سازنده لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض حق انتشار شکایت کرد

به گزارش مجله فوتبال، رایوت گیمز (Riot Games)، توسعه دهنده بازی موبا (MOBA) معروف لیگ آو لجندز (League of Legends) از شرکت بایت دنس شانگهای مونتون تکنولوژی (ByteDance Shanghai Moonton Technology LTD)، توسعه دهنده بازی موبایل لجندز (Mobile Legends) برای رعایت نکردن حق انتشار (حق امتیاز) شکایت نموده است.

سازنده لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض حق انتشار شکایت کرد

در این شکایت که به وسیله شرکت مادر رایوت گیمز یعنی شرکت تنسنت تنظیم شده، آمده است: این اقدام در پی آن است که مونتون را از ادامه کمپین عمدی و مستمر خود برای استفاده رایگان از حقوق بسیار ارزشمند رایوت در بازی ویدئویی موبایلی League of Legends: Wild Rift و محتوای مرتبط با آن متوقف کند. این شرکت در ادامه صحبت هایش استراتژی مونتون را کپی برداری آشکار می نامد.

در ادامه این شکایت نوشته شده: در طول سال ها، زمانی که رایوت بازی ویدیویی خود را به روزرسانی می کرد، مونتون آن را کپی می کرد. زمانی که رایوت مواد تبلیغاتی بازی را به روزرسانی کرد، مونتون آن ها را کپی کرد و زمانی که رایوت یک تریلر نو منتشر کرد، مونتون آن را کپی کرد. برای رایوت این یک مسأله حیاتی است. مونتون از تاکتیک های کپی سازی خود برای ایجاد و بازاریابی بازی ویدیویی موبایل خود یعنی Mobile Legends: Bang Bang استفاده نموده است و با استفاده از محتوای گسترده و آشکار شرکت رایوت در بازی وایلد ریفت و بعلاوه تریلرها، مواد تبلیغاتی و سایر محتواهایش با آن رقابت می نماید.

در شکایت ثبت شده، تنسنت تصاویر متعددی را به اشتراک گذاشت که نشان ها، شخصیت ها و چیزهای دیگر دو بازی را با هم مقایسه کرد و واقعا نمی توان منکر آن شد که این دو بازی به طور قابل توجهی شبیه به هم هستند. در زیر نشان واره (لوگو) این دو بازی را می توان مشاهده کرد. تصویر اول نشان واره لیگ آو لجندز است که در سال 2019 به یک نشان واره نو طلایی و با فونت پررنگ تغییر یافت. درست چیزی حدود یک سال بعد، مونتون همین کار را انجام داد و تنسنت به طرح بندی، استفاده برجسته از کلمه Legends و فونت طلایی Mobile Legends اشاره نمود که اساسا چیزی بسیار شبیه به همان نشان واره نو بازی لیگ آو لجندز است.

حالا به سراغ شخصیت ها برویم. در زیر می توانیم یکی از قهرمانان اصلی بازی های رایوت یعنی Ahri را در هر دو بازی Wild Rift (عرضه در سال 2020) و League of Legends (در سال 2018) ببینیم. طراحی شخصیت او بسیار شبیه به طراحی هنری های مونتون برای لباس نو Psion of Tomorrow برای یکی از قهرمانانش به نام Guinevere است که ماه گذشته وارد بازار شد. تنسنت علاوه بر شباعت واضح این دو شخصیت، بعلاوه ادعا می نماید که این شخصیت ها به شیوه ای بسیار مشابه عمل می نمایند.

در همین حال، در اینجا یکی از قهرمانان اصلی لیگ آو لجندز یعنی Zac را می بینیم که در سال 2013 در دسترس شد و آن را در کنار یکی از قهرمانان بازی موبایل لجندز به نام Gloo می بینیم که در سال 2021 در دسترس نهاده شد. تنسنت می گوید: هر دو شخصیت طرح رنگ های سرخابی، بنفش و مشکی یکسان، دست های پنجه ای متمایز و شکل های بدنی مشابه دارند. این دو شخصیت بعلاوه راه رفتن، حملات، ویژگی ها و توانایی های مشابهی در بازی ها دارند.

در نهایت فقط به این اسلحه Stargazer از هر دو بازی نگاه کنید و فکر کنم نیازی به شرح بیشتر نداشته باشیم.

تنسنت چندین مقایسه دیگر مانند نمونه های بالا را در این شکایت ارائه نموده است و از مونتون برای خسارات اقتصادی، کارمزدها، هزینه هایی که متحمل می گردد و بعلاوه هرگونه سود و مزیتی که مونتون از نقض حق نشر آثار لیگ آو لجندز در ایالات متحده به دست آورده است، درخواست تلافی می نماید.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ

به "سازنده لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض حق انتشار شکایت کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سازنده لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض حق انتشار شکایت کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازنده لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض حق انتشار شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید