شباهت گرو و منشا: فقط در رنگ پوست

به گزارش مجله فوتبال، دو بازیکن مورد نظر آقای سرمربی به جز رنگ پوست درهیچ فاکتوری با هم شباهت نداشته اند و عملکرد منشا به مراتب بهتر از گرو بوده.

شباهت گرو و منشا: فقط در رنگ پوست

دفاع دنباله دار شفر از گرو برای چیست؟

سرمربی استقلال درمصاحبه های اخیرش بارها از الحاجی گرو دفاع نموده و حتی از رسانه ها خواسته به همان اندازه که از گرو انتقاد شد ازمنشاء هم انتقاد نمایند. شفردرحالی خواهان تغییررویه نسبت به مهاجم پرسپولیس است که بازیکن محبوبش دراستقلال حتی به اندازه یک بازی که منشاء درترکیب پرسپولیس به میدان رفته، موثرنبوده است. تمام ماحصل حضورگرو دراستقلال درنیم فصل به یک گل زده آن هم از روی نقطه پنالتی مربوط می گردد و این بازیکن درتمام دقایقی که برای استقلال درلیگ و جام حذفی به میدان رفت، هرگزدرقواره این باشگاه نبود.

شفر در شرایطی انتظار دارد که حالا رسانه ها به سمت منشا یورش ببرند واز این بازیکن انتقاد نمایند که مهاجم پرسپولیس با عبوراز یک فصل درخشان درتیم پیکان به عضویت پرسپولیس درآمد و بعد ازآن نیز همواره یکی ازموثرترین بازیکنان این تیم بود. گرچه منشا آن بازیکن ایده ال و مهره همیشه گلزن درترکیب سرخ ها نیست و برای مثال به لحاظ فنی ازمامه تیام نیز عقب تراست اما مهاجم پرسپولیس با همین کیفیت نیز بازیکن به مراتب موثرتری درمقایسه با الحاجی گرو بود. درواقع گرو هیچ جایی برای دفاع ازخود باقی نگذاشت و درنهایت نیز به سبب فشاررسانه ها و هوادارن استقلال از این باشگاه کنارگذاشته شد.

تردیدی نیست اگر گرو مانند منشا حتی دربرخی بازی ها به گلزنی های حداقلی ادامه می داد این چنین نسبت به حضورش دراستقلال موضع تندی گرفته نمی شد اما عملکرد مهاجم جداشده آبی ها به حدی فاجعه بود که حتی یک نفرهم حامی ادامه حضوراو دراستقلال نبود. علاوه برآن منشاء درشرایطی با پیراهن پرسپولیس درمیادین لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا دیده شد که این باشگاه از نقل و انتقالات محروم بود وطبیعتا هیچ عقل سلیمی حکم به اخراج ضعیف ترین بازیکنان تیمش درچنین وضعیتی نمی دهد کما اینکه دیدیم محسن ربیع خواه به رغم آنکه درپرسپولیس نمایش مطلوبی نداشت درروزهای بی بازیکنی تا حدودی دست این باشگاه را گرفت.

تمایلات شفر به حمایت از الحاجی گرو حالا انتقادها را متوجه خودش نموده و این پرسش بزرگ را به وجود آورده که آیا او به واقع تفاوت های فنی میان گرو ومنشاء را نمی بیند؟ اگر شفر به واقع اعتقاد دارد که منشا به اندازه گرو دراستقلال کارایی نداشته باید به دکترینش مشکوک شد چراکه کاملا اظهرمن الشمس است که دو بازیکن مورد نظر آقای سرمربی به جز رنگ پوست درهیچ فاکتوری با هم شباهت نداشته اند و عملکرد منشا به مراتب بهتر از گرو بوده است.

البته نه اینکه منشائ تافته ای جدا بافته است؛ یقینا این مهاجم نسبت به ستاره های خارجی که وارد فوتبال ایران شده اند سطح نازل تری دارد اما همین بازیکن متوسط نیز با 15گل زده درپیکان و5گلی که تا کنون در پرسپولیس به نامش ثبت شده مجموعا 20گل را به ثمررسانده است. حال اگربخواهیم درنوع دویدن، کارهای انفرادی و حتی جاگیری های مناسب نیز دوبازیکن رابا هم مقایسه کنیم الحاجی گرو امتیازهای بسیارکمتری می گیرد.

بدون شک اگرسرمربی استقلال منشا را با تیام دریک ظرف قرار می داد همه به او حق می دانند و این قیاس را صادق می دانستند اما قرار دادن گرو با منشا اساسا امکان پذیرنیست و سرمربی استقلال باید ازحمایت های احساسی ازبازیکنی که فقط بارمالی روی دوش استقلال گذاشت و این باشگاه را ترک کرد، دست بکشد. البته سرمربی استقلال درمصاحبه های اخیر خود بارها به نام تیام اشاره نموده و پیدااست که آن بازیکن جدا شده را به لحاظ فنی بسیاربرتر از دیگربازیکنان می داند اما تایید گرو نیز کارکسی جز خودش نبود و اکنون نیز انتظارمی رود سرمربی استقلال اگر به دنبال جذب بازیکن خارجی جدید است، با وسواس بسیار اقدام به خرید گزینه های مورد نظرش کند.

10-1

منبع: ایران ورزشی

به "شباهت گرو و منشا: فقط در رنگ پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت گرو و منشا: فقط در رنگ پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید