راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان 1400

به گزارش مجله فوتبال، وقتی برای خرید یک خودرو اقدام می کنید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تنها معامله کردن خودرو کافی نیست، بلکه باید برای دریافت انواع بیمه خودرو نیز اقدام کنید. در حال حاضر دو نوع بیمه خودرو تعریف شده که شامل بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. هر کدام از این بیمه ها موارد مشخصی را در یک حادثه رانندگی پوشش می دهند، بنابراین اگر مایل به دریافت یک بیمه خودرو کامل هستید باید برای دریافت بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه بدنه خودرو اقدام کنید تا خودروی شما به صورت کامل در برابر کلیه حوادث رانندگی و خطرات جانبی دیگر بیمه گردد. با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث خودرو یکی از انواع بیمه خودرو است که از سوی پلیس هدایت و رانندگی دریافت آن به یک قانون تبدیل شده است، اجازه دهید ابتدا اطلاعات کاملی در خصوص بیمه شخص ثالث در اختیار شما قرار داده و سپس بیمه بدنه را معرفی کنیم. به این ترتیب با اطلاع از پوشش های مختلف این دو نوع بیمه خودرو، می توانید مناسب ترین نوع بیمه را برای خودروی خود انتخاب کنید.

راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان 1400

بیمه شخص ثالث چیست و چه مواردی را پوشش می دهد؟

همان طور که اشاره کردیم از میان انواع بیمه خودرو، دریافت بیمه شخص ثالث به امری اجباری تبدیل شده است. بنابراین پلیس هدایت و رانندگی با مشاهده خودرویی که فاقد بیمه شخص ثالث خودرو است علاوه بر جریمه نقدی و اعمال نمره منفی، برای توقیف خودرو نیز اقدام خواهد نمود. بیمه شخص ثالث شاید مهمترین بیمه ای باشد که برای ماشین خود تهیه می کنیم. این بیمه اجباری است و قرار است تا اگر راننده ای در تصادفی باعث صدمه اقتصادی و جانی به فرد دیگری شد، پرداخت خسارت ها برای جبران هزینه های آسیب دیده را پوشش بدهد. آمارهای پزشکی قانونی کشور می گویند تنها در هفت ماه اول سال 1400 بیش از 188هزار نفر در تصادف ها مصدوم شده اند و روزانه حدود 46 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند. پس داشتن یک بیمه نامه ثالث با پوشش های حدبیشتری و البته قیمت مناسب از پیش نیازهای اولیه برای رانندگی در خیابان ها و جاده ها است. اما چگونه باید خرید بیمه شخص ثالث را با بیشترین کاربرد و بهره وری را انجام دهیم؟ زمان انتخاب شرکت بیمه گذار باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در خصوص پوشش های بیمه شخص ثالث، باید ابتدا معین کنیم که از نگاه شرکت بیمه مرکزی ایران، شخص ثالث چگونه تعریف می گردد. بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و اقتصادی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در بیشتر بیمه نامه ها تحت عنوان بیمه گزار شناخته می گردد)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه گر درج می گردد) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان اقتصادی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می نماید. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که یکی از مزایای خرید بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

پوشش های بیمه شخص ثالث خودرو، خسارات اقتصادی و بدنی یا جانی وارده به شخص ثالث را پرداخت می نماید. خسارات اقتصادی می تواند شامل آسیب های وارده از طریق نقلیه شخص ثالث در یک حادثه رانندگی باشد. اما در خصوص خسارات بدنی نوع خسارت و مقدار غرامت پرداخت شده برای آن به نوع صدمه وارده به شخص ثالث که می تواند شامل شکستگی عضو، از کار افتادگی موقت یا دائم، از کار افتادگی جزئی و کلی، هزینه پزشکی و بیمارستان و دیه فوت باشد بستگی دارد.

بیمه شخص ثالث خسارت اقتصادی و جانی شخص زیاندیده را پرداخت می نماید.

بیمه بدنه خودرو چیست و چه مواردی را پوشش می دهد؟

بیمه بدنه خودرو همان طور که از نامش معین است، یکی از انواع بیمه خودرو است که برای جبران خسارات وارده به بدنه خودرو در یک حادثه رانندگی دریافت می گردد. با توجه به اینکه در بیمه شخص ثالث خودرو تنها خسارات اقتصادی وارده به شخص ثالث پرداخت خواهد شد، اگر راننده خاطی مایل به دریافت خسارات اقتصادی وارده به بدنه خودرو خود باشد باید برای دریافت بیمه بدنه اقدام کند.پوشش های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می شوند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می گردد
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل.
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) از طریق نقلیه بیمه شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می گردد.
  • خسارت های وارده به لاستیک و چرخ های اتومبیل بیمه شده. بیمه گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل 50 درصد مبلغ نوی آن ها می دهد.

پوشش های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق بیمه از پوشش های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه نامه بهره مند می شوند:

  • دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش ، رینگ ، لاستیک ، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
شکستن شیشه خودرو با بیمه بدنه جبران می گردد.
  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

شما می توانید برای استعلام، تمدید یا خرید مقرون به صرفه ترین بیمه بدنه به اینجا مراجعه نمایید:

الحاقیه بیمه خودرو چیست؟

الحاقی بیمه خودرو همان طور که از نامش معین است مکملی خواهد بود که در تکمیل بیمه های اصلی خودرو در نظر گرفته می گردد. بنابراین اگر مالکان خودرو علاوه بر بیمه اصلی دریافتی، نیازمند افزایش پوشش های بیمه خودرو باشند می توانند برای صدور الحاقی خودرو تحت شرایط زیر اقدام نمایند:

  • افزایش یا کاهش حق بیمه خودرو
  • افزایش یا کاهش ریسک موضوع بیمه خودرو
  • تغییر محل بیمه شده
  • تغییر در هر یک از موارد بیمه خودرو
  • تغییر مدت اعتبار یا تغییر در زمان آغاز و سرانجام بیمه خودرو
  • ابطال یا فسخ قرارداد بیمه خودرو
  • تغییر در ذینفعان موضوع بیمه خودرو
  • تصحیح اشتباهات شرکت بیمه گر در درج اطلاعات بیمه گزار در بیمه خودرو

اما به این موضوع توجه داشته باشید که منظور از الحاقیه بیمه خودرو در این بخش متفاوت از پوشش های الحاقی بیمه بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث خودرو است. در خصوص پوشش های الحاقی بیمه بدنه خودرو همان طور که اشاره کردیم بیمه گزار بنا به صلاحدید خود موارد پوشش اضافی را به پوشش اصلی بیمه بدنه خودروی خود اضافه خواهد نمود. اما در رابطه با الحاقیه بیمه خودرو شرایط متفاوت خواهد بود و همان طور که در فوق به آن اشاره کردیم الحاقیه بیمه خودرو شامل موارد ذکر شده خواهد بود که بیشتر ماهیت اصلاح و افزایش یا کاهش پوشش ها و حق بیمه را دارد.

چطور برای خرید آنلاین انواع بیمه خودرو اقدام کنیم؟

خرید آنلاین بیمه ماشین از بیمه دات کام

همان طور که اشاره کردیم درحال حاضر دو نوع بیمه خودرو معرفی شده که شامل بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. برای اینکه بتوانید برترین نوع بیمه خودرو را دریافت کنید، باید ابتدا برای دریافت مشاوره کارشناسی و تخصصی اقدام و سپس هزینه انواع بیمه خودرو را استعلام کنید. شرکت کارگزاری آنلاین بیمه دات کام شرایطی را فراهم نموده تا بتوانید به صورت کاملاً رایگان از مشاوره تخصصی کارشناسان خبره این مجموعه استفاده نموده و در نتیجه به صورت آنلاین برای استعلام انواع بیمه خودرو، آنالیز خدمات شرکت های بیمه گر و خرید آنلاین بیمه خودرو اقدام و در نهایت نیز بیمه نامه را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای صرف هزینه و وقت برای آنالیز تک تک شرکت های بیمه گر و مراجعه حضوری به آن ها، از خدمات خرید آنلاین بیمه دات کام (bimeh.com) برای استعلام، آنالیز و خرید انواع بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث بهره ببرید.

راه های ارتباطی با کارشناسان بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

کد پستی 1998653740

شماره های تماس : 021-4372

پست الکترونیکی: [email protected]

منبع: تجارت نیوز

به "راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جزییات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در زمستان 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید