. مبلغ درخواستی من هم سنگین نبود و هر موقع هم قرارداد بستم پای تعهد اخلاقی ام مانده ام. اما تیم ها از لحاظ اقتصادی مشکل دارند. فکر نمی کنم در فینال هم با تیمی قرارداد ببندم و تمرکزم را بیشتر روی تمرین می گذارم.

او در پاسخ به این پرسش که در کدام سالن تمرین می نماید؟ تاکید نمود: من در سالن نیرو هوایی ارتش تمرین می کنم. برای خود من انگیزه است در کنار دوستانی که سن کمتری دارند، تمرین کنم و یکی از دلایلی که به من انگیزه می دهد در آن سالن تمرین کنم، همین است.

داودی در خصوص تغییر اوزان وزنه برداری برای المپیک 2024 پاریس، گفت: تغییر اوزان برای ما وزنه برداران فوق سنگین فرقی نداشت چون این وزن در المپیک هست. بقیه اوزان همه به نفع ما شد و فکر می کنم در المپیک 2024 پاریس اتفاقات خوبی برای وزنه برداری ایران بیفتد. وزنه برداران دسته 109 کیلوگرم هم بعید می دانم بخواهند به دسته 102+ کیلوگرم بیایند چون سطح رقابت در فوق سنگین بالا رفته است و از طرفی تالاخادزه هم هست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تلنگر رقابت فوق سنگین ها در دنیا به نایب قهرمان المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلنگر رقابت فوق سنگین ها در دنیا به نایب قهرمان المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید