توسعه همکاری محیط زیستی ایران و اکوادور

به گزارش مجله فوتبال، تهران- خبرنگاران- سفیر اکوادور در ایران با عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در مورد همکاری های مشترک و وضعیت محیط زیست دو کشور بحث و گفتگو کردند.

توسعه همکاری محیط زیستی ایران و اکوادور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این دیدار که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید دو طرف درباره مسائلی مانند وضعیت کلی محیط زیست در اکوادور و ایران، وضعیت هوا، کیفیت سوخت، پلاستیک و پسماند بحث و گفتگو کردند.

کلانتری در این دیدار گفت: در تهران از ابتدای سال جاری تاکنون برای اولین بار در 25 سال گذشته در 60 روز ابتدایی سال حتی یک روز هوای ناسالم نداشتیم، درواقع 30 روز هوای پاک و 30 روز هوای قابل قبول بوده است.

وی اضافه نمود: افزایش کیفیت سوخت های فسیلی و تشدید نظارت بر معاینه فنی خودروها از دلایل اصلی کاهش روند آلودگی هوا در کشور است.

کلانتری با اشاره به مسائل کشورهای نفت خیز گفت: در این کشورها پلاستیک بی ارزش است و از گذشته به مصرف پلاستیک عادت نموده اند که به مرور به معضلی برای محیط زیست کشور تبدیل شده البته توسط سمن ها پویشی ایجاد شد تا به جای پلاستیک از کیسه های پارچه ای استفاده نمایند که البته کار زمان بری است.

در ادامه سفیر اکوادور در تهران گفت: ایران زیباتر و بهتر از آن چیزی است که حتی خود مسئولان ایرانی مطرح می نمایند و به نظرم باید پویشی طراحی کنید تا ایران و زیبایی هایش به جهانیان معرفی گردد.

خرمن اورتگا آلمیدا درباره وضعیت محیط زیست کشورش گفت: مردم اکوادور درباره محیط زیست آگاهی زیادی دارند و آموزش بسیاری درزمینهٔ محیط زیست دیده اند، برای مثال در جزایر این کشور استفاده از پلاستیک ممنوع است.

وی در مورد وضعیت هوای پایتخت اکوادور گفت: هوای کیتو به دلیل اینکه جمعیت کمی دارد و از طرفی هم صنایع کربنی در آن نیست، مانند هوای این روزهای تهران تمیز است، اما مشکل آلودگی رودخانه ها را داریم و مردم ضایعات را در رودخانه ها رها می نمایند.

علمی 9014** 1055

منبع: ایرنا

به "توسعه همکاری محیط زیستی ایران و اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری محیط زیستی ایران و اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید