تحلیل واشنگتن پست از راه اندازی کانال اقتصادی ایران و اروپا

به گزارش مجله فوتبال، ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با پرداختن به کانال ویژه اقتصادی اروپا با ایران که در روزهای گذشته راه اندازی آن به طور رسمی اعلام شد، تاکید نمود که کوشش اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا کم است.

تحلیل واشنگتن پست از راه اندازی کانال اقتصادی ایران و اروپا

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه شرکت های اروپایی برای داشتن روابط تجاری با ایران با چالش تحریم های آمریکا مواجهند، نوشت: از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه اعلام نمود که از توافق هسته ای با ایران خارج می گردد، دولت های اروپایی برای حفظ توافق هسته ای به وسیله ادامه تجارت شرکت هایشان با ایران کوشش کردند. اروپا در هفته ای که گذشت از برجسته ترین اقدام خود در این زمینه پرده برداری کرد که به شرکت های اروپایی اجازه می دهد با استفاده از این ابزار محدودیت های آمریکا را دور بزنند.

اما به گفته مقامات، کارشناسان صنعتی، تحلیل گران و نمایندگان شرکت های تجاری کوشش های اروپا در مقایسه با اشتیاقی که آمریکا برای فشار بر شرکت ها دارد تا آنها را وادار به ترک ایران کند، بسیار کم است.

اروپا برای حفظ تجارت با ایران باوجود تحریم های آمریکا یک سازوکار راه اندازی نموده است اما دیپلمات ها می گویند که تنها تراکنش های کوچک و مربوط به کالاهای بشردوستانه می تواند از این طریق انجام گردد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران - آلمان، این مشکل نیز ناشی از فشار مستقیمی است که از سوی مقامات آمریکایی بر شرکت های اروپایی وارد می گردد. آنها به شرکت ها هشدار می دهند که برنامه هایشان برای تجارت با ایران را بازبینی نمایند.

وی ادامه داد: این، ارعاب و ترساندن (شرکت ها) است. آنها با ترس زندگی می نمایند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به نام چند شرکت که در ماه های اخیر از بازار ایران خارج شده اند، نوشت: با این حال، آن دسته از شرکت هایی که تمرکزشان روی ایران است یا تجارت چندانی با آمریکا ندارند در ایران باقی مانده اند. این شرکت ها همان هایی هستند که به نظر می آید تاکتیک های آمریکا درباره آنها خصمانه است.

52311

منبع: خبرآنلاین

به "تحلیل واشنگتن پست از راه اندازی کانال اقتصادی ایران و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل واشنگتن پست از راه اندازی کانال اقتصادی ایران و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید