ملاقات آنلاین وزرای خارجه چین و ونزوئلا

به گزارش مجله فوتبال، وزرای امور خارجه چین و ونزوئلا در دیداری ویدئوکنفرانسی درباره روابط دوجانبه و مسائل مورد علاقه رایزنی کردند.

ملاقات آنلاین وزرای خارجه چین و ونزوئلا

به گزارش گروه بین الملل مجله فوتبال به نقل از رادیو بین المللی چین، وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین و خورخه آرئاسا امروز آدینه در تماسی ویدئوکنفرانسی روابط دوجانبه، اوضاع مربوط به ویروس کرونا و تحولات داخلی ونزوئلا را آنالیز کردند.

وانگ یی گفت: در تبادل نظری تلفنی بین شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و رئیس جمهور مادورو در آوریل امسال، رهبران دو کشور به این توافق مهم رسیدند که برای توسعه روابط دو جانبه، به ویژه مبارزه مشترک با همه گیری ذات الریه کرونای جدید به رهنمود راهبردی مراجعه نمایند. چین قاطعانه در کنار مردم ونزوئلا ایستاده و از مردم ونزوئلا در مبارزه با این همه گیری حمایت می کند و نیز از حق دولت ونزوئلا در حفاظت از حاکمیت ملی، عزت ملی و توسعه پشتیبانی می کند.

وانگ یی گفت: ایالات متحده علناً اعلام نموده است که دولت ونزوئلا را سرنگون خواهد نمود و به ویژه در زمان حساسی که دولت ونزوئلا و مردم سرگرم مبارزه با همه گیری هستند، ایالات متحده برعکس تحریمها علیه ونزوئلا را تشدید و روحیه اساسی انساندوستی را نقض نموده است. هر گونه مداخله خارجی مورد قبول مردم قرار نمی گیرد و پایدار نیست. چین معتقد است که ونزوئلا توانایی و خرد لازم را برای حمل مسائل داخلی خود به وسیله تبادل نظر دارد. چین مایل است به نقشی سازنده در این زمینه ادامه دهد.

آرئاسا نیز در این ملاقات آنلاین گفت که طی 46 سال از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بین ونزوئلا و چین، دو کشور با یکدیگر همکاری و از همدیگر پشتیبانی نموده اند و روابط همکاری مشارکت راهبردی ما نزدیکتر شده است. ونزوئلا از چین تشکر می کند که در اولین فرصت به ونزوئلا تیم متخصصان پزشکی و کمکهای مادی ضد همه گیری فرستاد. ایالات متحده نمی خواهد شاهد رونق چین و اقتصادهای بازاری در حال رشد باشد و کوشش نموده است که فرایند توسعه چین را به تعویق بیندازد و مجددا دکترین مونرو را در آمریکای لاتین اجرا میکند. هیچ یک از این طرحها پیروز نخواهند شد. ونزوئلا معتقد است که فرایند اصلاحات مالی و اجتماعی چین پیروزیت آمیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ملاقات آنلاین وزرای خارجه چین و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات آنلاین وزرای خارجه چین و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید