350 برنامه متنوع فرهنگی در جشنواره فرهنگ و سنن قزوین برگزار گردید

به گزارش مجله فوتبال، محمد درافشانی در جلسه شورای شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار گردید با ارائه گزارشی از برنامه های ویژه نوروز گفت: اولین جشنواره ملی فرهنگ و سنت های ایرانی با هدف احیا سنت های کهن ایرانی و در حال فراموشی، انتقال آن به نسل جوان، ایجاد روحیه شور و نشاط اجتماعی در بین شهروندان و گردشگران، معرفی توانمندی های استان در زمینه صنایع دستی و تبادل فرهنگ و آداب و سنن بومی، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی، هنری، اجتماعی و تاریخی، از 4 تا 10 فروردین ماه در قزوین برگزار گردید.

350 برنامه متنوع فرهنگی در جشنواره فرهنگ و سنن قزوین برگزار گردید

وی افزود: معرفی ابنیه های تاریخی و گردشگری مذهبی قزوین برای تقویت رویکرد شعار قزوین شهر شاداب، نزدیکترین مقصد گردشگری و نیز معرفی شیرینی و غذاهای سنتی قزوین و آشنایی با اقوام ملی و استانی و معرفی شایسته شهر قزوین به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری مالی، گردشگری و فرهنگی، از دیگر اهداف جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اظهارداشت: حضور مدیران و شخصیت های برجسته کشوری و استانی از جمله معاون رئیس جمهور، استاندار و معاونان ایشان، شهردار و شورای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهرداری تهران، رئیس فدراسیون های ورزش روستایی وبازیهای بومی و محلی، معاون شهردار تبریز، تیم های ورزش بومی استانهای کشور، در جشنواره بسیار گسترده بود.

وی گفت: در این جشنواره 350 عنوان برنامه متنوع ورزش بومی و محلی، آیینی، فرهنگی و هنری با حضور 13 استان برگزار گردید و بیش از 99 هزار و 400 نفر از آن دیدن کردند.

درافشانی اظهارداشت: حضور چهره های مطرح و هنرمندان ملی، حضور گردشگرانی از اسپانیا، کانادا، سوریه، آلمان، ژاپن و کره جنوبی، بیانگر جذابیت این جشنواره برای میهمانان خارجی بود.

وی افزود: برگزاری هفت برنامه اجتماعی کودک، خانواده و هویت، اجرای 14 برنامه آیینی، هویتی و تاریخی، هفت جنگ شبانگاهی، اجرای رادیو نمایشگاه، فراوری و پخش 243 برنامه استانی و کشوری به مدت 775 دقیقه، 7 برنامه زنده شبانگاهی به مدت 490 دقیقه، 7 برنامه زنده برای شبکه سه سیما به مدت 70 دقیقه، سه برنامه الک دولک به مدت 75 دقیقه، 7 برنامه برای شبکه شما به مدت 140 دقیقه، از برنامه های جشنواره بود.

درافشانی اعلام کرد: اجرای 53 برنامه جانبی و 26 برنامه ورزشی، عرضه 70 بازی بومی و محلی استان قزوین، تهیه بیش از 700 خبر و 14 هزار فریم عکس، انعکاس اخبار و رویدادهای جشنواره در صدا و سیما، 40 خبرگزاری و سایت خبری و نشریات کشوری و استانی، بازتاب اخبار در 120 گروه خبری و کانال اطلاع رسانی، ساخت بیش از 20 کلیپ و تیزر تلویزیونی، انتشار 4 نشریه داخلی جشنواره، چاپ و نصب بیش از 2 هزار مترمربع سازه تبلیغات محیطی از کارهای تبلیغی بوده است.

وی گفت: اجرای 50 برنامه فرهنگی و آموزشی در قالب 400 ساعت خدمت فرهنگی، راه اندازی اتوبوس کتاب، اتوبوس شادی، جشنواره برترین هفت سین، بازدید 27 هزار و 269 نفر بازدید کننده از موزه حمام قجر، اجرای برنامه های مشارکتی سازمان فرهنگی با نهادها و برگزاری برنامه عیدانه در تپه نورالشهدا، راه اندازی خانه موزه شهید بابایی، از دیگر کارهای اجرا شده در جشنواره است.

اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه از برنامه های اجرا شده و استقبال خوب مردم از جشنواره تشکر و قدردانی کردند و خواهان تداوم اجرای آن در همه نقاط شهری بویژه مناطق کم برخوردار شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "350 برنامه متنوع فرهنگی در جشنواره فرهنگ و سنن قزوین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 برنامه متنوع فرهنگی در جشنواره فرهنگ و سنن قزوین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید