پرونده واریزی های اسفند ماه بسته شد؟

به گزارش مجله فوتبال، با واریز یارانه 150 هزار تومانی نوروز به نظر می رسد پرونده واریزی های اسفند ماه بسته شده است. احتمالا واریزی های به جای مانده به عیدی و حقوق بخش های خصوصی و گروهی از کارمندان مربوط می گردد.

پرونده واریزی های اسفند ماه بسته شد؟

اولین واریزی که در این ماه انجام شد یارانه معیشتی بنزین بود. این یارانه همچون 11 ماه گذشته بین 55 تا 205 هزار تومان بود. حدود 60 میلیون نفر این یارانه را گرفتند.

مبلغ آن برای خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان بود.

بین زمان واریز یارانه معیشتی تا واریز یارانه نقدی در روز 20 اسفند ماه، عیدی گروهی از شاغلین واریز شد. بسیاری از کارمندان دولت و بازنشستگان در دهه دوم اسفند ماه حداقل مبلغ یک میلیون و 600 هزار تومان عیدی گرفتند.

بعلاوه کارمندان مرد که متاهل بودند مبلغ 400 هزار تومان بیشتر دریافت کردند. البته به ازای هر فرزند نیز 150 هزار تومان عیدی واریز شد.

در روز 20 اسفند نیز یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی پرداخت شد. تعداد مشمولان یارانه نقدی حدود 78 میلیون نفر بود.

یکی از مهم ترین واریزی های اسفند ماه سود سهام عدالت بود که اعتراض هایی نیز به همراه داشت.

سهامدارانی که دارنده برگه 532 هزار تومانی بودند مبلغ 575 هزار تومان به عنوان سود سهامشان دریافت کردند. بعلاوه کسانی که سهامدار یک میلیون تومانی بودند مبلغ یک میلیون و 80 هزار تومان سود گرفتند.

دیگر سهامداران نیز حدودا مبلغی برابر با مقدار ارزش اولیه سهامشان دریافت کردند.

آخرین واریزی، یارانه 150 هزار تومانی نوروز

اما آخرین واریزی اسفند ماه به دستور رئیس جمهور مربوط می گردد. ابراهیم رئیسی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر، دستور واریز یارانه حمایت معیشتی عید باستانی نوروز را صادر کرد. مشمولان این یارانه سرپرستان خانوار 12 میلیون 358 هزار نفر است.

بنابراین احتمالا واریزی های به جای مانده به عیدی و حقوق بخش های خصوصی و گروهی از کارمندان مربوط می گردد.

در این خصوص صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: با توجه به لزوم تسریع در پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان به موازات تامین اعتبار لازم، به صورت مرحله ای پرداخت می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "پرونده واریزی های اسفند ماه بسته شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده واریزی های اسفند ماه بسته شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید