دومنیک راب به هیثم بن طارق چه گفت

به گزارش مجله فوتبال، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در اولین سفر رسمی خود به کشورهای خلیج فارس پس از اعلام رسمی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به مسقط رفت و با هیثم بن طارق سلطان عمان ملاقات و گفت و گو کرد.

دومنیک راب به هیثم بن طارق چه گفت

به گزارش خبرگزاری عمان، هیثم بن طارق ظهر دوشنبه در قصر العلم العامر میزبان دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس بود.

دو طرف در این ملاقات درباره توسعه همکاری های دو کشور در چارچوب همکاری دوجانبه موجود بین دو کشور و سایر موضوعات مورد علاقه بحث و گفتگو کردند.

در این ملاقات یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان و هیمش کاول سفیر انگلیس در مسقط حضور داشتند.

پایگاه اطلاع رسانی خلیج انلاین نیز در این خصوص نوشت: دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه در اولین ملاقات رسمی اش به خلیج فارس پس از برگزیت، با سلطان عمان ملاقات کرد و محور مذاکرات بر تجارت و مبادلات مالی متمرکز بود.

پیش از این نیز رویترز از سفر راب به مسقط به منظور گفت و گو با هیثم بن طارق سلطان عمان و یوسف بن علوی وزیر امورخارجه این کشور خبر داده بود.

رویترز به نقل از وزیر امور خارجه انگلیس اضافه کرد: خلیج فارس برای انگلیس بسیار مهم است و این منطقه فرصت های خارق العاده ای را در اختیار دارد.

دومنیک راب با اشاره به اینکه کشورهای خلیج فارس برای توسعه در بخش های بهداشت ، آموزش و فرهنگ علاقه مند هستند، اضافه کرد: انگلیس در این بخش ها دنیا را رهبری می نماید.

وی اضافه کرد: من مشتاقانه منتظر بحث و گفتگو درباره تجارت، امنیت منطقه ای، تغییرات آب و هوایی و حقوق بشر در این منطقه حیاتی (خلیج فارس) هستم.

انگلیس حدود یک ماه پیش و پس از نیم قرن حضور از اتحادیه اروپا خارج شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "دومنیک راب به هیثم بن طارق چه گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومنیک راب به هیثم بن طارق چه گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید