نیلی: لزوم ایجاد زنجیره پژوهش تا کسب وکار در دانشگاه ها

به گزارش مجله فوتبال، رییس دانشگاه تهران گفت: باید کوشش کنیم و زنجیره پژوهش تا کسب و کار را به طور جدی افزایش دهیم ؛ به طور کلی نرخ رشد خوبی داریم ولی اگر به طور مطلق دستاوردها را ببینیم وضعیت مطلوبی نیست و جای کوشش بیشتر دارد.

نیلی: لزوم ایجاد زنجیره پژوهش تا کسب وکار در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی مجله فوتبال، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران عصر امروز در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، گفت: در دانشگاه تهران در کنار فضای رسمی پارک علم و فناوری باید مراکز نوآوری و پیش رشد را ایجاد کنیم تا شاهد تحولات بزرگی باشیم.

وی اضافه نمود: باید کوشش کنیم و زنجیره پژوهش تا کسب و کار را به طور جدی افزایش دهیم؛ به طور کلی نرخ رشد خوبی داریم ولی اگر به طور مطلق دستاوردها را ببینیم وضعیت مطلوبی نیست و جای کوشش بیشتر دارد.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: لازم نیست همه انتها نامه ها و پژوهش ها به کسب و کار منجر گردد اما این احتیاج احساس می گردد که تغییراتی باید در این حوزه صورت گیرد.

وی گفت: آموزش و فعالیت های علمی اولین ماموریت دانشگاه است و برای آنالیز وضعیت سیل نیز کارگروه از دانشگاه می تواند راهگشا باشد چرا که در دانشگاه های کشور به مقدار زیاد روی علم کار کردیم و امروز زمان عرضه کردن این علم و کاربرد آن است.

رییس دانشگاه تهران با اشاره هیات ویژه آنالیز سیل ادامه داد: یکی از کارگروه های این هیئت، کسب و کار است چرا که حجم عظیمی از پول برای فرایند بازسازی به بازار تزریق می گردد و مهم این است که ما چگونه از این حجم پول به نحو مطلوب استفاده و خلق ارزش کنیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: بهترین جایی که اگر بخش عمده ای از پول کشور در آن وارد گردد و ارزش اضافه نموده خواهد داشت همین دانشگاه است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیلی: لزوم ایجاد زنجیره پژوهش تا کسب وکار در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلی: لزوم ایجاد زنجیره پژوهش تا کسب وکار در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید