شرایط زیرساخت ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی مطلوب نیست

به گزارش مجله فوتبال، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو گفت: خراسان رضوی از نظر زیرساخت ورزش جانبازان و معلولان نسبت به 30 استان کشور در جایگاه آخر است.

شرایط زیرساخت ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی مطلوب نیست

هادی رضایی در مرنام تجلیل از افتخارآفرینان مشهدی پارالمپیک توکیو که با حضور شهردار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ورزشکاران پارالمپیکی مایلند دیده شوند اما حمایت مالی موضوعی جانبی است. کسب افتخار از طریق ورزشکاران برکت است و موفقیت های بین المللی باعث می شود جریان نخبه پروری و الگوسازی در میان ورزش جانبازان و ورزشکاران سالم رقم بخورد.

وی در خصوص توقع از مسئولان برای ورزش جانبازان و معلولان افزود: برای خویش هیچ خواسته ای ندارم اما اینکه خراسان رضوی رتبه آخر از نظر زیرساختی در حوزه ورزش جانبازان و معلولان را دارد، در جوار بارگاه امام رضا(ع) جالب نیست. مجموعه های ورزشی مختص جانبازان و معلولان در سایر استان ها از طریق شهرداری ها ساخته شده است. در سایر استان ها بهزیستی، بنیاد شهید و آموزش وپرورش استثنایی مجموعه ورزشی مختص جانبازان و معلولین دارند. در خراسان رضوی و به خصوص مشهد این کمبود احساس می شود. در 35 سالی که در ورزش خراسان رضوی حضور داشتم تا کنون حدود هشت مرتبه برای احداث مجموعه های ورزشی جانبازان و معلولین کلنگ زنی کرده اند اما هیچ اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو گفت: شهرداری مشهد به لحاظ زیرساخت ورزشی در کشور جایگاه اول یا دوم را به خود اختصاص داده است. 15 درصد شهروندان معلول و یا جانباز هستند اما سهم مشهد تنها یک مجموعه 15 خرداد است که بابت آن به خزانه دولت اجاره پرداخت می شود. اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی مطابق قانون ماده 88، مجموعه ورزشی 15 خرداد را به هیات جانبازان و معلولین استان اجاره داده که با استفاده از خیرین آن را تجهیز کرده ایم. 10 سال است که وعده می دهند این مجموعه را در اختیار هیات جانبازان و معلولین می دهند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رضایی گفت: امیدوارم با توجه به اینکه معلولیت در حاشیه و پایین شهر واقع شده است یک مجموعه ورزشی برای جانبازان و معلولین در حاشیه شهر ساخته شود. در سال های گذشته میلیاردها تومان برای ورزش قهرمانی هزینه شده اما 2 ورزشکار خانم خراسان رضوی برای 10 میلیون تومان به ذوب آهن اصفهان رفته اند. همچنین ورزش همگانی نیاز شهروندان و معلولین ما است.

وی بیان نمود: در 9 پارالمپیک حضور داشته ام و آرزویی برای رفتن و قهرمانی در پارالمپیک ندارم. تنها آرزویم این است که یک مجموعه ورزشی برای جانبازان و معلولان در پایین شهر مشهد همانند سیدی، طلاب، شهرک شهید رجایی و یا خواجه ربیع ساخته شود. در کنار آن ورزش قهرمانی الگوسازی شود. اگر 100 هزار متر مربع زیرساخت ورزشی داشته باشیم، 15 درصد آن مختص شهروندان معلول، نابینا و ناشنوای این شهر است. این ظرفیت را داریم به نام سفیر از مقامات دولتی تهران و خیرین کمک جذب کنیم تا این مجموعه ورزشی در مشهد ساخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شرایط زیرساخت ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی مطلوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط زیرساخت ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی مطلوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید