یک کشته و 183 زخمی در اعتراضات الجزایر

به گزارش مجله فوتبال، تهران - خبرنگاران- کشته شدن یک شهروند الجزائری و زخمی شدن 183 نفر در جریان اعتراضات در این کشور، پیوستن شخصیت های شناخته شده به جمع معترضان و برنامه عبدالعزیز بوتفلیقه برای اعلام چند تصمیم مهم در ساعات آینده از جمله آخرین تحولات تازه الجزایر به شمار می رود.

یک کشته و 183 زخمی در اعتراضات الجزایر

خبرگزاری رسمی الجزایر (واج) گزارش داد که در جریان اعتراضات به کاندیدا شدن مجدد بوتفلیقه رییس جمهوری این کشور روز گذشته یک نفر کشته و 183 نفر دیگر زخمی شدند.

به همین دلیل، روزنامه الجزائری الخبر به نقل از اداره کل امنیت ملی الجزایر با صدور بیانیه ای گفت که 56 نظامی و 7 شهروند در تظاهرات اعتراضی روز گذشته در الجزیره پایتخت این کشور مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

اداره کل امنیت ملی الجزایر در بیانیه خود اضافه نمود: نیروهای پلیس توانستند اقدامات تخریبی و خشونت آمیز معترضان را مهار و 45 نفر را در اطراف هتل سان جورج دستگیر نمایند.

**تظاهرات سراسری در الجزایر

هزاران الجزایری دیروز آدینه در اعتراض به کاندیدا شدن عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر به خیابان ها آمدند. بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی بر ضرورت مسالمت آمیز بودن این اعتراضات تاکید نموده بودند.

**پیوستن شخصیت های سیاسی به جمع معترضان

به همین دلیل روزنامه الجزایری الحوار هم از پیوستن بعضی شخصیت های شناخته شده از جمله علی غرار رییس جبهه عدالت و توسعه، لویزة حنون رییس حزب کارگران اطلاع داد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است 29 فروردین برگزار گردد و مردم این کشور در این تاریخ رییس دستگاه اجرایی کشور خود را برای پنج سال آینده انتخاب می نمایند.

**بوتفلیقه، مشاورش را نخست وزیر می نماید

یورونیوز گفت : در پی ادامه اعتراضات، رئیس جمهوری الجزایر تصمیم دارد رمطان العمامره مشاور خود را به عنوان نخست وزیر این کشور مشخص کند.

بوتفلیقه که در ژنو سوئیس به سر می برد رمطان العمامره را به همین منظور به ژنو فراخوانده است.

** رئیس جمهوری الجزایر تصمیمات مهمی را اعلام می نماید

در حالی که هنوز 12 ساعت از تصمیم بوتفلیقه برای مشخص رمطان العامره به عنوان نخست وزیر نمی گذرد، منابع خبری گفتند که وی میخواهد تا ساعات آینده چند تصمیم مهم را اعلام کند.

** حال بوتفلیقه وخیم است

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع پزشکی در ژنو گفت که وضع جسمانی بوتفلیقه بسیار وخیم است.

بنابر این گزارش، قرار بود بوتفلیقه تحت عمل جراحی قرار بگیرد اما به دلیل وخامت وضعیت جسمانی او، پزشکان از این عمل صرفنظر کردند.

** بیکاری و افزایش نرخ تورم از عوامل بروز اعتراضات است

شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز در گزارشی با اشاره به تحولات جاری در الجزایر، کاهش قیمت نفت ، افزایش نرخ تورم ، بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم را عامل اعتراضات اخیر در این کشور دانست.

لین ریفای کارشناس مسائل مالی این شبکه گفت: مسائل الجزایر با کاهش قیمت نفت در ماه ژوئن سال 2014 شروع شد.

بوتفلیقه رئیس جمهوری 81 ساله این کشور از سال 1999 میلادی قدرت را در این کشور به مدت چهار دوره متوالی در دست داشته است و از حدود یک سال پیش بحث نامزد شدن او برای پنجمین بار باعث سر و صدای زیادی در داخل الجزایر شده است.

حزب جبهه آزادیبخش ملی و مجمع ملی دمکراتیک که از جمله بزرگترین و قدرتمندترین احزاب در الجزایر هستند، به ترتیب 164 و 100 کرسی از مجموع 462 کرسی مجلس مردمی را در اختیار دارند و از چندین ماه پیش، پیوسته اعلام می کردند نامزد آن ها برای انتخابات پیش رو عبدالعزیز بوتفلیقه خواهد بود.

**وخامت جسمانی بوتفلیقه مانع از نامزدیش می گردد

علی بنواری وزیر دارایی سابق الجزایر در ژنو طی مصاحبه با روزنامه تریبون دو ژنو پیش بینی کرد که بوتفلیقه به سبب وخامت جسمانی اش قادر نخواهد بود بار دیگر نامزد ریاست جمهوری گردد.

وی اضافه نمود: هیچ پزشکی حاضر نیست که صلاحیت جسمانی او را برای احراز پست ریاست جمهوری تایید کند.

*** فساد مهمترین مشکل الجزایر است

علی الغدیری نامزد ریاست جمهوری الجزایر، در مصاحبه با یورونیوز گفت: وضعیت جسمانی بوتفلیقه به او اجازه نمی دهد که برای بار پنجم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

وی، فساد را مهمترین مشکل الجزایر و خطری برای امنیت ملی این کشور دانست.

خاورم**9329**1586

منبع: ایرنا

به "یک کشته و 183 زخمی در اعتراضات الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشته و 183 زخمی در اعتراضات الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید