کمبود زمین یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قم است

به گزارش مجله فوتبال، ایرنا/ براساس خبرهای واصله، کمبود زمین یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قم است.

کمبود زمین یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قم است

ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: به شدت با کمبود زمین در شهر قم و بافت شهری آن روبرو هستیم و این امر ایجاد تاسیسات گردشگری را با مشکل روبرو نموده است.

وی ادامه داد: بیشتر منطقه ها مختلف گردشگری در حاشیه شهر، ورودی به قم از سمت تهران ، شهرکهک و منطقه پردیسان قرار دارند که در زمین هایی که از طرف دولت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، ساخته شده اند.

وی تاکید نمود: با سفر سال گذشته رئیس جمهور به قم و تمهیداتی که به وسیله استاندار بوجود آمد زمینه گشایش هایی برای بخش خصوصی انجام می گردد و در این راستا طی همکاری با شهرداری قم زمینه سرمایه گذاری در تنها زمین های به جامانده در قلب شهر در بلوار پیامبر اعظم (ص) فراهم خواهد شد.

معاون استاندار قم اضافه کرد: تسهیلگری در بافت فرسوده مرکز شهر و اعطای تسهیلات لازم برای بازآفرینی شهری برای سرمایه گذاران از جمله تمهیدات ایجاد شده برای تقویت سرمایه گذاری گردشگری به وسیله بخش خصوصی درقم است که به صورت بسیار جدی دنبال می گردد.

وی گفت: گردشگری اصولا با سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه جهان عجین شده است، البته دستگاه های دولتی باید تسهیلگری نموده و شرایط را فراهم کنند اما نباید مستقیم دخالت کنند.

وی اضافه کرد: تامین امنیت به وسیله دستگاه های دولتی یکی از مهمترین ارکان تقویت گردشگری است که در قم به خوبی این حوزه مدیریت می گردد.

مقیمی ابراز داشت: از ویژگی های مهم قم قرار گرفتن در راه ارتباطی 17 استان و نزدیکی به تهران است که جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران دارد بویژه اگر تاسیسات گردشگری در حاشیه بزرگراه تهران-قم-اصفهان ایجاد گردد.

وی با تاکید بر این که در قم ظرفیت ها و زیرساختهای متنوع گردشگری وجود دارد که می تواند از دلایل ایجاد جذابیت در جلب نظر بخش خصوصی باشد، گفت: از نظر جاذبه های طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخ معاصر قم شرایط مناسبی دارد و در این راستا اشتیاق سرمایه گذاران را شاهد هستیم.

منبع: همگردی

به "کمبود زمین یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود زمین یکی از مهمترین مسائل سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان قم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید