خبرنگاران افزایش حقوق، قدردانی واقعی از مبارزان خط مقدم با کرونا

به گزارش مجله فوتبال، شیراز- خبرنگاران- شیوع ویروس کرونا بیش از هرکس پرستاران و کادر درمانی را در معرض خطر قرار داده است، کسانی که برای بازگرداندن سلامت جامعه بی چشمداشت شبانه روزی تلاش می کنند؛با این حال افزایش حقوق آنها در استان فارس هنوز محقق نشده است.

خبرنگاران افزایش حقوق، قدردانی واقعی از مبارزان خط مقدم با کرونا

شیوع کرونا امسال اسفندی دیگرگونه را برای مردم ایران رقم زد و در این میان پرستاران و پزشکان در دل خطر، سلامت همشهریانشان را بر سلامت خود و خانواده شان ارجحیت داده اند.

آن ها در شیفت های طولانی و طاقت فرسا تنها بر یک چیز تمرکز کرده اند، راندن کرونا. مادران بسیاری در کسوت پرستاری روزهاست که فرزندان خردسالشان را ندیده اند، برخی جانشان را از دست دادند، عده ای هم با آنکه اعضای خانواده شان

درگیر بیماری اند، نمی توانند در کنارشان باشند.

موج قدردانی مردم و اصناف؛ از تالار رایگان عروسی تا تعمیر مجانی خودروی اعضای جامعه پزشکی

شرایط به گونه ای است که حتی دیدار آنان و قدردانی از زحماتشان نیز ممکن نیست؛ با این حال مردم راه تقدیر از آنان را آموخته اند و هرکس به قدر وسع خود و توانی که دارد، سعی می کند در رساندن خیر به آنان سهیم باشد و بگوید ما در کنار شما ایستاده ایم.

برای نمونه همین دیروز جمعه 16 اسفندماه جاری بود که رییس اتاق اصناف فارس از تشکیل پویش قدردانی از جامعه پزشکی شیراز خبر داد.

سید محمود هاشمی با تقدیر از ایثارگران جامعه پزشکی که در خط مقدم پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا حضور دارند، گفت: اصناف شیراز در تلاش هستند به کادر درمانی و پرسنل مراکز درمانی هدف در شهرستان شیراز که شبانه روز و به دور از خانواده، خود را وقف نگهداری و درمان بیماران مبتلا به کرونا می کنند، بگوید مجاهدت و ایثارگری آنان از چشم بزرگترین تشکل مدنی کشور یعنی کسبه و بازاریان پنهان نمانده است.

عضو مجمع کنندگان اتاق های اصناف استان فارس در اتاق اصناف ایران ادامه داد: بخشی از اصناف شیراز به صورت خودجوش وارد پویش قدردانی از جامعه پزشکی و درمانی شیراز در پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا شده اند و تعدادی اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز نیز داوطلبانه به این پویش پیوسته اند.

وی ابراز داشت: اقشار مختلف به دنبال کاهش دغدغه قشر جهادگر پزشکی و درمانی در برخی امور شخصی هستند؛ خصوصا با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز در موضوعاتی همچون شست وشوی فرش های منزل، تعمیرات خودرو شخصی، تعمیرات تاسیسات مکانیکی منزل، حتی ازدواج جوانان شاغل در این مراکز بعد از ریشه کن شدن بیماری با تقبل هزینه فیلم برداری رایگان.

تا به امروز اتحادیه صنف مکانیک های خودروهای سبک و سنگین شیراز، اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران شیراز، صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان شیراز،اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی، موکت و قالیشویی های شیراز به این پویش پیوسته اند.

افزون بر این، مردم نیز به صورت خودجوش سعی کرده اند پیام تقدیرشان را به جامعه پزشکی برسانند.

بخشنامه ای برای افزایش حقوق مبارزان کرونا

قدردانی از نیروی خدوم بهداشت اما به همین جا محدود نشده است، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور 10 اسفندماه درراستای اجرای دستور رییس جمهوری برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت مبارزه با کرونا، دستورالعمل افزایش حقوق کادر درمانی را صادر کرد.

محمد باقر نوبخت در بخشنامه ای که بدین منظور ابلاغ کرده است به خزانه داری کل کشور نسبت به افزایش اعتبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - اجرای پزشک خانواده دستور داده است مبلغ 200 میلیارد تومان برای جبران خدمات کادر درمانی، پرستاران و پرسنل حوزه سلامت در مبارزه با کرونا پرداخت کنند.

پرستاران فارس هنوز سهمی از تقدیر دولتمردان ندارند

اما به گفته رییس نظام پرستاری شیراز حکمی برای این افزایش حقوق در استان فارس زده نشده است.

بهبود ترابی در گفت وگو با مجله فوتبال ابراز داشت: افزایش حقوق پرستاران در استان فارس هنوز اعمال نشده است؛ چراکه پشتوانه مالی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماهانه به 50 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق کادر درمان نیازمند است، گفت: با وجود تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نیاز است استاندار فارس و رییس سازمان برنامه و بودجه فارس به میدان بیایند و برای احقاق حقوق کادر درمان به ویژه پرستاران تلاش کنند.

ترابی عنوان کرد: پرستاران امروز در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ایستاده اند، جایی که با خط مقدم جبهه هیچ فرقی ندارد. ممکن است خودشان یا خانواده شان درگیر بیماری شوند؛ اما در عین حال بدون هیچ چشمداشتی در محل کار حاضر می شوند. آمار مبتلایان روزانه افزایش می یابد، اما باز هم پرستاران در صحنه مانده اند.

رییس نظام پرستاری فارس: بیش از 90 پرستار در استان هم اینک در حال درمان بیماران کرونا هستند و از نظر روانی و جسمی، شرایط دشواری دارند

رییس نظام پرستاری شیراز گفت: در حال حاضر بیش از 90 پرستار در کل استان فارس در زمینه مقابله با ویروس کرونا در بخش های بیمارستانی فعالیت می کنند، و از لحاظ روانی و جسمی شرایط دشواری را می گذرانند؛ بنابراینباید بتوانیم تلاش های آن ها را عملا جبران کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی حقوق کارمندانشان را افزایش داده اند، گفت: احقاق حقوق پرستاران باید در اولویت کننده عالی دولت در استان فارس باشد.

اهدای گل کافی نیست

ترابی با اشاره به اینکه پرستاران در شرایط شیوع بیماری، بزرگوارانه و بی چشم داشت تلاش می کنند، ابراز داشت: اهدای گل به پرستاران که خود عامل انتقال ویروس است، برای قدردانی از آنها کافی نیست. مسئولان باید در قبال منش اخلاقی و انسانی این قشر مطالبه گری داشته باشند، آنها 50 درصد کادر درمانی کشور را تشکیل می دهند و باید دیده شوند.

پرستاران با قرارداد شرکتی هم در افزایش حقوق ها در نظر گرفته شوند

نظام پرستاری شیراز همچنین از در نظر گرفته نشدن پرستاران شرکتی در افزایش حقوق انتقاد کرد و گفت: همه پرستاران، چه قراردادی ها و چه رسمی ها و چه شرکتی ها به یک اندازه زحمت می کشند و تقدیر از همگی آن ها به شایستگی بایسته است.

ترابی با تاکید بر اینکه حقوق پرستاران فارس تنها به پشتوانه استاندار و سازمان برنامه و بودجه استان محقق خواهد شد، گفت: مردم از زحمات پرستاران و حساسیت کار آن ها آگاه اند و در روزهای گذشته با ارائه خدمات مختلف به کادر درمانی به نحوی به آن ها دلگرمی داده اند، هم اکنون زمان آن رسیده است که کنندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی صدای پرستاران را به گوش همگان برسانند، پیامی منتشر کنند و از آن ها تقدیر کنند و گامی بردارند تا آن ها زودتر به حقوق خود برسند.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از70 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (16اسفند) به چهار هزار و 747 نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به 124 نفر رسیده است، همچنین 913 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای 81 نفر در فارس به کرونا قطعی شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش حقوق، قدردانی واقعی از مبارزان خط مقدم با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش حقوق، قدردانی واقعی از مبارزان خط مقدم با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید