راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات

به گزارش مجله فوتبال، شاید نیش حشرات هم برای شما یک عامل ناخوشایند باشند. در این مطلب می توانید از راه های مقابله و درمان نیش حشرات مطلع شوید.

راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات

راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات

به گزارش مجله فوتبال به نقل از نمناک شاید نیش حشرات هم برای شما یک عامل ناخوشایند باشند. در این مطلب می توانید از راه های مقابله و درمان نیش حشرات مطلع شوید.

درمان نیش حشرات

یکی از فصولی است که ما زمان بیشتری می خواهیم با خانواده و دوستانمان سپری کنیم و با این وجود بعضی مشکلاتی هستند که در این فصول می توانند باعث آزرده خاطر شدنمان شوند مانند حشرات و نیش آنها که به مدت طولانی ما را آزار خواهند داد و به دلیل وقت کم شاید تلاشی برای درمان آنها نکنیم و با درمان نکردن این نیش به بیماری Lyme دچار خواهید شد.

با این وجود بیشتر حشراتی که ما را نیش می زنند، حامل بیماری نیستند و این باعث نمی گردد که ما از درمان زخم هایی که در اثر نیش حشرات ایجاد

نیش حشرات در صورت عدم درمان می توانند تاثیرات بدی داشته باشند

به همین دلیل 4 راه برای درمان تسکین نیش حشرات وجود دارند که مواد اولیه آنها در تمام خانه ها یافت می شوند، یکی از موارد را برگزیند و برای بهبودی خود استفاده نمایید.

این 4 راه اصلی برای تسکین نیش حشرات عبارت اند از:

مرحله اول ؛ تمیز و خنک کردن پوست

اولین کاری که شما می توانید در پاک سازی و از بین نیش حشرات انجام دهید این است که پس از احساس کردن این اینکه پشه شما را نیش زده است، آغاز به خارش محل نیش زده نکنید. زمانی که یک پشه شما را نیش میزند ممکن است در همان لحظه بمیرد و یا مدتی پس از پرواز کردن ممکن است جان خود را به دلیل نیش زدن از دست بدهد. در هنگام نیش زدن، بعضی حشرات ممکن است که سر خود را داخل پوست وارد سازند که با این کار مبتلا شدن شما به بعضی بیماری ها مانند Lyme قطعی است.

تمیز کردن محل نیش حشره

بنابراین زمانی که احساس کردید که این اتفاق در حال افتادن است باید متمرکز شوید تا بتوانید بدون آسیب زدن پشه به پوست، آن را خارج سازید (منظور این است که نباید اجازه دهید که در هنگام خارج کردن حشره از بدن، قسمتی از بدنش در پوست در اثر خارج کردن ناگهانی و به سرعت آن در بدن جای بماند).

در همین جهت دکتر Zeichner در همین زمینه اضافه نمود که بعد از نیش زدن پشه، فورا محل را با استفاده از آب یا دستمال های مرطوب، بلافاصله تمیز کنید.

مرحله دوم ؛ یخ و ایبوپروفن

به گفته متخصصین پوست، برای تسکین محل نیش زده شده می توانید از یخ بهره ببرید. برای استفاده از این روش تنها کافی است که پوست را تمیز کنید و به مدت 10 دقیقه یخ را روی محل نیش پشه قرا دهید و پس از 10 دقیقه التهاب به کمترین میزان خود خواهد رسید.

اگر توسط عنکبوت و یا زنبور نیش خورده باشید، می توانید از داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن برای بهبودی خود استفاده نمایید.

استفاده از یخ برای تسکین درد

مرحله سوم ؛ مواد به تعادل رسان PH پوست

یکی از راه های محافظت از پوست، به تعادل رساندن مجدد میزان PH پوست می باشد که در هنگام نیش زدگی توسط حشرات می توانید از این راه بهره ببرید. برای به تعادل رساندن پوست می توانید از راه های زیادی مانند استفاده از بعضی از انواع سرکه بهره مند شوید تا پوست را به تعادل برسانید. سرکه یک ماده ضدعفونی نماینده و ضد قارچ طبیعی می باشد که با استفاده از آن محل نیش زده تمیز خواهد شد و در فرایند بازسازی پوست به بیشترین میزان یاری خواهد نمود.

مرحله چهارم ؛ استفاده از بعضی ادویه جات مانند ریحان ، نمک و پیاز

یکی از خاصیت های نمک، این است که می تواند رطوبت را از بین ببرد و به کاهش تورم می تواند یاری کند به همین دلیل می توانید از نمک برای کاهش التهاب ناحیه نیش زده شده توسط حشرات بهره ببرید چرا که می توانند التهاب را به کمترین میزان برسانند.

با استفاده از برگ های ریحان نیز می توانید میزان التهاب را از بین ببرید، چرا که برگ های ریحان خاصیت خنک نمایندگی دارند و می توانند با این خاصیت میزان التهاب و خارش را به میزان حداقل برسانند.

کاهش تورم با استفاده از ریحان

همچنین پیاز نیز، قدرت ضد التهابی بسیار قوی دارد که در بسیاری از مطالعات ثبت شده است و تأثیر آن کاملاً حقیقی است، حتی همچنین می توانند به بیماران مبتلا به arthritis یاری بزرگی کند.

پیاز حاوی عطر و طعم (یا فلاونوئید) به نام کورستین است که قابلیت مبارزه با چندین عامل التهابی، از جمله histamines را دارد که histamines در اثر نیش حشرات و آلرژی در بدن ایجاد می گردد.

گاهی خارش بیش از حد محلی که توسط حشرات ایجاد شده اند، نه تنها باعث آسیب رساندن و ایجاد زخم در پوست می شوند، بلکه توانایی ایجاد التهاب بیشتری را نیز در بدن ایجاد می نمایند. بنابراین می توانید با استفاده از مراحل بالا، در تسکین محل نیش حشرات، مؤثر واقع شوید و از پوستتان نیز نهایت محافظت را نموده باشید.

منبع: جام جم آنلاین

به "راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات راه های درمان سریع نیش پشه و حشرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید