دانشگاه شهیدبهشتی میزبان پژوهشگران مخابرات نوری می گردد

به گزارش مجله فوتبال به نقل از دانشگاه شهید بهشتی؛ دومین کنفرانس بین المللی مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا 7 و 8 اردیبهشت امسال به میزبانی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.

دانشگاه شهیدبهشتی میزبان پژوهشگران مخابرات نوری می گردد

سید محمدسجاد صدوق، دبیر علمی کنفرانس با اعلام خبر فوق اضافه کرد: دومین کنفرانس بین المللی بی سیم نوری غرب آسیا با حضور پژوهشگران تراز اول ملی و بین المللی به منظور تبادل آخرین یافته های پژوهشی در حوزۀ مهندسی مخابرات نوری بی سیم به میزبانی دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی و با مشارکت دبیرخانۀ دائمی این کنفرانس که در دانشگاه Northumbria کشور انگلستان مستقر است، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس گفت: استفاده از نور مرئی و نامرئی در انتقال داده های مخابراتی یکی از فناوری ها نوظهور و آینده دار در مهندسی مخابرات است که در آینده ای نزدیک محصولات آن به بازار عرضه خواهد شد؛ این رویداد مهم علمی بین المللی، فرصتی است تا آخرین یافته های مرتبط با مخابرات نوری بی سیم در قالب مقاله و سخنرانی ها مطرح و با دانش پژوهان این حوزۀ علمی به اشتراک گذاشته گردد.

دبیرعلمی کنفرانس اضافه کرد: گردآوری محققان و توسعه دهندگان نرم افزاری و سخت افزاری در تمامی زمینه های مرتبط با فناوری OWC از دانشگاه ها و مراکز صنعتی برای ارائه، به اشتراک گذاری و بحث و گفتگو در مورد آخرین یافته های تحقیقاتی از اهداف دومین کنفرانس بین المللی بی سیم نوری غرب آسیا است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری کنفرانس گفت: نخستین کنفرانس مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا اردیبهشت 1396 به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید، با توجه با حضور پیروز و چشمگیر استادان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی در این کنفرانس و با عنایت به قابلیت ها و ظرفیت های دانشگاه، پیشنهاد میزبانی دانشگاه شهید بهشتی به کمیته هادی کنفرانس مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا ارسال شد و پس از آنالیز ها و بازدیدهای کمیته مذکور از زیرساخت های دانشگاه، میزبانی کنفرانس دوم در یک فضای رقابتی با سایر دانشگاه های متقاضی به دانشگاه شهید بهشتی سپرده شد.

دبیر علمی کنفرانس در مورد تعداد مقالات واصل شده به دبیرخانۀ دومین کنفرانس منطقه ای مخابرات نوری بی سیم بیان نمود: قریب 60 مقاله تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که پس از داوری، 20 مقاله به صورت شفاهی و در قالب 4 نشست تخصصی و 16 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد.

صدوق با برشمردن ویژگی های کنفرانس دوم تاکید نمود: مقالات ارائه شده در این کنفرانس در پایگاه استنادی انجمن مهندسان برق و الکترونیک جهان IEEE نمایه خواهند شد. پایگاه مذکور یکی از معتبرترین پایگاه های استنادی مهندسی حوزه برق، الکترونیک، فوتونیک و لیزر است که استانداردها و ضوابط سختگیرانه ای برای نمایه نمودن مقالات ارائه شده در کنفرانس را دارد و بی تردید نمایه شدن یافته های کنفرانس دوم در این پایگاه استنادی بر اعتبار این رویداد علمی خواهد اضافه کرد.

دبیر علمی کنفرانس تأکید کرد: کمیته علمی دومین کنفرانس بین المللی مخابرات نوری بی سیم غرب آسیا، متشکل از مشهورترین استادان و محققان پیش رو در حوزه مخابرات بی سیم نوری (OWC) از معتبرترین دانشگاه های جهان تشکیل شده است؛ 2 سخنران کلیدی از کشورهای اسپانیا و ژاپن و4 سخنران مدعو از دانشگاه های معتبر انگلستان، پرتغال و یونان آخرین یافته های تحقیقاتی را ارائه خواهند داد؛ برگزاری نشست های تخصصی متشکل از صاحب نظران ملی و بین المللی حوزه صنعت و دانشگاه و کارگاه های تخصصی مرتبط با سیستم های مخابرات نوری و الکترونیک نوری از بخش های مهم کنفرانس مذکور خواهد بود.

دبیر علمی کنفرانس اضافه کرد: حرکت به سمت فرکانس های بالاتر از امواج مغناطیسی و استفاده از نور برای ارسال اطلاعات، یکی از روش های آینده دار و نوظهور در مهندسی مخابرات است. پیش از این، روشنایی مهم ترین کاربرد نور بود اما در فناوری مخابرات بی سیم نوری (OWC) که موضوع محوری این کنفرانس است، جابجایی داده به وسیله نور بدون هیچ مداخله فیزیکی صورت خواهد گرفت، به بیان ساده تر در این روش چراغ ها به یک فرستنده مخابراتی تبدیل خواهند شد.

صدوق، بالا بودن نرخ ارسال اطلاعات و پهنای باند بسیار وسیع، عدم احتیاج به مجوز از سازمان های نظارتی برای استفاده، امنیت بالا در برابر هک و شنود و عدم تداخل با فرکانس های رادیویی و غیره، عدم تأثیر بر بدن انسان و قابلیت استفاده در فضاها و مکان های پرمخاطره مانند بیمارستان ها و داخل هواپیماها را از مهم ترین قابلیت ها و ویژگی های مخابرات بی سیم نوری برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانشگاه شهیدبهشتی میزبان پژوهشگران مخابرات نوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه شهیدبهشتی میزبان پژوهشگران مخابرات نوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید