بیش از 177 هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد

به گزارش مجله فوتبال، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 177 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون به وسیله مرز دریایی چابهار به سایر کشور ها ترانزیت شده است.

بیش از 177 هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت:انواع قوطی، دستمال کاغذی، سیگار، کتاب، گندم، چای و برنج عمده کالا های حمل شده این مدت به وسیله مرز دریایی چابهار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات مالی در مرز های جنوبی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ محدودیتی برای ناوگان باری و جابجایی کالا بویژه کالا های اساسی در جنوب این استان اعمال نشده و نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان به جایگاه چابهار در ترانزیت بین المللی اشاره نمود و گفت: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی محسوب می گردد.

وی گفت: بندر چابهار در محل تلاقی 2 کریدور ترانزیتی جهانی شمال - جنوب و شرق - غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.

وی گفت: هم اینک بخش قابل توجهی از ناوگان باری تحت پوشش این اداره کل در امر جابجایی کالا ها از این بندر مهم و استراتژیک کشور مشغول فعالیت هستند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 177 هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 177 هزار تن کالا از بندر چابهار ترانزیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید