توصیه تازه برای پیشگیری از سرطان تخمدان: برداشتن لوله های فالوپ

به گزارش مجله فوتبال، یک گروه پژوهشی پیشگام در آمریکا به زنان توصیه نموده است که برداشتن لوله فالوپ یا لوله تخمدان را برای پیشگیری از سرطان تخمدان مد نظر قرار دهند.

توصیه تازه برای پیشگیری از سرطان تخمدان: برداشتن لوله های فالوپ

به گزارش مجله فوتبال به نقل از این توصیه سازمان غیرانتفاعی اتحاد پژوهش سرطان تخمدان تا حدی به خاطر این حقیقت است که بر خلاف سرطان روده بزرگ و سرطان پستان هیچ ابزار غربالگری قطعی برای تشخیص زودرس سرطان تخمدان وجود ندارد.

  • چطور سرطان تخمدان را به طور زودرس تشخیص دهیم؟

برداشتن لوله های فالوپ هم اکنون شیوه استاندارد در مراقبت از بعضی از بیماران پرخطر از جمله افرادی است که حامل جهش های ژنتیکی BRCA 1 و BRCA 2 است.

اما در راهنمای نو به زنانی نیز که دارای این جهش های ژنتیکی نیستند، در صورتی که دیگر تعداد بچه ها لازم را دارند و مطمئن هستند که نمی خواهند بچه دار شوند و از قبل قرار است یک عمل جراحی زنانه دیگر برایشان انجام گردد، توصیه شده است لوله های فالوپشان را بردارند.

شواهد علمی نشان می دهند که اغلب سرطان های تخمدان به خصوص انواع مهاجم آن در واقع از لوله های فالوپ آغاز می شوند.

پزشکان قبلا هم به زنانی که در معرض خطر بالای سرطان داشتند و دیگر قصد بچه دارشدن نداشتند، توصیه به برداشتن جراحی تخمدان ها و لوله های فالوپ می کردند.

انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا نیز از سال 2019 توصیه نموده است که زنانی که جراحی های دیگر زنانه را انجام می دهند، اگر تعداد بچه ها مورد نظرشان را دارند و در این مورد مطمئن هستند- برداشتن لوله های فالوپ را برای پیشگیری از سرطان تخمدان در نظر بگیرند.

اودرا موران، رئیس اتحاد پژوهش سرطان تخمدان می گوید: سرطان تخمدان بیمار نسبتا نادری است و معمولا به جمعیت عمومی پیغام نمی دهیم. درخواست ما این است که هر زنی که تخمدان دارد مقدار خطر بروز سرطان تخمدان و اعمالی که می توانند به پیشگیری از این سرطان یاری نمایند، بشناسد.

مسئله ای که در حال حاضر وجود دارد که این است که در حال حاضر هیچ آزمایش غربالگری قابل اعتمادی برای تشخیص زودرس سرطان تخمدان وجود ندارد: روش های تصویربرداری مانند سونوگرافی و آزمایش های خون مانند آزمایش شاخص CA-125 بر اساس یافته های یک کارآزمایی بالینی بزرگ اخیر در انگلیس طول عمر بیماران را افزایش نمی دهند.

گرچه این گروه پژوهشی مطلع بودن از علائم سرطان تخمدان مانند آروغ زدن مکرر را توصیه می نماید، معلوم نیست این شناسایی سریع این علائم هم به بقای بیماران یاری نمایند.

کارشناسان می گویند برداشتن صرف لوله های فالوپ در حین انجام یک عمل جراحی لگنی دیگر می تواند یک موقعیت برد- برد بیماران با خطر میانه باشد، چون هم خطر سرطان تخمدان را کاهش می دهد، چرا که اغلب سرطان های مهاجم این اندام از این لوله ها منشا می گیرند و هم چون خود تخمدان ها در بدن باقی گذاشته می شوند، مسائل هورمونی نبود آنها ایجاد نمی گردد.

حتی در بیماران با خطر بالا حامل ژن های زمینه ساز سرطان تخمدان نیز که برداشتن هر دوی لوله های فالوپ و تخمدان توصیه می گردد، می توان به اصطلاح یک عمل با فاصله انجام داد و ابتدا لوله های فالوپ را برداشت و برداشتن تخمدان را به زمان آغاز یائسگی موکول کرد.

اتحاد پژوهش سرطان تخمدان در حال حاضر در آمریکا تست های خانگی رایگان برای شناسایی حاملان ژن های BRCA1 و BRACA 2 را عرضه می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "توصیه تازه برای پیشگیری از سرطان تخمدان: برداشتن لوله های فالوپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه تازه برای پیشگیری از سرطان تخمدان: برداشتن لوله های فالوپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید