ورزش بانوان فارس؛ نیازمند حمایت های مالی حداقلی

به گزارش مجله فوتبال، ورزش نیز مانند بسیاری از فعالیت های بانوان با محدودیت ها و معذوریت های فراوانی روبرو است؛ از نوع پوشش و مکان گرفته تا حمایت مالی و تخصیص اعتبار؛ اینکه یک تیم لیگ برتری در حوزه ورزش بانوان به یکباره کنار رفته و فراموش گردد؛ شاید دیگر حرف تازه ای نباشد.

ورزش بانوان فارس؛ نیازمند حمایت های مالی حداقلی

به گزارش مجله فوتبال، اگر چه در سال های اخیر شاهد رشد شایان توجهی در حوزه ورزش بانوان کشور خصوصا استان فارس بوده و تیم ها و ورزشکاران متعددی را در عرصه رقابت های ملی و بین المللی از فارس دیده ایم، اما همچنان بخشی از مسائل برای فعالیت های ورزشی خصوصا ورزش حرفه ای برای بانوان وجود دارد.

علی رغم درخشش بانوان ورزشکار استان فارس در میادین ملی و بین المللی طی سال های اخیر هنوز تغییری در حمایت های مالی از آنها دیده نگردیده است .

پیروزی تیم ملی کبدی در مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 با حضور بیشترین نماینده از فارس خود گویای توانمندی بانوان فارس بوده یا تیم هندبال شهید چمران لارستان به رغم همه بی توجهی ها و کمبودها با یکه تازی در لیگ برتر جان تازه ایی به این ورزش فراموش گردیده دمید و نماینده شایسته ایران در رقابت های بین المللی هم شد.

کنگ فو، کاراته و وودبال، دوچرخه سواری، والیبال و بسکتبال و وزنه برداری ... همه از رشته های ورزشی مستعد استان است که می توان در هریک ورزشکارانی شایسته و توانمند را یافت.

پوران ندایی، مسئول هیئت وزنه برداری بانوان فارس در گفت وگو با مجله فوتبال گفت: وزنه برداری بانوان این استان هنوز یک سال عمر نداشت که با درخشش خود در اردوی ملی توانست فارس را تبدیل به قطب وزنه برداری کشور کند.

وی با تصریح بر اینکه این ورزش نوپا نه به آسانی بلکه با نبود حتی حداقل امکانات یعنی نداشتن سالن و هالتر ویژه بانوان به این افتخار رسید، اعلام نمود: برای شرکت در مسابقات وزنه برداری به ناچار از هالترهای مردانه استفاده می کنیم .

کشاورز، مسئول هیئت فوتبال بانوان فارس نیز گفت: شاید تنها ورزش پر درآمد کشور فوتبال باشد اما نه برای بانوان.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها نماینده استان فارس در لیگ برتر تیم منتخب شیراز است که فقط و فقط با کمک های دولتی سرپاست، اظهار کرد: این درحالی است که در گذشته فارس چندین نماینده در لیگ برتر داشت که بعدها یکی یکی از لیگ برتر به دلیل حمایت مالی نشدن حذف شدند.

شهره سجادی، مسئول هیئت والیبال بانوان فارس در گفت وگو با مجله فوتبال گفت: پس از 15 سال حضور در لیگ برتر والیبال بانوان در نهایت به دلیل نداشتن حمایت های مالی از لیگ حذف شدیم .

وی ادامه داد: شاید جامعه ورزشی بانوان برای دریافت کمک های مالی بخش خصوصی و جذب اسپانسر راه دور درازی در پیش داشته باشد اما چیزی که در استان ها و شهرها جز فارس رایج است حمایت مالی شهرداری از تیم های برتر هر رشته ورزشی است .

سجادی تاکید نمود: جامعه ورزشی بانوان استان مستعد دریافت افتخارات بیشتری در میادین ملی و بین المللی است. جامعه ورزشی بانوان استان تنها نیازمند حمایت های مالی حداقلی است .

شقایق نوری زاده، عضو تیم ملی فوتبال بانوان نیز با بیان اینکه رسانه ملی علی رغم داشتن پوشش مشخص گردیده بانوان حین انجام مسابقات از پخش آن خودداری می نماید، گفت: متاسفانه تنها به طور محدود و گزینشی گردیده آن هم نه همه رشته های ورزشی، مسابقات بانوان از رسانه ملی پخش می گردد.

وی با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا به رغم داشتن پوشش مشخص گردیده بانوان حین مسابقات رسانه ملی از پخش آن ممانعت می نماید؟ مگر پوشش مشخص گردیده مناسب پخش از رسانه ملی نیست؟ اگر که نیست چرا این نوع پوشش برای بانوان مشخص گردیده است؟ گفت: اینها سئوالاتی است که همچنان بی پاسخ باقی مانده و گویا منتظر ماندن برای دریافت پاسخ هم بی فایده است .

اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای از فعالی های ورزشی زنان از دیگر مسائلی بود که در گفت وگو با رؤسای هیآت های ورزشی بانوان استان به آن اشاره شد که به اذعان آنها اطلاع رسانی ورزش بانوان به حدی ناکافی و محدود است که دیگر امیدی برای جذب اسپانسر و حمایت بخش خصوصی باقی نمی گذارد.

آنها بر این باورند که حمایت معنوی رسانه ملی تنها ظاهر آن نیست بلکه با پخش مسابقات می تواند در جذب اسپانسر و کمک های مالی بخش خصوصی مفید و کارآمد باشد. وقتی که رسانه ملی نسبت به این موضوع بی توجه است دیگر چه انتظاری از بخش خصوصی و حمایت مالی آنان می رود؟

به حتم یکی از مسائل اصلی برای بانوان نبود فضاهای اختصاصی کافی است؛ فضاهایی که بتوان زمینه توسعه فعالیت های ورزشی خصوصا در بعد حرفه ای را برای ورزشکاران بانوی شایسته فراهم کرد.

امید می رود مسئولین استان و شهرداری شیراز با نگاه خود بر این قشر مستعد و حمایت مالی از آن همانند سایر استان ها و شهرها به کمک و ترویج فرهنگ ورزش بانوان بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزش بانوان فارس؛ نیازمند حمایت های مالی حداقلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش بانوان فارس؛ نیازمند حمایت های مالی حداقلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید